aps Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Det nye store på shot i år er boltrifler tydeligvis, mange produsenter har kommet med ny, da også JP har ny versjon. Over middels spennende da jeg har endel JP rifler fra før og liker de som produsent, her er litt info de har sluppet på instagram. Hva tror folket? Ultimatum Precision Bolt Actions Ultimatum Precision manufactures high quality bolt actions, designed for precision shooting. The Ultimatum Deadline Action features a floating/removable three lug bolt head for serious accuracy. Deadline Action The Ultimatum Deadline action features a floating, 3-lug bolt head and integrated recoil lug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Ser ikke dum ut den! R700 footprint? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sør-jeger Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 (edited) Tja.. De har i det minste klart å orke seg til å lage en integrert rekylklakk. Men å skru på en picatinny skinne... tsk tsk. Ting skal være integrert! De kunne f.eks laget en 11-17mm integrert svalespor skinne like Sako TRG/ Tikka. Hadde ikke tatt mye mer maskinering tid! Og fått et bedre produkt. Eller picatinny om den skal være "Ultimat"um. Synes også hele sluttstykket kunne vært i en del. Her har de skrudd i håndtaket? Edited January 26, 2019 by Sør-jeger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Er et par chassis hvor skinnen er en del av chassiset, så der vil jo integrert skinne være en ulempe. Selv om jeg nok ville foretrukket integrert picatinny (dovetail blir for sært på det amerikanske markedet) så forstår jeg hvorfor de ikke gjør det. Har også muligheten til å bruke Talley Lightweight etc hvis noen vil lage en lettere jaktrifle. Har en skrudd inn hevearm egentlig noenting å si? Det å kunne skiftes til forskjellige typer er et pluss, og det at alt SKAL maskineres ut av ett stykk stål er vel mer OCD enn et reelt behov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moviken Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Sikkert et dumt spørsmål, men hva blir slike rifler brukt til ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neon77 Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Å skyte med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Hovedmarkedet er nok langhold og presisjonsskyting/prs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moviken Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Ok er ikke veldig kjent med sportskyting,er det egne klasser for tripod ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 26, 2019 Author Share Posted January 26, 2019 De fleste forbund/skytegrenser som tilbyr åpne klasser der alt er lov, vil du se mye rart fremkomme av hjelpemidler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Men hvis prisen blir liggende rundt 10.000 kr, er det ikke store prisforskjellen på en Sako 85 kontra denne med McMillan stokk og custom løp. Skulle jeg lagt 25-30.000 kr i ny rifle, ville noe sånt blitt vurdert ganske seriøst kontra en lærtrukket rettrekker e.l. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 22 minutter siden, aps skrev: De fleste forbund/skytegrenser som tilbyr åpne klasser der alt er lov, vil du se mye rart fremkomme av hjelpemidler Bortsett fra PRS og andre "ikke-offisielle" skyteformer, hvilke grener kan man bruke tripod? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Det som er spennende er jo hvis JP allerede selges i Norge, så kanskje det ikke blir helt umulig å få bestilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 PVAS og 2Alfa reklamerer jo med at de skaffer CTR så da bør de kunne få disse låskassene uten store problemer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moviken Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Må innrømme at det ser litt artig ut med sånt utstyr, men skal man investere i noe sånt så må det jo ha et bruksområde, er det mange muligheter til å bruke ei rifle som den på bildene i løpet av året ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Er ikke noe sesongbegrensning på sånt, men er nok i stor grad forbeholdt bane og felt, ikke akkurat noe man drar med seg på reinsjakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 26, 2019 Author Share Posted January 26, 2019 3 timer siden, Cardinal skrev: Bortsett fra PRS og andre "ikke-offisielle" skyteformer, hvilke grener kan man bruke tripod? ipsc! open divison Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 26, 2019 Author Share Posted January 26, 2019 Jeg har allerede snakket med norsk forhandler og fått bekreftet denne, kommer og ish pris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 9 minutter siden, aps skrev: ipsc! open divison Niks. 5.2.3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DasRuger Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 3 minutter siden, Cardinal skrev: Niks. 5.2.3 Om du fester den med straps or tape. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 17 minutter siden, aps skrev: Jeg har allerede snakket med norsk forhandler og fått bekreftet denne, kommer og ish pris Og??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 33 minutter siden, DasRuger skrev: Om du fester den med straps or tape. nei. 5.2.3 lister opp en del ting som er forbudt. Og til slutt samler den opp alt som festes med stropper. Men ikke bare ting som er stroppet. men dette blir OT. Med tanke på JP rykte og AR15 burde låskassen bli bra men spørsmålet er vel hva denne gir som ikke andre allerede . Forhåpentligvis pris og tilgjengelighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Er nok ingen revolusjon, men blant amerikanske låskasser er 60 grader boltløft et stort pluss, samt løpsgjenging ala Savage med låsemutter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 27, 2019 Author Share Posted January 27, 2019 Bilder tatt på shot, har en video av boltgangen da jeg vil ha noe som kan cycles raskt ala sauern min. jobber med å uppe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Artig å se kjøleribber på ei boltrifle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Får litt sånn M1919 vibber fra den fronten. Drittøft Men etter å ha lest litt anmeldelser av den låskassen er jeg veldig spent på hvordan tilgang og pris blir her på berget. Virker som de har gjort en del nytt (og riktig) i en kasse med R700 footprint. Utskiftbart bolthode. Integrert rekylklakk 60 grader hevearmsløft Savage gjenger på løp R700 footprint og avtrekkshenger Veiledende ca 9500 NOK der borte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klabbogbabb Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Jeg kunne godt tenkt meg sånn kjøleribbe. Ganske lei av å drive med 'søndagsskyting' for å unngå overoppheting. Nesten til det punktet hvor jeg heller skyter to rifler slik at den ene kan stå til 'kjøling'.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 (edited) Alltid greit med alternativer: En gjennomprøvd konkurrent er Barnard mod SM. Bortsett fra at den er 10mm lenger forover i gjengepartiet er den en R700 klone. Fungerer med AIAW og AICS magasiner. Barnard er "kiss", bare funker og har lukketid på under 2ms. (ordet "lukketid" kan diskuteres videre i en gammel tråd..) M67 har vel erfaring med Barnard. Like the Model S it is a cylindrical Remington type action with the same diameter receiver, mounting screw positions and bolt turn position as the Remington 700 short exterior configuration. But in the Barnard three lug configuration and so "not a drop in" for the Remington 700. As a three lug action the arc of bolt operation is shorter and the port is a different size and position. The length of the action is 10mm longer at the barrel end than the Remington 700 short action. For a detailed view click here. The S series actions were designed as target actions to take Remington 700 aftermarket triggers etc. they are more often than not fitted into Remington style Stocks. Very little work is needed to have the action fit the various 700 stocks. The action receiver is of 4340 chrome/moly/nickel steel through hardened to 38Rc and finish machined after surface hardening to ensure concentricity. The bolt is casehardened EN39b, ground and machined after hardening to ensure straightness and concentricity. The bolt lugs are hand lapped to the matted receiver. Sako Type extractor and is equipped with a bolt face plunger style ejector. We supply this action with a trigger hanger to suit either Timney or Jewel triggers, or with a blank hanger to be modified to the trigger of your choice (such as any "Remington style" clone). This action is supplied as standard with no trigger, but please specify which hanger you require when ordering. Edited January 28, 2019 by Torf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Fine de, men synes det er litt unødvendig at det ikke er dropin til R700, hvis de absolutt skal ha lengre gjengeparti kunne de sveiset fast en rekylklakk som passet lengden. Halve poenget med en 700 klone er jo at man får tilgang til alle stokker/chassis som lages til de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sør-jeger Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Siste del av gjengepartiet skulle vært rekylklakken.. Surgeon låskassene har slik.. integrert og lenger gjenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noveske Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 På 26.1.2019 den 20.14, aps skrev: Jeg har allerede snakket med norsk forhandler og fått bekreftet denne, kommer og ish pris Som offisiell JP importør ( ikke noe sideimport) har vi allerede bestilt APAC chassis fra JP på SHOT. FYI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 @noveske Tar dere inn Deadline kassen også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noveske Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 1 time siden, msteiro skrev: @noveske Tar dere inn Deadline kassen også? Ja, vi har vært i kontakt med Ultimatum Precision i lengre tid for flere kunder Send meg epost for flere spm / svar espen@pvas.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruiser Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 (edited) @noveske tar dere inne long action kassen også? Hvordan er kvaliteten på disse kassene? Er det f.eks sammenlignbart med Surgeon og Defiance? Edited February 3, 2019 by Cruiser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruiser Posted February 22, 2019 Share Posted February 22, 2019 Er det noen som har fått noe mer info om denne låskassen fra pvas? Hørte at komplett rifle kommer på over 70k.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted February 22, 2019 Author Share Posted February 22, 2019 sjekk med produsenten, ultimatum , linker lenger opp MSRP er 4999USD, dvs 43k nok eks mva, og 54k inkl mva. Ryktes at den får Proof løp i jp utgave. Jeg sikler fært på en Barreled action fra de, til 1599USD Har snakket med JP, og de slipper infoen neste uke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruiser Posted February 22, 2019 Share Posted February 22, 2019 @aps Jeg formulerte meg lite presist. Det jeg mente å spørre om, er om noen vet om/når kassen blir tilgjengelig her i landet. Hvis de leverer barreld action med proof løp, åpner jeg lommeboka.. Det er pvas jeg hørte 70k fra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted February 22, 2019 Author Share Posted February 22, 2019 barreld action fra ultimatrum er ikke med proof, men fra jp kommer den med det sa de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 https://jprifles.com/1.2.6_MR19.php da er den ferdig, er også i rifle builder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts