Jump to content

Hvilken .308 Win boltrifle?


Småvill

Recommended Posts

Hei. Jeg skal kjøpe boltrifle i kaliber .308 Win. Jeg tenker å bruke ca. 10000 kr på rifle og det samme på kikkertsikte. Selv om det lønner seg å kjøpe både våpen og sikte brukt, kommer jeg nok ikke til å gjøre dette da det er mye svindel på Finn og det ikke er noe interessant i området hvor jeg bor. Dette blir min første rifle og jeg har sett meg ut noen jeg tenker kan være aktuelle. Hva tenker dere om følgende våpen?

 

Sauer 100 XT - 10990 kr.

Mauser M18 - 9990 kr.

Steyr Pro Hunter 11990.

 

Fordeler, ulemper og erfaringer mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Siden det er nevnt av TS. Har handlet mye brukt våpenrelatert, og også våpen på Finn uten problemer av noe slag. Er det slik at jeg har hatt flaks? Er det faktisk mye svindel på Finn når det gjelder slike varer. I og med at en skal handle av folk som er betrodd å inneha våpen bør iaf de mest notoriske skurkene være silt ut.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har bestemt deg for å handle nytt, ville jeg ringt noen butikker, f.eks J&F, Beveren sport, Jaktdepotet, osv og forhørt meg om pakkepris. De fleste butikker gir deg en god pris hvis du kjøper komplett rifle. I prisklassen du nevner, ville jeg kjøpt Tikka T3X.

Hvis jeg selv skulle kjøpt meg komplett rifle for 20k, hadde jeg utvilsomt handlet brukt. Jeg har ikke blitt lurt ved handel pr post siden jeg fikk tilsendt en klokke med påmalte visere en gang på slutten av 80-tallet. Tror svindel når det gjelder våpensalg på Finn er et forvinnende lite proble. Forøvrig selger jo de store butikkene en del brukt også...

 

eksempel på pakke: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=114928429

Edited by Cruiser
Link to comment
Share on other sites

@Mix Neida, jeg vet at et slikt forbud ikke eksisterer. Syntes bare det var greit å presisere at optikken ikke var optimal med tanke på budsjett. Kanskje en nybegynner vil tror at pakken du linker til er akkurat hva du mener han bør kjøpe? Muligheten er iallfall tilstede så lenge du ikke presiserer at optikken bør oppgraderes.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...