Jump to content

Problem med Bergara BA13 TD


Simxe

Recommended Posts

Hei. Kan noen som har en Bergara ba13 TD se videoen nedenfor sjekke om deres rifle også henger seg slik? 

 

Det er en helt ny rifle, men ut ifra det jeg har sett av andre anmeldelser av våpenet på YouTube, så skal breach leveren kunne trykkes inn jevnt og ikke slik som min. 

 

Det gjør ikke dette når jeg holder breach leveren inne når jeg lukker den, men ut ifra manualen på våpenet så står at det anbefales å snappe løpet slik jeg gjør. Men da oppstår problemet. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Min bl starter å ta etter ca 1/4 så går den jevnt de resterende 3/4 av draget. Pipa løsner/vipper helt i slutten av draget. Da kommer det et lite klikk om jeg har press på pipa. Uten press er den lydløs. 
 

Hjalp dette? Kanskje rifla lugger litt i starten så blir det jevnere med litt bruk.

Link to comment
Share on other sites

Fikk min i forrige uke, skutt inn på 50 m. Utrolig fin samling! prøvde 3 forskjellige ammunisjonstyper og alle samlet likt, altspisende innen ammo :-) 

Så til selve våpenet: tett og nydelig mekanisme! godt avtrekk, og du merker ikke forsinkelse selv om det er hane :-) 

Konklusjon: LØP og kjøp :-D  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, Panzerhansen skrev:

godt avtrekk, og du merker ikke forsinkelse selv om det er hane :-)

Har du testet fra en ustødig stilling eller stående på frihånd? Jeg liker konseptet, men jeg er så dårlig til å skyte at slagtiden bør være jævlig kort😊 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Har hatt en slik i 22220190414_203035.jpg.a0c7c8dc49e6af5620f234e2c6bd0cc2.jpg

Denne har jeg vært strålende fornøyd med. Den gir riktig "feeling" aldri hatt noe krøll med den og den skyter brillefint. Picatinny og en stokk som har god høyde selv med 56mm kikkert. En dag blir det en ny rustfri i 308.

 

Her er 2 skudd for innskyting og tre til på 100m, 2 på 200m og 2 på 300m.20190523_232059.jpg.5a25ce94ae858d42e28f832a3c884ae5.jpg

Den største gruppa her var en helmantel av noe slag, de to gruppene  på kvadradet til høyre S&B blyspiss og i sirklene 40gr vmax 20190505_213450.jpg.f84bc769037c9ac303c091f38ebca0fb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dette er et våpen som jeg har vært fascinert av. Den er med i betraktning nå som garderobeutvidelsen nærmer seg. Hvis man kunne kjøpe ekstra løp løst, hadde det vært en «no-brainer». Interessant å høre at folk er fornøyd. 

 

Har dere noen kommentarer angående avtrekket?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Simxe skrev (På 14.4.2020 den 18.43):

Hei. Kan noen som har en Bergara ba13 TD se videoen nedenfor sjekke om deres rifle også henger seg slik? 

 

Det er en helt ny rifle, men ut ifra det jeg har sett av andre anmeldelser av våpenet på YouTube, så skal breach leveren kunne trykkes inn jevnt og ikke slik som min. 

 

Det gjør ikke dette når jeg holder breach leveren inne når jeg lukker den, men ut ifra manualen på våpenet så står at det anbefales å snappe løpet slik jeg gjør. Men da oppstår problemet. 

 

 

Hei.

 

Gammel tråd, men prøv er uansett: Fant du ut av dette? HAr en som lager lik lyd :-)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Hyttplassen skrev (3 minutter siden):

men hadde noe gammel norma elite liggende, samt nato ammo. 

Var den slik med begge typer? At den tuller litt med nato er ikke ukjent i sivile våpen. Men uansett test med annen ammunisjon om den er slik med Norma patronene også. Men er den slik med flere typer sivil ammo er det noe feil en plass og du burde kontakte forhandler.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...