Jump to content

KA-BAR Knife

Vaquero
 Share

Recommended Posts

Fiikk mer mer lyst på en sjøl, Mangler i grunnen en kniv midt mellom 9" Joikesabel og tollekniv. Men som voksen Nordlending er jeg litt allergisk mot barne/ søringsperre  på knivene. Så tror det blir en mindre samekniv istedet. Ett eller anna med en ca 15 cm blad, uten fingervern. 

Er man interessert i kniver og bajonetter pluss mye annet militært utstyr og gammelt skrot, vil jeg anbefale denne messa i Gôteborg:

https://sv-se.facebook.com/gbgmilitaria/

Her har jeg handlet litt av hvert, det er trangt der med mye folk, noe å tenke på i disse pesttider. Bajonetter florerer det av, og kampkniver fra div. nasjoner. Jeg kjøpte en splitter ny russisk AK-47 bajonett der, det var mange andre Østeuropeiske varianter å velge i. Sabler munnladere - patroner - deaktiverte håndgranater +++. To ganger har jeg sett etter en brukt Ka-bar med litt sjarm uten å finne det, merkelig. US-kampkniver finnes det som regel flere varianter av på denne messa, bare ikke Ka-Bar de to siste gangene. Velger man å ta en tur bør en ta med svenske kontanter, de har ingen bank/kortlesere. Vi har jo også Kongsbergmessen, normalt i april. Kongsberg Våpenhistoriske messe har vært avlyst p.g.a. pandemien, jeg håper de får det til i 2022., her er det også mye blankvåpen - bajonetter og kniver for folk som liker depotlukt. Også godbiter for patronsamlere med papirene i orden. 

AK 47 Bajo.JPG

AK-bajonetten er minst like ubrukelig som som AG3 bajonetten. Russeren har i det minste en en wirekutter når det tilfeldigvis skulle trenges. 

AK 47 Bajonet.JPG

DSC05253.JPG

Jeg vil jo påstå at KA-BAR er langt på vei mer praktisk for en soldat, i felt og i verste fall i nærstrid. 

Edited by Vaquero
  • Like 3