Jump to content

våpenkuffert futteral som kan klikkes i bilbelte


mike79

Recommended Posts

8 minutes ago, bardp said:

Neppe da det ikke er lov og ha våpen innen for rekkevidden av sjåfør eller passasjerer.

 

 ikke noe om det i den nye forskriften.

 

Quote

§ 6-7.Krav til transport og sending av skytevåpen og ammunisjon

Den som transporterar skytevåpen eller ammunisjon etter våpenlova § 20 i motorvogn skal ha skytevåpen og ammunisjon under forsvarleg tilsyn. Skytevåpen eller ammunisjon som transporterast i motorvogn kan likevel forlatast utan forsvarleg tilsyn når skytevåpen og ammunisjon er pakka og skjult og motorvogna er låst, eller når vital del av skytevåpen er fjerna.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Men glem nå ikke straffeloven paragraf 189 og 189a. Hvis våpen og ammunisjon er lett tilgjengelig for fører eller passasjer så kan det, avhengig av omstendighetene, rammes av forbudet mot å bære våpen på offentlig sted. Aktverdig formål er unntatt, så korteste vei til/fra skytebanen er kanskje greit mens en større omvei innom sentrum en lørdagskveld kanskje ikke er det 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Den ene bilen min har ikke plass til rifle i bagasjerom hverken foran eller bak. Eneste fraktmulighet er med kolben på gulvet på passasjersiden og munningen hvilende mot seteryggen. 

Jeg forstår at det kan se dumt ut å kjøre sånn på raggarrunde en hel lørdagskveld, men 50 mil for å komme på jakt må vel være greit? 

  • Confused 1
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Haavard said:

Den ene bilen min har ikke plass til rifle i bagasjerom hverken foran eller bak. Eneste fraktmulighet er med kolben på gulvet på passasjersiden og munningen hvilende mot seteryggen. 

Jeg forstår at det kan se dumt ut å kjøre sånn på raggarrunde en hel lørdagskveld, men 50 mil for å komme på jakt må vel være greit? 

Værsåsnill: Ikke drikk mer brennevin ikveld...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da tenker jeg.

Siden jeg har 2 separate ekstrem hardføre låsbare bur bak, hører jeg på de forskjellige svar,

 

Vital del i ene bur ,bur låst

 

Ammunisjon i det andet bur,bur låst

 

Våpene i en koffert bak fører settet ellet på baksettet skjult i en futteral eller koffert 

 

Da må det være innomfor.

Edited by Mikkelh
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...