Jump to content

Meopta r2 1-6x24 vs swaro z6i 1-6x24


rygh88

Recommended Posts

4 hours ago, rygh88 said:

Hei. Har fått tilbud på en blaser bbf 95 med en av de 2 nevnte kikkertsiktene. Prisen skiller ca 3300,- mellom r2 og opp til z6i. Så vill høre fordeler og ulemper med begge. Er swaroen verdt de 3300,- i diferanse? 

Ja. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lada og bentley er vell og dra det litt langt vell😆? Har hatt meopta før, og har aldrig vert missfornøyd. Takker for alle svar. Synes forøvrig att swaroen ser mye penere ut hvis jeg først skal være snobbete🤭. Skal også ta en vurdering på om det blir mak eller original montasje.... har hatt 2 makmontasjer r93en, og en original. Har ikke merken noen vesentlig forskjell i kvalitet på dem heller annet pris og utseende. Har noen noen tanker om det?   

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen Meopta-sikter selv, men jeg tror de er bra. 

 

Når jeg velger sikte til et gevær, tenker jeg mest på helheten. Dvs hvordan passer siktet, montasjen og geværet sammen. Skal det monteres med ringer, ville ikke valgt et sikte hvor ringene kommer i konflikt med justeringtårnet. Skal det være kikkert med skinne, er dette aldri et problem, men Swarovski har sitt eget sære system, mens nå ser det ut som om de fleste går for Zeiss sin tidligere patenterte skinne. Meoptaen kan leveres med det.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da er valget tatt, og det ble ingen av kikkertene. Det ble faktisk en swarovski z8i 1-8x24 L 4a-if tror jeg den heter. Har opplyst prikk og ring hvis man vill😉. Ble enda litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men greide ikke og slutte og tenke på den etter at jeg hadde fått prøvd den😆. Tror dette skal bli en riktig så grei rådyr/hare/rev rigg👍. Holder på og jage inn en ny drevervalp, så er hundefører med lite tid på post. Kaliber på kombien er 12/76 og 6,5x55se. Mange river seg vell i håret og tenker hvorfor i helvette ikke en r-patron?? Men det er udiskutabelt. Har 2 6,5er i hus ifra før, så det er av praktiske grunner, pluss at det er en patron jeg liker godt, og har alt av ladeutstyr og kuler, hylser og krutt til.

Link to comment
Share on other sites

Har 222 på min kombi. Lurer på hva som er fordelen med R-patron fremfor dette? Hylsen trekkes ut litt når jeg knekker, i starten var det litt seigt å få ut hylsa med kalde fingre men da brukte jeg bare neste patron til å trekke ut. Er fordelen at R-hylse sitter helt løst?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Svir gjør det sikkert ja, men den følelsen overskygges av gleden ved og ta med kruttstauren til skogs og vite at den har du jobba rævva av deg for😆. Har hatt en valmet 212 i 12 og 222 før. Var aldri ett problem med og få ut hylsa/ubrukt patron.  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...