Jump to content

Funne gromladning - kva no?


strebern

Recommended Posts

Og da har jeg endelig fått verifisert en god nok ladning for t3-en. 43gr RA10 i Lapuahylser med scenar 139 gr. Fart er vel rundt 800ms-ish, men samlingene er fine.

 

Men kva gjer ein no med livet når problemet er løst? Kva gjer Askeladden når han har vunne prinsessa og halve riket? 

 

Korleis legg folk opp treninga si året igjennom? Føler jeg har ok ish kontroll på liggene skyting på 200m - ikke helt oper8or - men ok. Hva kan jeg trene på nå?

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, strebern skrev:

Men kva gjer ein no med livet når problemet er løst? Kva gjer Askeladden når han har vunne prinsessa og halve riket? 

Lading eller Skyting?:

 

Skyting: Løpende elg bane. Vanskelig og god trening, som er av viktig verdi for utøvelse av jakt.

 

Lading: Kjøp en dobbeltrifle, og jobb for best mulig samskyting med ulike kulevekter. Dette er regnet for å være en av de største utfordringene på lade-fronten.

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, strebern skrev:

Men kva gjer ein no med livet når problemet er løst? Kva gjer Askeladden når han har vunne prinsessa og halve riket? 

 

Det er dette Thomas Hylland Eriksen kaller "Storeulvsyndromet":

 

https://www.aschehoug.no/nettbutikk/storeulvsyndromet-aco.html

 

Tittelen henspeiler på hva Storeulv skal gjøre dagen etter at han, om sider, har klart å fange de 3 små grisene. Har livet da noen mening?

 

Hvis du ikke er fornøyd med frimerkesamling eller hardangersøm, kan jeg jo foreslå sirkelens kvadratur, eller vinkelens tredeling, som hjernegymnastikk/tidsfordriv. Skulle holde, sjøl om den gjennomsnittlige levealderen går opp!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutter siden, Jegermeistern skrev:

Hvis du ikke er fornøyd med frimerkesamling eller hardangersøm

Ikke for å «disse» frimerkesamling eller hardangersøm. Men jeg ser ingen grunn til at TS ikke kan fortsette å utfordre seg selv innen «kuler og krutt-sjangeren»:

 

Kulestøping, jaktfelt-skyting, hagle-lading, svartkrutt lading/skyting o.s.v. Det er nok å ta av.

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, strebern skrev:

Føler jeg har ok ish kontroll på liggene skyting på 200m - ikke helt oper8or - men ok. Hva kan jeg trene på nå?

 

Du har vel fått utdelt to føtter, slik som de fleste andre? 

 

Stå på føttene når du skyter på 200 meter, så økes vanskelighetsgraden betraktelig. 😀

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, strebern skrev:

Og da har jeg endelig fått verifisert en god nok ladning for t3-en. 43gr RA10 i Lapuahylser med scenar 139 gr. Fart er vel rundt 800ms-ish, men samlingene er fine.

 

Men kva gjer ein no med livet når problemet er løst? Kva gjer Askeladden når han har vunne prinsessa og halve riket? 

 

Korleis legg folk opp treninga si året igjennom? Føler jeg har ok ish kontroll på liggene skyting på 200m - ikke helt oper8or - men ok. Hva kan jeg trene på nå?

Glede deg til den lotten du har er brukt opp og du må kjøpe en ny som ikke stemmer og du må starte på nytt? :lol:

Frem til da, kan du skyte jaktfelt og annet så du kan nyte "gromladningen".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...