Jump to content

Horete priser på ladekomonenter ?


Jøran99

Recommended Posts

Skulle kjøpe en dunk med n150 til hver man på laget. Totalt 8 dunker på 3,5kg noe jeg betalte rett under 15000kr for i 2018, nå så finner jeg 1 dunk på nett til 2800kr? Har det økt jevnlig eller er det pga ufred.

Altså bør vi kjøpe krutt til neste år i stede?

Link to comment
Share on other sites

Det betyr ikke så mye hva det koster, for det kan ikke skaffes likevel. Rifle kuler er det i alle fall kul umulig å få tak i i de nettbutikkene jeg vet om. Heldigvis har jeg ladet det som behøves for kommende sesong, så får man se om det finnes noen kuler i butikkene til 2023 sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Elgjaeger skrev (39 minutter siden):

Omtrent det samme som «heroinpris»

 

Nja, jeg har forstått det sånn at prisen varierer med kvalitet og "utsalgssted"?

 

Mer seriøst, de som ikke har sikret seg en bufferbeholdning vil måtte betale så det svir for ammunisjon og komponenter. To tips; kjøp et bra luftgevær eller salongrifle og bruk til mengdetrening; og sjekk de små lokale sportsbutikkene (der finnes komponenter ofte til "gamle" priser).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ved å rote litt i skuffene mine fant jeg ei nesten full eske med  7mm Swift Scirocco kuler som jeg eksperimenterte litt med i min 7mm08.  Men i loggen min ser jeg at jeg bare prøvde med Norma 204 krutt, uten at jeg ble fornøyd med presisjonen. Nå jeg har masse N140 krutt som Ladeboken har oppskrifter til i dette kaliberet. Og så hadde jeg ett 50 talls Barnes TrippelX kuler i 7mm liggende. Så 2023 sesongen her også berget om tilgangen er like mager neste år også.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...