Jump to content

Blir lyddempere dyrere?


TikkaReven

Recommended Posts

Sendte en E-post til jaktdepotet.

De anbefalte meg en A-tec istedenfor en Hausken. Men da skulle de jaggu meg ha 3500 for demper + 600 kapping/kron = 4100 kr for ferdigmontert A-tec! Det var dyrt! :shock: Så må jeg vel plusse på frakt fram og tilbake.

 

Finnes det ikke noen som gjør dette billigere?

 

Føler det bare blir dyrere og dyrere jeg! :(

 

Hilsen TikkaReven

Link to comment
Share on other sites

Som påpekt skal du jo ha gjort to jobber. 3500kr for demper og montering (er vel ganske gjengs pris det rundt om).

+ Kapping og kroning til 600kr.

Er vel ikke dyrt med 3500kr ferdigt montert når demperen koster 3400kr. Eller?

 

Det en kan stille seg spørsmål om, er prisen på 600kr for å kappe og krone ett løp som allerede er oppspent i benken for gjenging (nesten null ekstra arbeide), kansje burde ha vært rabatert noen kroner. Men fastpris er vel fastpris, og han som dreier skal vel leve han og.

Link to comment
Share on other sites

 

Gode børsiser er verdt å betale noen kroner for.

+1

 

Det er sikker her som i mnage andre bransjer. At utstyret er dyrt, og det taes opp lån for å skaffe det utstyret som gjør jobben best.

Dette kommer alle tilgode som ønsker og benytte seg av det... Hvis du leter godt tror jeg du finner hobbybørsiser som kan både lage deg en billig demper og billig utført jobb.

Selv innser jeg mer og mer at man år som regel det man betaler for..

Link to comment
Share on other sites

Når jeg gikk innom Jakt og friluft senest i dag for å få et tilbud på en salong jeg er veldig interessert i å kjøpe fikk jeg "tilbudet"

 

Remington 597 22 Magnum.

Leupold 3-9x40 Vx1

A-Tec TMM5 Demper.

 

Demperen alene har han skrevet 4000.-

 

Så de prisene som står på hjemmesiden er enten nettpriser. eller uten montering.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Edit: Når salongen + sikte koster nesten like mye som demperen, så synes jeg demperen er ganske dyr. Er det egentlig verdt pengene ?

 

Mvh TH34A6

Link to comment
Share on other sites

Se heller på Jakt og Friluft du Reven, de gjorde hele min jobb, inklusive alt, for 3500 kroner.

 

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=12000&prodid=6356

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=12000&prodid=6361

 

kapping kommer vel utenom her også?

Nei, som han selv, sier, "de gjorde hele min jobb, inklusive alt"

J&F gjorde alt for han

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Se heller på Jakt og Friluft du Reven, de gjorde hele min jobb, inklusive alt, for 3500 kroner.

 

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=12000&prodid=6356

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=12000&prodid=6361

 

kapping kommer vel utenom her også?

 

Har aldri hørt om børsemakere som tar ekstra for kapping og kroning, når de først skal gjenge.

Det er jo en og samme operasjon.

Børsemakeren min tar aldri ekstra betalt for dette. Betaler du for gjenginga er kapping/kroning inkl.

Link to comment
Share on other sites

Her lokalt koster en Hausken demper ca. 3500 og gjenging med muffe (og kroning?) fra 750,-

 

Da blir muffa laget slik at du ikke ser at det er gjenget når den er på (nesten da..).

 

Noen som har en bedre pris på Hauskendemper?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Trenger en å vise frem våpentillatelse for å kjøpe demper? Har en kompis i Finland akkurat nå.

 

 

Skulle jeg også likt å vite, har en kollega som reiser til og fra finland hver måned.

Link to comment
Share on other sites

Trenger en å vise frem våpentillatelse for å kjøpe demper? Har en kompis i Finland akkurat nå.

 

 

Skulle jeg også likt å vite, har en kollega som reiser til og fra finland hver måned.

 

Hvis han reiser til samme plass kan han gå inn i lokal sports/våpen butikk der og bestille en der og hente den neste gang han er der :D

Link to comment
Share on other sites

Trenger en å vise frem våpentillatelse for å kjøpe demper? Har en kompis i Finland akkurat nå.

 

Viste bare våpenkortet i tollen å sa at æ sku reparere våpenet i Rovaniemi, så sendte æ rifla dit, (uten sluttstykket å kikkert) En stor fordel hvis du kjenner noen som kan finsk;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal opp til Kirkenes i midten av desember, og så en snartur innom Finland.

Tror jeg får høre innom de våpenbutikkene jeg kommer over, om de har demper som passer en 30-06.

Noen som har noe å anbefale. Hausken, BR eller ............

Vekt/lengde er ikke så viktig, da jeg bare går kortere distanser med børsa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...