Jump to content

Enkeltskudds salongrifle gis bort til førstegangs jeger


Ruger #1

Recommended Posts

Hei,

Har ei Valmet enkeltskudds matchrifle med langt, tungt løp. Avtrekk hinsides det det du vil finne på en CZ, Ruger, Savage etc...

Stripper du stokken, duracoter, setter på en kikkert ( ja det er spor i kassen :wink: ), har du en ubercool sniperrifle.

Du kan selvfølgelig kappe, gjenge, dempe så mye du vil for meg... :D

Jeg vil bare bli kvitt børsa. Siste jeg har igjen fra et bedriftsskytterlag.

Noen år gammel, men kvalitet man må betale tusenvis av kroner tilsvarende idag.

 

Kandidater kan skrive noen ord om seg selv, og hvorfor de trenger rifla i denne tråden.

 

Eneste jeg krever er godkjent kjøpetillatelse.

Børse + frakt får du gratis

 

Vi setter fristen 14 dager fra nå. Etter det er jeg på jakt :)

Ligger noen bilder på salgskammeret, under randtenning. Den annonsen gjelder selfølgelig ikke lengre.

Link to comment
Share on other sites

Oi :shock: dette var en tråd som fanget oppmerksomheten til en fattig mann med en dyr hobby.

Litt om meg må jo være at jeg er en 27 år gammel jaktjomfru som fant interessen for jakt og skyting for et par år siden og endelig fikk mulighet til å ta jegerprøven nå i vår som julegave fra min bedrehalvdel.

En ungdom preget av dårlige valg og feil prioritering har i

midlertid gjort at privatøkonomien ikke tillater de store utskeielsene, og derfor tråles kammerets salgsdel og finn.no jevnlig på utkikk etter de tilbudene som virker for gode til å være sanne :lol:

 

Nå har jeg snust lenge på om ikke jeg skulle prøve å få råd til en rimelig salongrifle som jeg kan bruke til treningsskyting og muligens spenne fast bakpå sekken for å ta småvilt som sniker seg utenfor haglehold, og da denne muligheten dukket opp måtte man i det minste ta sjansen.

 

Kudos for godt initiativ

 

Mvh Kim

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg har lett lenge etter en 22lr, for å få gjort litt mengdetrening.. Denne er perfekt!

Jeg kan fortelle om meg selv at jeg er 19 år gammel, og har knapt drevet med jakt, foruten et par turer i marka på jakt etter små-vilt.

Jeg var med i et skytterlag da jeg var mindre, men den gang fanget det ikke interessen. I det siste har jeg har skutt leirduer, men har en god stund følt at jeg også vil bli god med gevær.

 

Jeg har gode muligheter for lokaler å skyte på, så det jeg har lett etter er en god salongrifle (til rimelig pris), med også rimelig ammunisjon. Er ikke ofte man får mulighet til å få gratis våpen, så jeg føler jeg iallefall må prøve å gripe sjansen mens den ennå er her :D

 

God innsats for forumet, Reuger #1. Takk!

Link to comment
Share on other sites

Bumper denne :!:

Foreløpig bare to kandidater. Kron og mynt gjør det enkelt for meg :)

Ei uke igjen :) Blir det flere må jeg finne frem hatten. Må lage lodd osv.

Kom igjen gutter, og jenter... Denne børsa treffer du med, dersom du gjør jobben.

Har dere sett Landskytterstevnet på NRK denne uken? Vel..med denne kan dere begynne å trene :D

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg nesten slå et lite slag for min kjære lillebror. Han tok jegerprøven for et par år siden nå, men har ikke kommet skikkelig i gang med jakta i mangel på våpen. Jeg har tenkt å låne han en av riflene mine på litt lengre basis, men han trenger noe å mengdetrene med. Der han bor (i Lofoten) er det flust med jorder på alle kanter, som er perfekt for 22lr, men noe værre å trene med 6,5x55 på...

 

Jeg bor i Oslo, og han i Lofoten, noe som begrenser mulighetene hans for å låne noen av mine våpen. Men når jeg har vært i Lofoten på ferie har jeg alltid med salongen min, og han bruker den dag og natt (bokstavelig talt), så dette er et våpen som ville blitt utrolig mye brukt om det tilfaller han! Mine tanker er at han kan trene med den med åpne sikter (om det er det?), og så har jeg salong-kikkert, montasjer og alt liggende klart om han skulle ønske det etterhvert.

 

Så; ønsker du å gi dette til noen som trenger det, og som virkelig kommer til å gjøre sitt ytterste for å skyte ut løpet (i den grad det er mulig på en salong), så kan jeg trygt anbefale brodern. :)

 

Fantastisk initiativ forøvrig!

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne beholdt alle riflene selv Olav :wink:

Har hanket inn mange pokaler med disse. Vi var mange dengang som drev med bedriftskyting, Alt fra banker, til lagerholdere, mekaniske bedrifter, bakere møttes i bomberommene for å skyte miniatyr. Omorganisering, navnebytter, oppkjøp har tatt knekken på bedriftsidretten. Er vel snart bare Statoil som kan stille lag, og kan arrangere interne turneringer. Ellers er man vel sett på som nerd dersom man ikke sykler, eller går birken på ski..

Link to comment
Share on other sites

Hmm, kan da ikke skade å slenge inn noen ord.. :)

 

Jeg er altså en mann på 32 år. Tok jegerprøven for 16 år siden og har vært jakt, fiske og våpeninteressert siden jeg var liten gutt da jeg lære av søskenbarnet mitt å skyte med salongrifle.

 

Helt siden jeg tok jegerprøven har det vært meningen jeg skulle begynne å jakte. Men på grunn av en kraftig trafikkulykke i februar 2003 der jeg på grunn av et stygt brudd i ryggen og en ryggmargskade ble lam fra livet og ned. Legen som oppererte meg sa at han tvilte på at jeg kom til å kunne gå igjen. Etter 1 år med intens trening, kunne jeg parkere rullestolen, men var fortsatt avhengig av krykker. Etter ytterligere 1 år med trening, kastet jeg også krykkene. Men jeg har fortsatt daglig store smerter og en nedsatt førlighet og balanse.

 

I 2006 ble jeg igjen innlagt på sykehus med diabetes type 1, der det også samtidig ble oppdaget en ulyd på hjertet.

Det ble da oppdaget at jeg har marfans syndrom som er en sjelden bindevevsykdom

Hadde da fått en utposning på hovedpulsåren og det var en lekkasje i hjerteklaffen. Ble hasteopperert og fikk satt inn mekanisk hjerteklaff.

 

Så i tillegg til skader, trening og sykdom, har jeg nå kjempet med blod, svette og tårer (bokstavlig talt) i over 11 år mot nav for å få innvilget ufør, noe jeg endelig fikk i juni i år og som virkelig føles som noen løftet flere tonn fra skuldrene mine. Men over 11 år med dårlig økonomi og sykdom har virkelig slitt på nervene, man stenger seg inne da man ikke har rå til å bli med på noe og man ender opp med sosial angst. Begynner smått å få opp livskvaliteten igjen og trosset min sosiale angst i april i år og meldte meg inn i den lokale pistolklubben.

 

Vil etterhvert begynne å jakte, og trenger derfor et våpen å drive mengdetrening med da jeg ikke har skutt med rifle siden jeg var i millitæret i 2000.

 

 

Beklager at dette ble en del lenger enn jeg hadde tenkt, men sånn blir det når en på 32 har vært mer på sykehus enn en 80 åring..

 

Blir veldig takknemlig om denne tilfaller meg, ikke bare fordi det er gøy med skyting og jakt, men også fordi det kan hjelpe meg opp og ut sånn at jeg kan fortsette å trosse den sosiale angsten og heve min livskvalitet. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Dette var interessant. Jeg er ei jente på 22 som har vært med min far på elgjakt noen ganger. Jeg har kun vært med som driver og aldri jaktet med våpen. Har vært interessert i jakt lenge og tok jegerprøven for tre år siden for å begynne ordentlig. Imidlertid fikk jeg og samboeren ei lita solstråle som nå er 1,5 år så jeg har vært opptatt med andre ting siste tiden. I tillegg flyttet vi til Bergen for en periode, men er nå tilbake i Bodø. Solstråla er så stor at hun kan plasseres hos besteforeldre en periode slik at jeg kan ta opp jakting igjen.

Dersom jeg blir den lykkelige og heldige eier av børsa så vil jeg ha et kjempevåpen å mengdetrene med slik at drømmen om å jakte kommer nærmere.

 

Mvh

Sofie

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Her var det mange gode kandidater.

Har bestemt meg for å bidra med en enkeltskudd M67. 22 lr.

Fikk lov av Ruger # 1 å legge den ut i samme tråden, takker for det.

 

Litt info om rifla ligger i salgskammeret.

Denne gis bort til en av kandidatene mot godkjent søknad. Jeg dekker frakten.

Link to comment
Share on other sites

For det første så må jeg si bra tiltak :)

 

Har ei datter på 9 år som ønsker seg salong som vi kan gjøre om til å passe henne.

Etter å ha vært med å prøvd litt på jordet så har hun fått blod på tann å er nok en fremtidig skytter :)

 

Ønsker alle lykke til å hatten av for tiltaket :)

Link to comment
Share on other sites

Kjempetiltak!

 

Må få slå et lite slag for en kompis av meg. Han er nettopp fylt 30, men tok først jegerprøven i forfjor. Nå har han og samboeren kjøpt seg hus, samt at de nettopp har fått sitt første barn. Dermed har våpen investeringene blitt utsatt på ubestemt tid. Hadde han derfor "vunnet" en av disse to salongriflene kunne jeg fått han med meg på både trening og jakt. Krysser fingrene :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mottok denne for et par dager siden, og dette må være den største salongrifla jeg noen gang har sett, med det letteste avtrekket jeg har vært borti.

 

Får jeg bare fatt i de lokale grunneierne nå, så går kråkene i området en usikker fremtid i møte :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg sa ikke at den var FOR stor ;) Syns størrelsen er helt ypperlig jeg. Har lyst til å prøve å strekke holdene litt etterhvert og da er jo lang pipe og litt ekstra vekt bare positivt.

Må bare smekke på noe grei optikk, få tak i en vanlig kolbekappe og finne ut hvordan jeg kan montere en tofot på stokken uten å komme i konflikt med den metallskinna i underkant :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...