Jump to content

6,5 RSAUM


Morten Vinje

Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kanskje bedre, men ikke god...

 

Får jeg muligheten skal jeg garantere at jeg skal grisebanke den gruppa. Verre forhold for benkskyting har jeg knapt hatt. Vil heller ha kastevinder fra alle kanter enn en haug med blå grader, frostrøyk foran og bak, samt kikkertflimmer tilsvarende synsvansker jeg hadde etter en runde med IronMike på slutten av 80-tallet :?

 

Ordentlig rest i stedet for "armeringsjern" vil heller ikke skade...

Link to comment
Share on other sites

Godt spørsmål det garantert er kapasiteter her på forumet til å svare på. Foreslår du gjentar spørsmålet på Benkeforumet også.

 

Umiddelbart vil jeg likevel svare ut fra egne erfaringer: En umerkelig sidevind kan være nok. Det samme kan mirage.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Spennende prosjekt, men lurer på om ikke kruttvalg kontra kule på 130 gr. ikke er helt ideelt.

MRP2 går bra på 140 gr. kuler , men spørs om ikke det blir litt tregt på 130 gr.

Til sammenligning bruker eg N140 på 120 gr, i 6,5x55 og MRP2 på 140 gr. jaktkulene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 8 months later...
  • 1 year later...
Helt off Topic, spør fordi det er folk med peiling som leser her: Når jeg prøver å skyte samlinger får jeg ofte sidespredning som er mye større enn høydespredning, typisk 3 i et trekløver og så to 15-20mm til siden, eller et på hver side, sjelden over eller under. Både fra tofot og med reim.

Hva gjør jeg galt? Jeg skyter med grep om framstokken med tofoten også.

 

K

 

Presser du våpenet mot tofoten eller har våpenet ro? dvs ingen annen belastning på tofoten enn vekten av selve våpenet?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Tror Mr K har funnet ut litt av hvert på de 4 årene som har gått siden han postet spørsmålet:lol:

Jeg er ikke kvitt problemet hvis det er det du antar :? Inntreffer kanskje sjeldnere, og i litt mindre grad, men spørsmålet står vel igrunnen enda.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...