Jump to content

Kaliber 6,5-284 Norma hyllevare,evt hvilke rifle?


fredriko

Recommended Posts

Hei, 

har søkt meg opp og ned på nettet og her på kammeret, fant ikke de svarene jeg var på jakt etter.

er det mulig å kjøpe fabrikk rifle f.eks Tikka,Remington i kaliber 6,5-284 Norma? må ikke være de merkene, men er det noen produsenter som lager rifler i dette kaliberet i produksjonslinja si? 

eller må det bli et ombyggingsprosjekt? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Skrueråmuttere said:

Kan ikke huske å ha sett det fra fabrikk, men det skal være en minimal børsemakerjobb. Husker jeg riktig er det bare snakk om en ren omkamring fra 6,5x55, for 284 er større alle veier.

 

okei, så når man skal ha slike "ukurante" kaliber så er det ofte det må gjøres hos børsemaker? 

har du noe ca grovt pris estimat på en slik jobb? 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Dodraugen said:

rafdal tar 2800 fra ubehandla emne til ferdig. Om du bare skal kamre om en som allerede er i 6,5x55 er det nok en del billigere.


Hvordan blir det med våpensøknaden da? Jeg må jo søke på 6,5x55 SE for å kjøpe rifla, og etter børsemaker er ferdig med den så er det jo pr.def et annet kaliber, men det vil stå 6,5x55 på våpenkortet? 

Link to comment
Share on other sites

Når du endelig har funnet godladninga med 6,5-284 ja da er pipa utslitt. 😄

Jeg ser heller ikke helt vitsen hverken med AI eller -284.

Etter mye om og men har jeg standardisert på 308w og 6,5x55 til jakt og plinking.

Kjedelig ? Kanskje, men det gjør jobben. Hadde jeg bedrevet elgjakt hadde jeg nok også hatt ei 9,3 i skapet.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...