Jump to content

9,3x62


Labbis

Recommended Posts

Leter etter ei god rifle i 9,3x62 gjerne med synt stokk og "rustfritt" løp.

Trur kanskje Sako 85 Stainless Synthetic et beste valget, 14999,- hos winge våpen, vil ikke bruke mer en 15000,- på selve børsen...noen som kan komme med nokre gode tips :?:

Blaser, Mauser03 blir som sagt for dyrt..

Mange på forumet som mener t3 stinker! magasintrøbbel, plast bolt muffe... Rekylklakken i alu, tåler den 9,3 igrunn :?::shock:

Må ikke vere rustfri med syntstokk, men finner ikke så mange å velge i :!: kongsberg kanskje, CZ har i nevnte kaliber også..

hmm :roll:

Rifla er foresten til posteringsjakt, mest elg og hjortebukk.

Link to comment
Share on other sites

Jassågett! :mrgreen:

Kongsberg-karabinen 393 var jeg på jakt etter i sommer, og hadde egentlig gjort en avtale med enn kar som skulle selge sin. Men så trakk han seg, så da kjøpte jeg en Browning BAR i stedet. Har ikke skutt veldig mye med Browningen, men så langt virker det bra. Presis som bare det, og veldig behagelig å skyte med. Løpet er 52 cm (tror jeg). Kort og hendig.

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde bestilt sako i synt. og rustfritt i 338wm i januar. Sako klarte ikke og levere det fordi dem hadde fått inn dårlig kvalitet rustfritt piper. Dette fikk jeg ikke vite om får mai :evil: Da gikk jeg til en annen våpenhandler og bestilte en blaser i rein forbandelse. Det har jeg ikke angret på til nå :D

 

Nei kjøp alt annen en sako og tikka som også kommer fra samme plass.

Ta og vuder sauer, mauser eller blaser som dem alle kan skifte løp på.

Også gidder jeg ikke ta en diskusjon om hva som er best av dem. Selv om jeg vet om litt småplukk med dem alle :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

har kika en del på Sauer 202 S Classic Synth, sikkert ei steika god børse det også :wink:

lyt nok bruke noen dager på å tenke litt, en ting e iallefall sikkert..9,3 blir det iallfall :!:

kanskje sauer`n er vel så bra som sako om ikkje bedre, er jommen ikke lett å bestemme seg nei :roll:

 

http://www.morejakt.no/index.cfm?template=9&id=101

 

sikkert ei god børse

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Holder en knapp på sauer jeg også ... siden jeg har en selv i 9,3x62.

Anbefales.

 

Sakoen er for min del for kort i pistol grepet. Har hatt 2 stk og solgt begge.

Sauern er sinnsykt god å holde i. Men smaken er som baken.

Valgets blir straks enklere når du får holde riflene i hånden. Anbefaler på det sterkeste dette før du kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke anbefale halvauto, ikke fordi de er dårlige, men det er land der det er forbud mot halvauto, og en utenlandsjakt uten sitt eget våpen er en liten nedtur.

Selv har jeg Sauer og er fornøyd med den, men alle de store europeiske fabrikkene leverer gode våpen, det er litt smak og behag inne i prosessen.

Link to comment
Share on other sites

Kongsberg 393 leverer 9,3 i flere utgaver. Jeg ville tatt en titt på 393 Carabin. Hendig og god børse i 9,3 kaliberet. Den er ferdig beddet fra fabrikken og har utfresninger i låsekassa til QRW. Mye kvalitet for pengene og du havner langt under 15'.

Link to comment
Share on other sites

Villmarks butikken på Jessheim har bilder av kongsberg i sin katalog.

Har 2 kongsberger selv og godt fornøyd med dem.

Har en 9,3x62 med classic stokk og den syns jeg er topp, hadde en standar utgave i samme kaliber først men byttet til classic og den er mer behagelig å skyte med enn standar stokken.

Link to comment
Share on other sites

...Sako klarte ikke og levere det fordi dem hadde fått inn dårlig kvalitet rustfritt piper.....

Oi, dette visste jeg ikke, hva var problemet med disse Sako-løpene og når var det et problem ?

Hmmmm, ser ikke ut til at det har vært noe problem, ingen respons her......
Link to comment
Share on other sites

...Sako klarte ikke og levere det fordi dem hadde fått inn dårlig kvalitet rustfritt piper.....

Oi, dette visste jeg ikke, hva var problemet med disse Sako-løpene og når var det et problem ?

Hmmmm, ser ikke ut til at det har vært noe problem, ingen respons her......

 

Vinter/ våren 2008. Jeg bestilte sako 85 i rustfri hos villmarksbutikken på jessheim januar 2008. Skulle få den starten av neste måned. Da jeg kom i butikken var den ikke kommet og dem regnet med den kommer i neste forsendelse. Den kom ikke da heller og sånn holdt det på til mai og da var jeg lei av og vente og avbestilte den. Da får jeg vite at sako hadde sendt tilbake ett parti med rustfriløp som ikke holdt mål derfor lå dem etter i produksjonen.

 

Men er ikke sur for det. Det endte med jeg kjøpte noe som er mye bedre og som har scoret best under di siste testene i jaktbladene :)

Link to comment
Share on other sites

Leter etter ei god rifle i 9,3x62 gjerne med synt stokk og "rustfritt" løp.

Vil ikke bruke mer en 15000,- på selve børsen...

Rifla er foresten til posteringsjakt, mest elg og hjortebukk.

Hvordan gikk det med 9,3-kjøpet, "Labbis", er grombørsa kommet i hus?

 

Du spør ikke direkte etter nyvåpen! Og hvis du ikke skal ha løpsskifte-system, hva med å bygge opp et våpen på ei god M98-kasse? Du kan få et meget funksjonelt våpen for under 10 lapper, og etter dine egne spesifikasjoner! Og 9,3x62 og M98 hører litt sammen (min meget subjektive oppfatning! :D ).

Link to comment
Share on other sites

som trådstarter har jeg vært en smule fraverende, må nok bare innrømme at børsa ikke er komet i hus enda...heh, hva skal jeg si...uventet rekninger etter allerede sprengt budsjett, måtte låne en del fra jaktkontoen min :? men nok om det, kommer nok tilbake med rapport når rifla er komet i hus, antagelivis mars/april :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...