Jump to content

CCI Blazer haglepatron 22 LR


Torbjørnen

Recommended Posts

Sett slikt no` i kategorien "artig å ha", og legg dem i ammoskapet. Winchester lager en med stjernebrett, riktig så forseggjort. Du får også 9mm mfl inneholdende mikrohagl.

Jeg har prøvd flere av disse, men uansett hva youtubevideoer viser, så bør du la være å bruke slikt på noe levende vilt.

Om du skal skyte på noe levende vilt, skal du bruke så kraftig ammo at unødige lidelser unngås, og at avlivning skjer humant.

Ikke tro på alt du finner på youtube...eller reklame for den saks skyld....vær sunt skeptisk.

 

Link to comment
Share on other sites

De i 9mm er MYE kraftigere enn de i .22. Jeg har skutt mye trost og slik med 9mm. Døde dyr og litt ødelagt plen, men mye penere plen enn om jeg brukte kaliber 12 :P De i .22 er vel laget for å skyte rotter, slanger og annet på 1-2 meter i skadedyrbekjempelse i urbane strøk.

Link to comment
Share on other sites

Må være ideell til å få tatt livet av den ene pokkers flua, som selfølgelig får dilerium, akkurat når jeg er i ferd med å sovne.

Ikke pokker om den vil sette seg slik at den kan slås heller. Men med en slik så tenker jeg det skal bli nattero,  ja.

Link to comment
Share on other sites

I luftgevær anbefaler jeg å bruke jernfilspon, det funker også på veps.

@Mas-36de i 9mm, er det til trostehagle eller 9x19?

Jeg har prøveskutt haglpatroner i 44 mag, de imponerte ikke. Jeg ville betenkt meg på å avlive en aggressiv rotte med dem.

Problemet er riflede løp som gir en utrolig spredning.

Edited by Per-S
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...