Jump to content

S&W 586 verdivurdering


SauerBonde

Recommended Posts

Her kommer det mye inn, er våpenet originalt? Dvs ikke tunet, avtrekkstopper og nytt baksikte vil den ligge i nedre prisklasse 3-5000.- men har den derimot fått avtrekkstopper, nytt fjærsett og nytt baksikte kan man fort plusse på 2-3000.-

 

K.

Link to comment
Share on other sites

.....men har den derimot fått avtrekkstopper.....

 

Betyr det at noen har vært og tukla. Andres "køstomarbeid".... er sjelden verdt pengene, mye av arbeidet som gjøres her tillands ødelegger mer enn det hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Man skal være forsiktig med å ødelegge en god diskusjon med snusfornuft, men verdien av en gjenstand er den sum penger noen i et marked er villig til å betale for gjenstanden. Dette har begrenset overføringsverdi til tilsvarende gjenstander (like modeller) fordi ingen er helt like og så har du også at anskaffelsesbehovet ikke er konstant i markedet.

 

En som er på jakt etter nettopp denne modellen kan være villig til å betale mer enn det de som har mindre kjøpslyst kan være villig til å betale. Men jeg er nok i utgangspunktet enig om at bearbeidede / endrede modeller har generelt vanskeligere for å finne en kjøper som er villig til å betale for den jobben som er gjort og i noen tilfeller vil det telle negativt - ikke så at jeg synes at selger skal slå av på pris men antallet mulige kjøpere blir antagelig mindre.

 

Jeg ville lagt ut revolveren til en pris som du som selger har et rom for mulig avslag på (høyere enn prisen du mener du må ha for et salg). Hvis det ikke kommer respons ville jeg redusert (justert forventning) prisen noe hvis du vil / må bli kvitt objektet. Dette har jo antagelig begrenset bruksverdi for deg siden du vil selge det.

 

Du kan jo legge det ut med ønske om et bud - så ser du hva markedet kan være villig til å betale.

Link to comment
Share on other sites

En ny standard 686 koster rundt 10K, og det er ikke alltid lagervare. Noen vil også heller ha en blånert revolver. Du skriver ikke løpslengden, en 4-tommer er ikke like attrakktiv som en 6-tommer. Men synes ikke halvparten av ny pris på et tilsvarende våpen er urimelig, så rundt 5K burde være mulig, gitt at det er en 6-tommer. Kan hende du må ha litt tålmodighet på Finn og forvente en del skambud :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har betalt alt fra 1200.- til 5000.- for en 586 - men det var i "gamle dager" - nå koster det å få tak på slike, har en selv som er bygget opp med ny pipe pluss ferdig tuna for feltskyting - og har takket nei til bud på 12k !

 

Kjøper man en ny i butikken i dag koster det mye mer enn å betale 7-10k for en brukt da mange av disse er bedre bygget enn de som blir levert nå om dagen.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...