Jump to content

Winchester Silvertipp - lovlig


Think!

Recommended Posts

Ja den er lovlig.

 

Det blir i ny våpenforskrift ulovlig med hulspiss til pistol og revolver med sentertenning, med unntak av våpen til trening- og konkurranseskyting. Det betyr med andre ord at hulspiss er lovlig!

 

Dette ble endret fra lovutkastet til ferdig versjon. Jeg var redd en periode for at det skulle bli ulovlig :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir i ny våpenforskrift ulovlig med hulspiss til pistol og revolver med sentertenning, med unntak av våpen til trening- og konkurranseskyting.

 

 

Og det gjør den ulovlig til hva? Utrolig hva byråkrater klarer å skrive:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Politiet har i lang tid ønsket å kunne benytte seg av hulspiss av flere årsaker. Blandt annet stopper hulspiss kuler raskere i en menneskekropp slik at faren for at kulen skal gå gjennom en person og så skade noen bak reduseres.

 

Politiet har per i dag ikke lov til å bruke hulspiss. Var på skytebanen sammen med noen politietjener i høst og de var litt misunnelige på at jeg brukte hulspiss :)

 

Forsvaret kan heller ikke bruke det da det skaper unødig lidelse eller noe i den retningen (er bestemt i en konvensjon jeg ikke husker navnet på).

Link to comment
Share on other sites

Men nå har det seg slik at Omar, Jamal og Mustaffa og bokstavbanden enkelt skaffer seg det de trenger uten å gå i butikken, så ett forbud eller ikke-forbud betyr ikke skvatt for de folka der.

Man kan jo lett skaffe ulovlig våpen her i byen hvis en har de rette kontaktene og litt cash.

 

At de gutta der skyter på hverandre er da svært så aktverdig. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...