Jump to content
msteiro

Varighet hylsefett før man lader

Recommended Posts

Bruker RCBS lube pad og case lube II. Hvor lenge kan man la det sitte på hylsene før man presser de? 

For eksempel hvis jeg skal presse 100-200 hylser i en omgang, er det greit å smøre alle hylsene først i én omgang? 

Ikke snakk om å la de ligge over natten, men si 1-2 timer.

Aldri helt tenkt på det. Jeg pleier å ta en 8-10 hylser på pad'en, rulle litt rundt, og så presse disse. Synes det gir en fin arbeidsflyt. 

Sitat

For eksempel hvis jeg skal presse 100-200 hylser i en omgang

Det er absolutt ingen problem. Iallefall ikke med de smurningene jeg har prøvd. Det er RCBS og Dillon sine. Hylsene kan fint ligge i dager før du presser dem.

K

32 minutter siden, Ranger#44 skrev:

Synes det gir en fin arbeidsflyt. 

Sånn som det er satt opp nå må jeg flytte meg fra der jeg smører til der jeg presser, så greit å slippe den flytten. 

Har 700 hylser som skal presses, så rom for effektivisering ;) 

Tenkte kjøpe en sånn spray, men hadde alt fra før så gikk for puten foreløpig. Men ja, ser absolutt at ting kan gjøres lettere enn rulling og børsting.

11 minutter siden, msteiro skrev:

Tenkte kjøpe en sånn spray, men hadde alt fra før så gikk for puten foreløpig. Men ja, ser absolutt at ting kan gjøres lettere enn rulling og børsting.

Nå nærmer du deg kjernen ved hjemmelading, nemlig at det alltid er noe nytt man absolutt skulle hatt, selv om man strengt tatt klarer seg fint med det man allerede har.

• Haha 3

Et litt på siden spørsmål:  Er det noe man med hell man kan spraye inn i dien for å oppnå samme effekt som hylsesmurning? Pro Long for eksempel?

Å spraye noe inni dien tror jeg kan være ulurt. Jeg tror nemlig man da kan få noe smøremiddel på utstøtern, og dermed noe smøremiddel inni hylsa. Det kan få negativ påvirkning på krutt og tennhette. 

• Like 1

En annen sak er jo at en bør vente i min 10 min fra en sprayer hylsene til en starter å lade. Om en skulle spraye noe inn i dien for så og vente 10 min før vær pressing vil det nå gå noe sent.