Jump to content

1911 magasiner


Sir jamalot

Recommended Posts

Hei!

 

Trenger minst 1stk 1911 Government 7 skudds mag med flat magasinbunn. Altså bunn som går flush med rammen. Ser det finnes opptil flere på Midway, men hva av det duger? Hvis noen har noe brukt til en grei penge så kan jo det også vurderes.

 

Grunnen til at jeg vil ha 7 skudds er at det ser vesentlig bedre ut enn 8 skudds magasinene som har den ekle utstikkende magasinbunnen....... :mrgreen:

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Trenger minst 1stk 1911 Government 7 skudds mag med flat magasinbunn. Altså bunn som går flush med rammen. Ser det finnes opptil flere på Midway, men hva av det duger? Hvis noen har noe brukt til en grei penge så kan jo det også vurderes.

 

Grunnen til at jeg vil ha 7 skudds er at det ser vesentlig bedre ut enn 8 skudds magasinene som har den ekle utstikkende magasinbunnen....... :mrgreen:

 

BB John

 

Har ikke du magasinbrønn på pistolen da?? Ikke si at du har tatt den av..... :evil:

 

Ellers har jeg god erfaring med Chip McGormick magasiner

Link to comment
Share on other sites

Tillater meg å slenge inn et spørsmål her.

 

Min STI Tactical har den uvane å ha matefeil på siste skudd i magasinet. Gjelder alle tre magasiner jeg har. Av den grunn har den ikke fått komme ut av våpenskapetsiden august. Egentlig en skuffende pistol når jeg tar med andre problemer med den.

 

Forslag til forklaring på problemet og løsning?

Link to comment
Share on other sites

Tillater meg å slenge inn et spørsmål her.

 

Min STI Tactical har den uvane å ha matefeil på siste skudd i magasinet. Gjelder alle tre magasiner jeg har. Av den grunn har den ikke fått komme ut av våpenskapetsiden august. Egentlig en skuffende pistol når jeg tar med andre problemer med den.

 

Forslag til forklaring på problemet og løsning?

 

Er det fabrikk ammo du bruker eller hjemmeladninger? Mange 1911/2011 kan ha problemer med fabrikklengde 9x19 patroner. Magasin/pistole har jo i utgangspunktet blitt laget for lengre patroner. Det finnes vel en plate man kan legge bak i magasinet for å få patronene lengre frem

 

Er det at de "stuker" i fremkant av magasinet som er problemet?

Link to comment
Share on other sites

Den er nok tatt av ja gitt.. Samma gjelder grepsplatene, som ble byttet ut med Hogue fingerrille grep som passet mine bamsehender mye bedre.

 

Klarer du å skaffe Chip 7 skudds? Og ikke minst, til hvilken pris? :mrgreen:

 

BB John

 

Skal aldri slege deg våpen igjen... :D skifte ut deler da....

 

Ikke sikker på om de har 7 skudds, men jeg mener at 8 skudds går jevnt med, når man tar av "paden"

 

Har noen hjemme(mine private) du er vel stort sett i nærheten i helgene, så kan du ikke stikke innom en tur da?

Link to comment
Share on other sites

Ja, skyter fabrikkammo.

 

Problemet er det samme enten jeg skyter:

Fiocchi 29,14 mm

CCI alu 29,28 mm

Nato 29,40 mm

 

Hvordan skjer matefeilen da? "Stuker" de ned, eller "stuker" de mot øvre kant av kammeret?

 

Skal du evt. på noen stevner i Trondheimsområdet fremover, da kunne jeg tatt med noen andre magasiner å prøvd

Link to comment
Share on other sites

Ikke sikker på om de har 7 skudds, men jeg mener at 8 skudds går jevnt med, når man tar av "paden"

 

Har noen hjemme(mine private) du er vel stort sett i nærheten i helgene, så kan du ikke stikke innom en tur da?

 

Vet ikke med Chip magene men Pro Act (?) magasinet som du solgte med stikker iallefall ut av magbrønnen selv med pad`n av. Får se om jeg rekker å ta meg en tur ikveld. Mye å gjøre, jeg ringer isåfall først.

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

Handla 4 stk av di magasinan til 113 kr på Midway. Ett virket greit,men di tre andre funka på første skuddet,så måtte jeg ta magasinet ut og inn igjen for å skyte hvert enkelt skudd. Fikk bøyd litt på followeren på di som ikke funka. Dette hjalp en del,men stoler ikke akkurat på di. Så disse annbefales ikke ihvertfall....... Kjipt å bruke opp ei pakke 45 for å fikse magasiner.... :(

Link to comment
Share on other sites

Mine 8-skuddsmagasiner fra Devel og McCormick har identisk utvendige mål som originale 7-skudds. Det er innmaten i magasinene som er modifisert for å romme en ekstra patron.

 

Handla 4 stk av di magasinan til 113 kr på Midway. Ett virket greit,men di tre andre funka på første skuddet,så måtte jeg ta magasinet ut og inn igjen for å skyte hvert enkelt skudd. Fikk bøyd litt på followeren på di som ikke funka. Dette hjalp en del,men stoler ikke akkurat på di. Så disse annbefales ikke ihvertfall....... Kjipt å bruke opp ei pakke 45 for å fikse magasiner.... :(
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ikke sikker på om de har 7 skudds, men jeg mener at 8 skudds går jevnt med, når man tar av "paden"

 

Har noen hjemme(mine private) du er vel stort sett i nærheten i helgene, så kan du ikke stikke innom en tur da?

 

Vet ikke med Chip magene men Pro Act (?) magasinet som du solgte med stikker iallefall ut av magbrønnen selv med pad`n av. Får se om jeg rekker å ta meg en tur ikveld. Mye å gjøre, jeg ringer isåfall først.

 

BB John

 

Mener du kanskje ProMag? Isåfall er de best egnet til fiskesøkke. Jeg ser at noen har originale Colt magasiner. De funker jo best, men kanskje i Colt? - det vet jeg ikke, men jeg bruker utelukkende Colt magasiner i mine Colt pistoler. Det beste av det beste. Nest beste er Shooting Star, IMHO.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...