Torbjørnen Posted January 12, 2019 Share Posted January 12, 2019 Noen som kan fortelle litt om denne ammo, hva kan den brukes på, hvilket hold kan du skyte fra osv. mvh ny jeger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted January 12, 2019 Share Posted January 12, 2019 Nakkeskudd på rotte. Ikke noe mer enn det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-S Posted January 12, 2019 Share Posted January 12, 2019 Kanskje sideskudd på ungdyr av spissmus om avstanden ikke overskrider 50 cm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
znopi Posted January 12, 2019 Share Posted January 12, 2019 (edited) Som nevnt over, brukes til "pest Control" Edited January 12, 2019 by znopi stavefeil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørnen Posted January 12, 2019 Author Share Posted January 12, 2019 hehe.... okei, takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nagant 762 Posted January 12, 2019 Share Posted January 12, 2019 Prøvde de en gang på en tom colaboks, med revolver på 3m avstand. 3 hagl traff boksen, ingen lagde mer enn en liten bulk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olesøn Posted January 12, 2019 Share Posted January 12, 2019 Prøvd i rifle, papirsekk, 5-6 meter. Tror nesten jeg skulle tatt på meg å stå der sekken sto hvis jeg fikk vernebriller og en tjukk genser... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tor1980 Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 rådyr maks 25m 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BC.Airn Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Sett slikt no` i kategorien "artig å ha", og legg dem i ammoskapet. Winchester lager en med stjernebrett, riktig så forseggjort. Du får også 9mm mfl inneholdende mikrohagl. Jeg har prøvd flere av disse, men uansett hva youtubevideoer viser, så bør du la være å bruke slikt på noe levende vilt. Om du skal skyte på noe levende vilt, skal du bruke så kraftig ammo at unødige lidelser unngås, og at avlivning skjer humant. Ikke tro på alt du finner på youtube...eller reklame for den saks skyld....vær sunt skeptisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 De i 9mm er MYE kraftigere enn de i .22. Jeg har skutt mye trost og slik med 9mm. Døde dyr og litt ødelagt plen, men mye penere plen enn om jeg brukte kaliber 12 De i .22 er vel laget for å skyte rotter, slanger og annet på 1-2 meter i skadedyrbekjempelse i urbane strøk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
8X68S Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Må være ideell til å få tatt livet av den ene pokkers flua, som selfølgelig får dilerium, akkurat når jeg er i ferd med å sovne. Ikke pokker om den vil sette seg slik at den kan slås heller. Men med en slik så tenker jeg det skal bli nattero, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 @8X68S Prøv med en luftpistol/gevær ladet med leire/modelskitt Skal si fluene blir døde 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-S Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 (edited) I luftgevær anbefaler jeg å bruke jernfilspon, det funker også på veps. @Mas-36de i 9mm, er det til trostehagle eller 9x19? Jeg har prøveskutt haglpatroner i 44 mag, de imponerte ikke. Jeg ville betenkt meg på å avlive en aggressiv rotte med dem. Problemet er riflede løp som gir en utrolig spredning. Edited January 14, 2019 by Per-S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Finnes haglpatroner i både 9x19, .38spl, .44 mag, og .45 LC fra CCI, i tillegg til nevnte .22LR. Muligens også .45 ACP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Evt revolver som tar .410 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-S Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 @msteiroMed en slik dommer er det vel ikke behov for jury? Jeg leste en gang om en amerikansk børsemaker som bygde om revolvere til haglammunisjon. Med glatte løp viret de ok på både kanin og fugl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 En kamerat der borte som har en slik, perfekt til ekorn og lignende i skogen og hagen rundt huset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 8 timer siden, Per-S skrev: @Mas-36de i 9mm, er det til trostehagle eller 9x19? 9mm Trostehagle ja. Fikk en slik Anschutz bolthagle i konfirmasjonsgave av min onkel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts