Jump to content

Kammertype ved løpsbytte


JLmorten

Recommended Posts

Dersom jeg ønsker å få bygget om en Tikka T3x eller en X-bolt til 338federal.   308 Vil da være et naturlig riflevalg å bygge om. Men jeg lurer på om kammer å magasin er lik på 30-06 riflene også, kan en like gjerne bruke disse ved ombygging?  Hvilke Kaliber kan i disse riflene brukes i samme rifle.? Selvsagt med annet løp.

 

Å sikkert noen som lurer på hvorfor jeg ønsker bruke penger på slikt. Ganske enkelt fordi jeg kan og liker å ha noe annerledes enn alle andre. Kall meg gjærne sær, tar det som et kompliment :-D

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, JLmorten skrev:

Men jeg lurer på om kammer å magasin er lik på 30-06 riflene også, kan en like gjerne bruke disse ved ombygging?

 

Alle T3/T3x har lik lengde ja, ingen "short-action" der. Fordelen med å basere deg på en 308 vil være at du slipper å skifte magasin, det er vel forskjellig lengde (men er vel bare en spacer som er satt inn i 308-magasinet)

 

733104_2.jpg

 

 

 

 

Edited by Jibrag
Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, JLmorten skrev:

Å sikkert noen som lurer på hvorfor jeg ønsker bruke penger på slikt. Ganske enkelt fordi jeg kan og liker å ha noe annerledes enn alle andre.

 

Da synes jeg du skal slå deg sammen med @Olesøn, og bygge opp et Krag-Jørgensen jaktvåpen i 338 Krag-J - 8,6 x 55:

 

https://www.kammeret.no/topic/85091-338-krag-tenketråd/

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...