Jump to content

Mulig det blir Blaser R93?


.475 A&M

Recommended Posts

Det ligger ei Blaser rifle til salgs på snåsa fra dødsbo gå inn på finn.no gå inn på torget og søk på snåsa der finner du den.

 

Ogdu! jeg kjennte han som hadde rifla den ble bpasset bedre på en kjærringa :D Den er vel heller ikke brukt mer enn max 100 skudd.

 

Fortsatt god jul

Den som er lagt ut til en pris av 35 lapper? En standard, med en Kahles kikkert, og altså over full butikkpris? Mulig det bare er meg, men jeg tror den blir liggende leeenge før den selges...

Link to comment
Share on other sites

Det ligger ei Blaser rifle til salgs på snåsa fra dødsbo gå inn på finn.no gå inn på torget og søk på snåsa der finner du den.

 

Ogdu! jeg kjennte han som hadde rifla den ble bpasset bedre på en kjærringa :D Den er vel heller ikke brukt mer enn max 100 skudd.

 

Fortsatt god jul

Og prisen er satt til 35000 blanke kr. for våpnet.... vanvittig pris!

Link to comment
Share on other sites

Ser med stor intresse på R93, men lurer på hvordan kolbehøyde er med f.eks 3-12*56 zeiss?

Vil sluttstykket/sleiden hindre en kolbeforhøyer?

Har mindre problemer med "rette" amerikanske kolber, men med CG1900 måtte jeg få

montert kolbeforhøyer(heis)

Det generelle uansett er at kolbene er 1,5 - 3 cm for lave, de fleste tyske/europeiske og amerikanske med monte carlo stokk og/eller svinerygg, blir for lave.

Dette er ikke avhengig av fabrikat. De med klassisk rett stokk er også ofte for lave, men ikke så mye som de andre.

 

Men en trøst er at det er mange som lager flotte justerbare kolbekammer til riflene

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt tenkt meg å tafsa på en slik i LINKS.

Men kven har inne??

Noen i Møre og Romsdal?

Nærmeste er vel kanskje Trondheim...

Tja, du kan jo få prøve min utpå nyåret, helt nord på nordmøre....

Skal du til forhandler må du nok sørover, Landrø har vel muligens linksbørser inne...

Link to comment
Share on other sites

Så du er Blaser fan du Ulf. Det var litt synd fordi jeg har slitt med en stadig større lyst til å konvertere til en R93, men har enn så lenge greid å håndtere mine lyster. Tenkte jeg skulle greie å holde dem på avstand litt til, men da må jeg forsøke unngå å møte deg og diskutere denne rifla for da kan jeg miste kontrollen og da ryker min gamle gode Sako pluss en haug med penger. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det har du sikkert råd til :)

 

Såvidt jeg husker hadde du jo penger nok til å strø om deg med GPS`er. . :D

 

 

Fan og fan.. Jo. Kanskje. Er nok blitt det,men for se om jeg moderer meg etter mer bruk. Har foreløping ikke mer enn 10-15 jaktdager med den, og det er litt lite selv om jeg har skutt mye med Blasere tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Lik de andre R93 men stokken og sideplatene er laget i jukse tre, rett og slett stygt, mer er det ikke å si om den saken, gyselig stygt

Ikke helt riktig da, den har ikke sideplater. Du kan si det er en Offroad-stokk med en glatt overflate som ser ut som treverk. Jeg har hatt en, grei nok å se på, men likte den ikke noe særlig. Lurer på om "Skaubjønn" fikk behandlet sin Timber med med et overflatebelegg slik at den ble bra? Send han en pm og spør....Alternativet er å legge til en 5-6000 og få en professional, det koster å være kar.... :(

Link to comment
Share on other sites

normal_radyrdes08.JPG

Heisann. Jeg har en Timber ja. Det er en tre-etterlignings-plaststokk. Skikkelig blodharry! Men jeg liker nå litt harry :D Men, den stokken ble veldig glatt på smygjakt, i regnvær. Ubehagelig glatt. så jeg sendte den til A-tec for å få lagt på svart gugge. Resultatet ble bra, men ikke særlig slitesterkt, det brune skinner igjennom der jeg bærer stokken. En annen ulempe er at den er vel ru nå, det rasper mot kjaken når jeg bruker 375 løpet. Er flere som har lagt på gugge av ulikt slag på sine Blasere, søk og du skal finne.

Her er forresten bilde av jernet på oppå det siste rådyret, skutt lille julaften.

Bent

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...