Jump to content

Lyddemper, to kaliber


OlavM

Recommended Posts

Sanden, synes du skal spørre Lopez (Mr A-tec) om dette. Det er jo et noe stort gap mellom 223 og 308, kanskje?

 

OlavM. Du må bestemme deg om du vil ha frontmontert eller teleskopisk demper. Større demper = mer dempingseffekt. bruker du en liten frontmontert en kan du beholde de åpne siktene ved å flytte konrfoten litt tilbake, oftest. Se forskjellen på standard teleskopisk A-tec (øverst) på 6.5x55 løpet (kappet til 47cm) og frontmontert moduldemper i stål fra A-tec nederst på 375 løpet (standard løpslengde)

 

blaserlpene.jpg

(Beklager, har postet dette bildet mange ganger, men jeg mener det er illustrerende)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sanden, synes du skal spørre Lopez (Mr A-tec) om dette. Det er jo et noe stort gap mellom 223 og 308, kanskje?

 

OlavM. Du må bestemme deg om du vil ha frontmontert eller teleskopisk demper. Større demper = mer dempingseffekt. bruker du en liten frontmontert en kan du beholde de åpne siktene ved å flytte konrfoten litt tilbake, oftest. Se forskjellen på teleskopisk hausken (øverst) på 6.5x55 løpet (kappet til 47cm) og frontmontert moduldemper i stål fra A-tec nederst på 375 løpet (standard løpslengde)

 

blaserlpene.jpg

(Beklager, har postet dette bildet mange ganger, men jeg mener det er illustrerende)

 

 

Ser ut som det er en a tec demper du har øverst, har samme selv og kansje mer som en hausken nederst.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Om du går for Hausken så velg den med titan ytterør.

Har selv en teleskopisk Hausken titan som jeg veksler på å bruke på henholdsvis .338 LM og .375 H&H.

Gir god dempingseffekt av lyd og rekyl,men MYE mirage også...

 

om du tar canvas stoff og klipper til like brett som demperen,og så langt at det går 3 ganger rundt demperen dekker dette med aluminiumsfolie som du har brettet dobbelt og ruller dette rundt sånn at det blir liggende annenhver stoff og alufolie i 3 runder, stripser rundt for å holde dette på plass kan du skyte mykje før du merker miragen..

Har dette på 300winmag en og det funker glimrende:)

bruker forøvrig samme hausken titan demperen til 308/300win og 338 rum uten problemer.

 

Mvh O

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har målt åpningen i min Br ReflexT8 som står på min .223.

Den målte 7,5 mm i åpnings hullet, hadde ikke aksling i rett tykkelse til og kontrollere målet hele veien gjennom.

Gikk og og håpte på at denne kunne brukes på en event 308 men det ser ut til og bli noe knapt.

 

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...