Jump to content

Gjenging av X-Esse Stenvaag eller GSP


msteiro

Recommended Posts

Tenkt meg en 22 lr pistol etterhvert, og virker som "fasiten" er Stenvaag hvis man skal prøve seg litt på spesialfelt ihvertfall.

 

Ellers er GSP ofte til salgs, og virker som et bedre matchvåpen som man kan få til hyggelige priser (ikke spesialfelt).

 

Men hvordan er disse å få gjenget for lyddemper?

Sett GSP løp med gjenging solgt løst, men er dette noe veldig custom eller får man det gjort hos de fleste børsmakere.

 

Stenvaag må vel gjenges innvendig og evt sette i adapter som kan tas ut før det testes i kassen?

 

Blir litt å banne i kirken, men for min del er lyddemper krav, da mye av skytingen vil foregå på hytten eller garasjen, og jeg vil til å starte med kun ha én pistol.

 

Buckmark seiler opp som valg nr 3.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Ei tohi varjata skrev:

 

Den hadde vært lett å overse, takk for det!

Da får jeg heller vurdere en sånn hvis interessen tar av. 

 

Noen med erfaring med gjenging av Stenvag utenom den litt for sexy løsningen?

Er løpet greit å gjenge innvendig?

Link to comment
Share on other sites

Har en Hammerli X-esse Long som er gjenget innvendig. Slik det er utført på min, så ser man gjengene gjennom stålet på undersiden av løpet. Blir jo skjult av løpsloddet, men hadde jeg fått valgt om igjen ville jeg gått for løsningen jeg linket til lenger oppe. Husk på at du mest sannsynlig kommer til å ha pistolen resten av livet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
På 4.7.2017 den 0.52, msteiro skrev:

Gjenget pipe der det KAN monteres noe.

En eller annen i etaten som så på Nikita  når dette ble skrevet ;) 

 

 

Mistenker at lovteksten er motivert av at en del forsøkte å kjøpe slike til militærfelt:

H&K MP5A4

Edited by OIH
Bildet vises ikke...
Link to comment
Share on other sites

Det der er jo en MP5K, ikke en A4. A4 er vanlig lengde og har fast kolbe ;)

 

Men ja; lovteksten er direkte kopiert fra amerikansk lovgivning på delstatlig nivå, nettopp for å unngå våpen som HK SP89, Tec-9, Mac-11, og lignende. Den er nokså direkte oversatt fra en eller annen overivrig stat, sikker NJ eller California. Spesielt dette med "hylse rundt pipen", bare å søke "barrel shroud" så finner du plenty av utsagn om slike, oftest slengt ut av paragrafryttere som ikke forstår forskjellen på en MG3 og en Rem 700..

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...