Jump to content

Tactical foodpack erfaringer


Sakoen75

Recommended Posts

Ser XXL har disse posene med frysetørket mat, de har litt forskjellig tilbehør som oppvarming med hjelp av vann og et kjemisk "varmeelement" likt som de amerikanske MRE.

Du kan fylle posen med riktig mengde vann og koke vannet direkte i posen.

 

Noen som har prøvd disse? Blir automatisk litt skeptisk når det blir markedsført knallhardt på "tactical" konseptet 😅

 

 

https://www.tacticalfoodpack.com/

Link to comment
Share on other sites

Har selv bare prøvd en pastarett. Ok men smak og behag.

De pakkene med x antall rasjoner er i underkant små, 10500kcal på syv dager er ikke akkurat noe å bli feit av. Mulig det er jeg som er unormalt sulten. Skal prøve en av døgn rasjonene neste gang jeg er innom xxl.

Link to comment
Share on other sites

@Sakoen75

Jeg har ikke oversikt over hva "tactical" personell spiser til frokost, men "Rice Pudding with Berries" er langt fra min havregryn (Real). Eller lettkokte havregryn med tørrmelk.

Inneholder mye sukker og gir en kort boost, men det gjør jaggu meg rosiner og sjokolade også. En kan gå utruligt langt på havregryn til frokost.

Ellers er det mye ris, noodles, vegetar/vegan etc. Har aldri smakt dette, så jeg holder meg til REAL turmat tror jeg. Uansett kan det være greit å smake på dette. Så kan en bedømme selv.

On 8/9/2021 at 9:45 AM, Sakoen75 said:

Ser XXL har disse posene med frysetørket mat, de har litt forskjellig tilbehør som oppvarming med hjelp av vann og et kjemisk "varmeelement" likt som de amerikanske MRE.

Du kan fylle posen med riktig mengde vann og koke vannet direkte i posen.

 

Noen som har prøvd disse? Blir automatisk litt skeptisk når det blir markedsført knallhardt på "tactical" konseptet 😅

 

 

https://www.tacticalfoodpack.com/

 

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, bimbo1 said:

...å utvikle rødvinspulver som en blander med vann. Dette kunne for eksempel hete «Rett i toppen»

Eller enda bedre, tørrsprit, som er mer effektivt. I min yngre ungdom gikk det gjerne i vodka, og da hadde vi noe XL1-liknende pulver med sitronsmak som blandevann. Nå har jeg løst problemet ved at jeg ikke går så langt...

Edited by Sølvrev
Trykkleif
Link to comment
Share on other sites

On 8/12/2021 at 6:44 PM, svehella said:

Rice Pudding with Berries" er langt fra min havregryn (Real). Eller lettkokte havregryn med tørrmelk.

Fikk prøvd risgrøten og resten i en døgn rasjon i går, grei på smak. Ser nå at de har havregrøt også.

Fikk en døgn rasjon av min bedre halvdel etter hun hadde en handletur.

Var kaffe, kakao, sukker, milkshake, pasta med kjøtt og tomatsaus, svin og ris, risgrøt, to skiver rugbrød, frysetørket sandwich is, to energibar/kjeks (minner om nød rasjonen fra forsvaret), beef jerky teriyaki, tre sprit servietter, to vaske kluter til kroppen og en spiseskje.

 

Personlig synes jeg rettene er litt tamme så litt salt+pepper og en av de små flaskene med tabasco kunne sikkert spritet opp festen.

Skulle jeg velge mellom Real sin døgn rasjon og disse blir det Real som vinner. Men kombinasjonen av disse er veldig bra, håper det blir mulig å kjøpe alt løst og sette sammen til egne smaker.

Link to comment
Share on other sites

Ja første gang du ser og hører om frysetørket is er det litt skeptiske tanker. Kommer dommedag så kan den nytes med en sandwich i det minste 😅

Men smaken pleier å være god, har byttet rasjoner med amerikanerne før. Tror de har det meste av frysetørket og evigvarende mat i sin beholdning. Pizza, tortilla, kaker, burger you name it. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...