Jump to content

Walther GSP500


PalSor

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Fikk tatt en god titt på denne i helgen. Ser ut som dette er en facelift fra Hammerli sin Sp20 RRS Samme magasin og magasinbrønn. Var utrolig nysgjerrig på sluttstykket. Men det snakket han ikke om.Var en flott pistol. Bare håpe sluttstykket har blitt forbedret og ikke får brudd. Og den kommer også med 32sett for dem som ikke ønsker hele våpen. Avtrekk var rent og nydelig. Men skeptisk til sluttstykket siden jeg har fått brudd i flere fra Hammerli sin RRS

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hipshot skrev (6 timer siden):

Noen formeninger pro/kontra Pardini?

 

Det ser jo ut som samme pistol..

Tar du dem nærmere i øyensyn så er dem du nevner svært ulike. Og etter og ha snakket med selger på standen. Så lurte han på om den kom til og havne på 35😬

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg har holdt i en Hâmmerli Sp20, men husker at jeg likte den godt - og mange jenter likte den bedre enn Pardini (vekt/balanse?). Absolutt et godt alternativ hvis de har fått fikset sluttstykkeproblematikken som War45 omtaler. Leste på en tysk forumside at noen mente dette var en faceliftet SP20 med Walther-avtrekk - uten at jeg satte meg noe mer inn i det.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hva prisen lander på og når den kan leveres. 

Snakket med en på Intersport i Bogstadveien som sa at det fort kunne ta lang tid hvis europeiske våpenprodusenter blir satt til å produsere militærvåpen som følge av at flere land ruster opp. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har prøvd en. Den har litt mer rekyl enn Pardinien (SP RF) avtrekket er bra. Jeg synes magasinet/magasinbrønnen var litt lang og at den kom litt i veien når jeg hvilte pistolen i benken, men det er sikkert bare en vanesak. Den virker egentlig som et greit alternativ til Pardinien.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Sorvoll skrev (3 timer siden):

Det skal være mulig å få 6-skudds magasin til den, i hvertfall iflg nettsiden til Walther. 

 

Jeg har en ny GSP500 og .22LR-magasinene tar faktisk 6 skudd.

 

Har bare skutt 100 skudd, men foreløpig er jeg veldig fornøyd med den. Sitter som støpt i hånda, nydelig avtrekk ut av boksen, samler fint og har lite rekyl.

Edited by Breiðisjor
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bäke skrev (På 29.6.2022 den 11.31):

Jeg skal av gårde og se på denne pistolen i kveld. Er det noen her som har høstet mer erfaring med den siden forrige innlegg?
Får man 6-skudds magasin til den?

Den blir levert med 6-skudds magasin i .22lr, men 5 i 32

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...