barerobert Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Jeg bestilte en Boyds stokk og den kom til Norge, gikk til tolling og alt ok. Fikk den så til postutlevering og måtte betale 169kr mer enn før. 315kr kontra 146kr som før. Tok umiddelbart kontakt med posten som mente at dette var våpendeler og dermed kostet mer å fortolle! Nåvel, våpenlovens §2 er ganske klar på hva som er våpendeler. Jeg har klaget til posten og avventer svar, men antar de er så arrogante at dette ikke avstedkommer noen veier. Andre som har samme erfaring? Under her er chaten mellom meg og en postansatt som fikk meg til å se rødt samtidig som jeg umiddelbart brukte den linken han sendte meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Sånn er posten blitt dessverre.. virker ikke som om de greier å legge posten i riktig kasse lenger engang. Klage til dem hjelper heller ikke da uansett hvor mange ganger du ringer eller chatter med dem så får du "skal sjekke dette opp og kommer tilbake til deg så fort som mulig" Fort som mulig betydde vist 8 måneder og ett brev i posten der de spurte om problemet kunne beskrives i brevform.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjrckd Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Du kan jo spørre de hvorfor de slapp igjennom "våpendelen" uten at du måtte fremlegge importilatelse. Må jo være en grov svikt i postens internrutiner... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Tenkte det samme, hvorfor skulle de slippe en våpendel uten å motta bekreftelse på tillatelsen først? I den første telefonsamtalen begynte endatil kundebehandleren å snakke om politikk. WTF? Politikk? Jeg etterspør grunnlaget for tollbehandlinga av en enkelt pakke og beregningsgrunnlaget. Hvorfor det koster mer for posten å tollbehandle en trebit enn eksempelvis en cdspiller. Jeg tror, og må nok understreke det. At det er en postmedarbeider som har tenkt på egen hand, og skulle agere som selvoppnevnt tollmyndighet. Jeg tror ikke antagelsen er langt fra sannheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Posten er ikke en homogen gruppe, de består av en hel røys med ansatte der de fleste etter mitt syn gjør en god jobb under de forutsetninger som foreligger. Det er veldig mange forskjellige regler å forholde seg til så at det glipper litt på våpendeler av og til er ikke noen bombe. Husk bare hvor ofte folk opplever kunnskapsløshet blant de som skal behandle våpensøknader. Der burde en jo faktisk kunne forvente at de kjenner alle reglene, siden det er nettopp det de skal jobbe med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DasRuger Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 (edited) Trodde en riflestokk var en sportsartikkel som således var tollfri jeg Ser at det er snakk om fortollingsgebyr.. Da er vel 146 riktig sum Edited March 21, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
460XVR Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Hvis verdien på varen er over 3000.- er 315,- riktig, men den kostet kanskje ikke så mye? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Om det er noen som har Posten Norge langt oppi halsen så er det meg.. Men; her har da TS fått rett hjelp tvert; hva er problemet? Forventes det at pengene kommer med bud på dør tvert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Meyer Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Jepp. Pust ut og ta det med ro, feil skjer. Ingen vits i å hisse seg opp før anken er behandlet, så lenge du har forklart dette skikkelig og vist til lovverket bør dette gå i orden. Jeg fikk tollet en forsending ved en feil, viste seg at de hadde tolket verdi i Yen som dollar. De likte ikke at jeg tok dette etter å ha betalt, men jeg trodde det var en annen forsendelse som var i grenseland. Etter litt sutring fikk jeg pengene tilbake, så de kan da også rydde opp etter seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 Fikk forklaring pr telefon i dag. Forenklet fortolling koster 146kr for sportsutstyr. Fortolling hvor en pakke blir åpnet og sjekket koster mer. Jeg kjøper ikke den for kundebehandleren var særdeles vag når hun forklarte dette. Hun var aldri helt klar på hva som hadde skjedd. OG SÅ!!!!!!!!! Tilbyr hun meg FRIMERKER som kompensasjon!!!! Jeg lo så jeg fikk et hosteanfall som vekte fruen som hadde vært på kveldsvakt før jeg sa ja takk til 200kr i frimerker.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 Hvis verdien på varen er over 3000.- er 315,- riktig, men den kostet kanskje ikke så mye? 1429kr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Meyer Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Fortolling hvor en pakke blir åpnet og sjekket koster mer. Den skal du ikke godta, om de har åpnet den ved en feiltagelse må de selv stå for tabben. Be om skriftlig dokumentasjon på hjemmel for dette, det tror jeg de vil slite med å klare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 Jeg har all verdens tid til å kverulere så det skal jeg gjøre. edit: Har enda en stokk på tur så får se hva som skjer med den når den kommer. Oppdaterer her i tråden om den når den tid kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 23, 2016 Author Share Posted March 23, 2016 Fikk et brev i posten i dag. Avsender var Postens kundesenter i Kristiansand. Der lå et visittkort og 2 ark (20stk) med A-frimerker. Jeg vet ikke om jeg skal le eller brøle ut i latter.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mro Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Gråte litt kanskje.. du har jo faktisk betalt for frimerka.. vil ikkje akkurat kalle det kompensasjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 23, 2016 Author Share Posted March 23, 2016 Jeg betalte 169 kroner for mye og fikk 220 kroner i frimerker som kompensasjon. Det er dog altfor lite, jeg har brukt tid og energi på dette. Endatil laga en tråd på et forum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glensen Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 For meg hadde dette vært tidenes dårligste deal. Kan ikke huske sist jeg brukte et frimerke, men kan jo hende du sender mye brev? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 I dagens nettbankverden er jeg usikker på hva slags gebyr posten ville kreve om du gikk til dem med en faktura du ville betale, men la oss si at de fremdeles lar deg betale fakturaer der. På posten kan du betale med frimerker, så da kan du kanskje nyttiggjøre dem der? Om du er selvstendig næringsdrivende å får en fartsbot, kan du jo kjøpe flere frimerker, slik at du dekker inn hele bota, så betaler du bota med frimerkene i etterkant. Til slutt tar du med kvitteringen på frimerkene til regnskapsfører, vips, du har fått trukket fra bota på firmaregnskapet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 24, 2016 Author Share Posted March 24, 2016 Får disse refundert hos post i butikk. Får da tilbake 51 kr mer enn jeg betalte feil. Det er dog altfor lite med tanke på hvor mye energi jeg har lagt i denne patetiske saken. De som jobber hos posten på de avdelingene som er involvert er kanskje der på tiltak.... Stokk nummer to skled rett gjennom tolla i følge postens app for sporing. Blir sponhelvete om det er feil og den skal gjennom samme opplegget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffery Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Får disse refundert hos post i butikk. Får da tilbake 51 kr mer enn jeg betalte feil. Det er dog altfor lite med tanke på hvor mye energi jeg har lagt i denne patetiske saken.... Du har med andre ord fått rikelig, om enn noe snodig, og raskt refundert det du hadde betalt for mye. Det er klart det er irriterende å måtte bruke tid på å få posten til å gjøre jobben sin riktig, men at de ikke, nærmest automatisk, kompenserer for medgått tid, og irritasjon i en slik sak forstår jeg egentlig godt. Det er det nok ikke mange andre som ville gjort heller. Verken offentlige, eller private aktører. Du må nok regne med å gå grundigere til verks for oppnå slik kompensasjon. Sende krav, med dokumentasjon av medgått tid osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 24, 2016 Author Share Posted March 24, 2016 Joda, jeg er jo inneforstått med akkurat det. I Norge er det vel ikke vanlig å kompensere for "tort og svie", det er jævlig irriterende. Ansvarsfraskrivelse kan man si. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 Litt OT, men skulle jaggu meg ønsket meg noe mer ivrige postmedarbeidere for tiden. Service, respons, yrkesstolthet, er fremmedord i den bransjen.. Effektiviseringen har ført til at ting som før tok 2 dager, nå tar 4 ... Bra jobba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 25, 2016 Author Share Posted March 25, 2016 For min del så er det helt ON topic, jeg er enda sutrete og sur på posten Men for å være seriøs så har posten tapt seg noe avsindig, det meste av pakker skal innom Oslo, det er et ledd som forlenger sendetid betraktelig. Det er også morsomt at pakker fra Kina, Australia og så videre kan ta under 48 timer men ikke engang et brev tar så kort tid innenriks her... WTF liksom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1937M98 Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 Posten og Bring skulle vært oppkjøpt og nedlagt Makan til sommel og elendig kundebehandling skal man lete lenge etter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 Dette har blitt helt vanlig fra Posten sin side dessverre. Jeg har fått dette tre ganger siste året halvannet, og har på prinsipp kranglet til jeg har sluppet det ekstragebyret alle gangene. Bare stå på ditt og krangle i vei, de har ikke en dritt å komme med og de veit det selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted March 30, 2016 Author Share Posted March 30, 2016 Den andre boydstokken kom i posten i dag. Korrekt gebyr og kun momset. Som det SKAL være. Fikk samtidig refundert frimerkene med mynt i retur. Fuck posten, power to the people osv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 For min del så er det helt ON topic, jeg er enda sutrete og sur på posten Jeg er og sutrete og sur på posten, men jeg mener jo tross alt at du kom relativt godt ut av det i forhold til enkelte andre. Jeg har fått ting jeg har bestilt sendt i retur fordi det aldri kom pakkelapp, jeg har fått feil pakke, mens min egen pakke havna på andre sia av landet (og ja jeg trengte de bildelene ASAP), jeg har til og med vært så irritert på posten at jeg og har skrevet mye i en tråd om det http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=40974&hilit=posten Og jeg har laget en egen: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=33779&hilit=posten Men alt i alt synes jeg du skal være relativt happy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.