Jump to content

Altfor ivrige postmedarbeidere?


barerobert

Recommended Posts

Jeg bestilte en Boyds stokk og den kom til Norge, gikk til tolling og alt ok.

Fikk den så til postutlevering og måtte betale 169kr mer enn før.

315kr kontra 146kr som før.

Tok umiddelbart kontakt med posten som mente at dette var våpendeler og dermed kostet mer å fortolle! :shock:

 

Nåvel, våpenlovens §2 er ganske klar på hva som er våpendeler.

 

Jeg har klaget til posten og avventer svar, men antar de er så arrogante at dette ikke avstedkommer noen veier.

Andre som har samme erfaring?

 

Under her er chaten mellom meg og en postansatt som fikk meg til å se rødt samtidig som jeg umiddelbart brukte den linken han sendte meg.

 

T296eFJh.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Sånn er posten blitt dessverre.. virker ikke som om de greier å legge posten i riktig kasse lenger engang.

Klage til dem hjelper heller ikke da uansett hvor mange ganger du ringer eller chatter med dem så får du "skal sjekke dette opp og kommer tilbake til deg så fort som mulig"

Fort som mulig betydde vist 8 måneder og ett brev i posten der de spurte om problemet kunne beskrives i brevform....

Link to comment
Share on other sites

Tenkte det samme, hvorfor skulle de slippe en våpendel uten å motta bekreftelse på tillatelsen først?

 

I den første telefonsamtalen begynte endatil kundebehandleren å snakke om politikk.

WTF? Politikk? Jeg etterspør grunnlaget for tollbehandlinga av en enkelt pakke og beregningsgrunnlaget. Hvorfor det koster mer for posten å tollbehandle en trebit enn eksempelvis en cdspiller.

 

Jeg tror, og må nok understreke det. At det er en postmedarbeider som har tenkt på egen hand, og skulle agere som selvoppnevnt tollmyndighet.

Jeg tror ikke antagelsen er langt fra sannheten.

Link to comment
Share on other sites

Posten er ikke en homogen gruppe, de består av en hel røys med ansatte der de fleste etter mitt syn gjør en god jobb under de forutsetninger som foreligger. Det er veldig mange forskjellige regler å forholde seg til så at det glipper litt på våpendeler av og til er ikke noen bombe. Husk bare hvor ofte folk opplever kunnskapsløshet blant de som skal behandle våpensøknader. Der burde en jo faktisk kunne forvente at de kjenner alle reglene, siden det er nettopp det de skal jobbe med!

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Pust ut og ta det med ro, feil skjer. Ingen vits i å hisse seg opp før anken er behandlet, så lenge du har forklart dette skikkelig og vist til lovverket bør dette gå i orden.

 

Jeg fikk tollet en forsending ved en feil, viste seg at de hadde tolket verdi i Yen som dollar. De likte ikke at jeg tok dette etter å ha betalt, men jeg trodde det var en annen forsendelse som var i grenseland. Etter litt sutring fikk jeg pengene tilbake, så de kan da også rydde opp etter seg.

Link to comment
Share on other sites

Fikk forklaring pr telefon i dag.

Forenklet fortolling koster 146kr for sportsutstyr.

Fortolling hvor en pakke blir åpnet og sjekket koster mer.

Jeg kjøper ikke den for kundebehandleren var særdeles vag når hun forklarte dette. Hun var aldri helt klar på hva som hadde skjedd.

 

OG SÅ!!!!!!!!! Tilbyr hun meg FRIMERKER som kompensasjon!!!!

Jeg lo så jeg fikk et hosteanfall som vekte fruen som hadde vært på kveldsvakt før jeg sa ja takk til 200kr i frimerker.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

I dagens nettbankverden er jeg usikker på hva slags gebyr posten ville kreve om du gikk til dem med en faktura du ville betale, men la oss si at de fremdeles lar deg betale fakturaer der. På posten kan du betale med frimerker, så da kan du kanskje nyttiggjøre dem der? Om du er selvstendig næringsdrivende å får en fartsbot, kan du jo kjøpe flere frimerker, slik at du dekker inn hele bota, så betaler du bota med frimerkene i etterkant. Til slutt tar du med kvitteringen på frimerkene til regnskapsfører, vips, du har fått trukket fra bota på firmaregnskapet. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Får disse refundert hos post i butikk. Får da tilbake 51 kr mer enn jeg betalte feil. Det er dog altfor lite med tanke på hvor mye energi jeg har lagt i denne patetiske saken.

De som jobber hos posten på de avdelingene som er involvert er kanskje der på tiltak.... :roll:

 

Stokk nummer to skled rett gjennom tolla i følge postens app for sporing. Blir sponhelvete om det er feil og den skal gjennom samme opplegget :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Får disse refundert hos post i butikk. Får da tilbake 51 kr mer enn jeg betalte feil. Det er dog altfor lite med tanke på hvor mye energi jeg har lagt i denne patetiske saken....

 

 

Du har med andre ord fått rikelig, om enn noe snodig, og raskt refundert det du hadde betalt for mye. Det er klart det er irriterende å måtte bruke tid på å få posten til å gjøre jobben sin riktig, men at de ikke, nærmest automatisk, kompenserer for medgått tid, og irritasjon i en slik sak forstår jeg egentlig godt. Det er det nok ikke mange andre som ville gjort heller. Verken offentlige, eller private aktører. Du må nok regne med å gå grundigere til verks for oppnå slik kompensasjon. Sende krav, med dokumentasjon av medgått tid osv.

Link to comment
Share on other sites

For min del så er det helt ON topic, jeg er enda sutrete og sur på posten :lol:

 

Men for å være seriøs så har posten tapt seg noe avsindig, det meste av pakker skal innom Oslo, det er et ledd som forlenger sendetid betraktelig.

Det er også morsomt at pakker fra Kina, Australia og så videre kan ta under 48 timer men ikke engang et brev tar så kort tid innenriks her... WTF liksom...

Link to comment
Share on other sites

Dette har blitt helt vanlig fra Posten sin side dessverre. Jeg har fått dette tre ganger siste året halvannet, og har på prinsipp kranglet til jeg har sluppet det ekstragebyret alle gangene. Bare stå på ditt og krangle i vei, de har ikke en dritt å komme med og de veit det selv.

Link to comment
Share on other sites

For min del så er det helt ON topic, jeg er enda sutrete og sur på posten :lol:

 

Jeg er og sutrete og sur på posten, men jeg mener jo tross alt at du kom relativt godt ut av det i forhold til enkelte andre. Jeg har fått ting jeg har bestilt sendt i retur fordi det aldri kom pakkelapp, jeg har fått feil pakke, mens min egen pakke havna på andre sia av landet (og ja jeg trengte de bildelene ASAP), jeg har til og med vært så irritert på posten at jeg og har skrevet mye i en tråd om det ;)

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=40974&hilit=posten

Og jeg har laget en egen:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=33779&hilit=posten

 

Men alt i alt synes jeg du skal være relativt happy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...