Jump to content

Noen med quickload som kan gi en hånd?


Skaubjønn

Recommended Posts

Har gjort ett forsøk i Quickload nå.

Men få gjerne noen til å sjekke det en ekstra gang siden jeg ikke er veldig dreven på quickload enda !!

For 250 grains accubond i 9,3x74r

 

Vihtavuori N140 er maks ladning før trykket går over på rødt : 57.5 Grains

Norma 203 old er maks ladning før trykket går over på rødt : 61.5 Grains

Norma 203b er maks ladning før trykket går over på rødt : 59.5 Grains

 

Geco fant jeg ikke i bullet filen

 

Kokken76

Link to comment
Share on other sites

Skal du kronografere disse ladningene med 250 grain Accubond? Hadde vært interessant å sett hvilke hastigheter og presisjon/samskyting du får med disse kulene.

 

Jeg bruker 250 grain Woodleigh RN i min 9,3x74R, stort sett fornøyd med disse. Tilgjengeligheten på Woodleigh kuler er ikke alltid så bra, så kanskje kommer jeg til å prøve Accubond kula i samme kulevekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg våger meg på et spørsmål til noen som har dette programmet.

 

6,5x55

RA/Lapua hylse

139 grs lapua scenar

vv N-560 48,5 grs

Federal 215

PL 78 mm

73cm sauer pipe

 

Ladningen er ca maksladning i vitavuoris tabell.Jeg har brukt denne til feltskyting i flere sesonger uten problemer,men jeg ser et det blir flate hetter og i hastigheten er ganske frisk.Har lurt på om jeg kansje er litt på feil side av streken,kansje er kronografen av det rause slaget også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Siden jeg er utrustet med Mac.. er jeg avskåret muligheten med Quickload regner jeg med... men det finnes kanskje noen som kan forbarme seg over en stakkar..? Saken er en villkatt i .30-338 den er svært lik .308 Norma magnum. Jeg har hatt rifla i 25 år og har skiftet pipe for noen år siden, de gamle ladedata måtte jeg legge vekk for den nye pipa er ikke tilsvarende med tanke på kammer og friflukt.

 

Jeg får urovekkende tryktegn, selv ved "slakke" hastigheter som feks. 870 m/s med 180 grs kuler flate tennhetter er ikke normalt med 69 grs N-165,

 

Gamlepipa hadde 1,5 cm ! friflukt og ga meget gode hastigheter, normalt 920 med 180 grs Nosler, 74 grs MRP ga god presisjon.

 

Jeg har startet på 69 grs. N-165 med 180 grs Hornady SST kuler, bruker magnum tennhetter ( mulig dette gir høyt trykk..?) patronlengde 83 mm ( max er 85) pipelengde er 66 cm utgangshastighet er 863 m/s presisjonen er grei; 1,5 " på 100 meter, kan nok bli bedre..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...