Jump to content

nissen


pajero

Recommended Posts

Tja, ville vel neppe blitt særlig provosert av nissen, dersom han hadde lagt ei Sauer Wolverine under juletreet i kaliber .223 helst. :mrgreen:

 

Og den gamle ønskedrømmen om ein Willy`s jepp, med påmontert Browning .50 BMG, har eg ønska meg i så mange år, at no vil ikkje POD ha kaliberet ein gong.. Så den er desverre ikkje så aktuell lenger... Skulle gjerne hatt den til postering, ettersøk og drivjakt, he, he... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Tja, ville vel neppe blitt særlig provosert av nissen, dersom han hadde lagt ei Sauer Wolverine under juletreet i kaliber .223 helst. :mrgreen:

 

Og den gamle ønskedrømmen om ein Willy`s jepp, med påmontert Browning .50 BMG, har eg ønska meg i så mange år, at no vil ikkje POD ha kaliberet ein gong.. Så den er desverre ikkje så aktuell lenger... Skulle gjerne hatt den til postering, ettersøk og drivjakt, he, he... :twisted:

 

Eller kanskje en orginal Gatling, det måtte da være noe ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

FG42 kommer høyt på listen.

disse er ikke akurat enkle og skaffe da bare 6 stk i norge, så vi får håpe att nissen er ekstra grei da. :D

 

For Nissen burde ikke dette være vanskelig i det hele tatt.. :lol:

tja ca 80 første utgaver og ca 150 andre utgaver i hele verden og prisen ca 50 000 e så håper jeg nissen har god økonomi, men gud det er tidenes mest sexye våpen............. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eg skulle gjerne hatt ein slik: http://geocities.com/trondwikborg/jarmann.html

 

Og ein M1888 Ingeniørkarabin hadde også vore veldig kjekt. Da hadde ein del hol i samlinga blitt fjerna :D

 

Og ein rein M1859 og ein endra M1842 hadde også vore veldig kjekt.

 

Og ein M1855/67 Landmark Marinekammerladar.

en kan aldri ane hva som dukker opp på de merkeligste steder som du aner min venn . vær sterk i troen, og du vet den som venter på noe godt venter ei for gjeves :wink:

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som om noen har muligheter for å tette hull i samlingen......Mens min fortsatt er hulletet som et antik garn..... :cry:

Det gjeld nok dei fleste av oss :( Einaste nissen har komme med så langt er ein M1913 lærbalg til krag. Så var det å skaffe ein M1913 bajonett... Og så skulle eg hatt ein M1916 bajonett med lærbalg...

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke på nissen så jeg fant ut at det jeg ønsket meg må jeg nok prøve å skaffe selv, ønsket meg veldig en 1751 pistol men den jeg så på var litt for dårlig og for dyr, så dukket denne fine 1740 pistolen opp og da ble det jaggu julepresang på meg selv i år også.

14mx2sz.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
En dobbeltløpet Kongsberg-hagle hadde nok sendt meg et godt stykke inn i lykkeland, ja :D

 

Her har du noen å velge mellom.

 

Den finnes i 3 forskjellige versjoner og med 2 forskjellige skjefter (6 utgaver).

 

Tidlig utgave uten forstreket kammerstykke. Skjefte type engelsk eller pistolgrep.

Utgave med forsterket kammerstykke. Skjefte type engelsk eller pistolgrep.

Utgave med forsterket kammestykke som går i et med pipene. Skjefte type engelsk eller pistolgrep.

Link to comment
Share on other sites

En dobbeltløpet Kongsberg-hagle hadde nok sendt meg et godt stykke inn i lykkeland, ja :D

 

Her har du noen å velge mellom.

 

Den finnes i 3 forskjellige versjoner og med 2 forskjellige skjefter (6 utgaver).

 

Tidlig utgave uten forstreket kammerstykke. Skjefte type engelsk eller pistolgrep.

Utgave med forsterket kammerstykke. Skjefte type engelsk eller pistolgrep.

Utgave med forsterket kammestykke som går i et med pipene. Skjefte type engelsk eller pistolgrep.

 

Bra jeg ikke er ihuga samler da....

Hadde vel hatt en tvangsnevrose på å skaffe meg en av hver 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...