Jump to content

9mm - nøkkelhull i skiva


GunnarO

Recommended Posts

Bruk .357 eller .358, alt etter hva kammeret ditt tillater.

Foe liten expander eller for mye taper crimp, vil redusere diameteren på kula, etter setting.

Sett kula på vanlig måte, bank den ut igjen og mål diameteren.

Link to comment
Share on other sites

Sizer kula til .356 med Lees sizer die. Krymper ikke, men bruker Lee Taper die.

Har forsøkt, først med 4,0, og så 4,2 grs. N330. Det ble ikke bedre med 4,2.

Må sette kula ganske dypt, COL 27,5 mm, da kammeret på Shadow'en er ganske trangt og kula butter i riflingen om den ikke sitter langt nok nede.

Har brukt Klettes 125 grs .356 med 4,0grs N330 , og den samler veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Heh, hadde nøyaktig samme erfaring med den kula i min CZ85, men den har jo .358-pipe. Etter oppsliping av formen gikk den helt fint med legering på rundt 12 BHN. Med dine mål burde det ikke være noe problem...

 

Hvordan oppfører den seg med andre blykuler? og virker løpet jevnt i diameteren?

Link to comment
Share on other sites

I teorien burde målene være riktig. Har heller ikke observert noen ujamnheter med pipa, og våpenet er ellers ganske nytt. Funker veldig bra med Klettes .356 kuler. Mulig ladningen blir litt for hard for akkurat denne kula, også med tanke på at kula må settes litt dypere. Kula har ellers ikke noen vanlige smøreriller, og tromles derfor med Lees flytende Alox kulefett. Kan dette ha noen betydning?

Har ellers opplevd at bly-kuler som har gått godt med standard .38 ladning, bikket når de ble brukt i .357 Mag. Så en hard ladning kan vel ha betydning for stabiliteten?

Link to comment
Share on other sites

Når du får "nøkkelhull" tyder det på at kulen ikke blir stabilisert i riflingen. Det kan skyldes at den ikke griper riflingen godt nok slik at den ikke får tilstrekkelig rotasjon. Et annen mulighet er at kulen kanter når den går inn i løpet slik at tyngdepunktet forskyves dramatisk. Kort bæreflate kan være årsak til begge feil.

Prøv å skyte noen kuler i vann eller noe annet slik at du kan finne dem igjen og se om de har feil eller om det er fine spor etter riflingen.

Link to comment
Share on other sites

TS. Ved slike problemer, er det bare å "nøste" opp mulige feil. Dette er i alle fall et stabliserings problem. Men etter min erfaring, er det oftest et problem med nødvendig kontakt i riflingen og ennå oftere, i kombinasjon med kort bæreflate på kulene. Jeg har ikke sett kula di og kan ikke vurdere bæreflaten og egnethet. Men din støpeblokk skal støpe kuler i dim. 0,356. Men det er ikke bestandig, at støpeblokker holder lovet dim. Mål og sjekk. Men kun 0,356 er det ikke noe "gods" å kalibrere i kalibreringsdien og du kan få en skjevhet under kalibreringen. Du skriver, at løpet er "målt" til 0,356. Hvordan? En måler ikke løp, selv med digitalt skyvelær. Slugg løpet ditt! Og ved å kun ta hensyn til 3 tall bak komma, kan du også ha en feilkilde der. Når en måler med micrometer, må en også ta hensyn til det 4 tallet og når det er relevant, forhøye det tredje tallet. Har du målt dine ferdigkalibrerte kuler? Har du vurdert bæreflaten, opp mot de til Klette? Og har du målt dim., på de fra Klette? Forventer at du ikke har støpekrater, bak på kulene dine og at du visuelt kontrollerer kritisk.

 

Det kan hende du har valgt ei vanskelig kule og bør skaffe deg noe annet. Og ei kule med smøreriller! Hvis du etter slugging (og eventuelt, etter forhøying av tall) har et løp på 356, bør du finne et støpeblokk som du får støpt kuler i minst 358, eller mer. Kaliberingsdien kan ikke være mindre inn løpsdim. Men enkelte ganger må en opp minst en tusendel i dim., avhengig av hardhet på kula. Har en fremdeles plunder, må en forsøke ennå større dim på kula. (Husk større dim., noe større trykk) Og bæreflaten bør, være lengere enn tversnittet på kula.

Link to comment
Share on other sites

Kula skal ha nok bæreflate, jeg lener nok mot underdimensjonerte kuler.

b5-1.jpg

 

Kanter de konsekvent eller er det bare noen få? Sizer du kulene? Har du prøvd ukalibrert? Det er ikke alltid at +0,001" er optimalt, så lenge patrona kamrer kan kulene være så store de bare vil (nesten da).

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere nevnt har jeg selv akkurat maken tang og med denne kula kalibrert til .357 har jeg skutt fullt hus i både revolverfelt og militærfelt på NM, så presisjonen i mine våpen har vært knallgod. Men den liker ikke for høye hastigheter, da kan blying lett oppstå.

Liquid alox er ikke magnummedisin. Så sjekk diameter på kulene dine rett fra tanga, om tanga er lik min så faller de ut med .358+. Kalibrerer du da med .357 sizer, vil du få en relativt jevn og lik kalibrering på kulene dine.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver, at løpet er "målt" til 0,356. Hvordan? En måler ikke løp, selv med digitalt skyvelær. Slugg løpet ditt! Og ved å kun ta hensyn til 3 tall bak komma, kan du også ha en feilkilde der. Når en måler med micrometer, må en også ta hensyn til det 4 tallet og når det er relevant, forhøye det tredje tallet. Har du målt dine ferdigkalibrerte kuler? Har du vurdert bæreflaten, opp mot de til Klette? Og har du målt dim., på de fra Klette? Forventer at du ikke har støpekrater, bak på kulene dine og at du visuelt kontrollerer kritisk..

Løpet ble slugget med en noe overdimensjonert blykule. Denne ble så målt med micrometer, til ca .355 (konvertert fra mm)

Kan ikke se noen fysiske feil på kulene, men har ikke studert de i mikroskop el.l. Bakenden på kulene virker også jamn og fin.

 

Den største forskjellen på Klette og disse kulene er smørerillene. Vil tro at disse totalt har en større flate som ligger an mot riflingen, enn Klettes. Gir vel med det noe større motstand gjennom pipa? Hardheten er den samme på begge.

Det kan hende du har valgt ei vanskelig kule og bør skaffe deg noe annet. Og ei kule med smøreriller!

Vurderer å skaffe en annen støpeblokk, hvis jeg ikke klarer å få til stabile kuler fra denne. Det kan jo være at denne kula rett og slett ikke funker i min Shadow.

Link to comment
Share on other sites

Kanter de konsekvent eller er det bare noen få?.

De fleste kantrer. På 25 m er det svært få helt runde hull. Resten varier fra litt avlange hull til full profil. (90 graders innslag) Presisjon er likevel forbausende bra. Alt går inn i svarten på duellskiva, skutt stående tohands uten anlegg. Og det er nesten like bra som det jeg klarer med normale skudd. :)

Link to comment
Share on other sites

TS. Bra du slugget løpet. Ble i tvil, slik du ordla deg. :) Men jeg er fremdeles litt opptatt av desimalene, hvis du ikke "opphøyet" siste tall, ved desimal over eks. 5. For da kunne du kanskje være i nærheten av en tusedel mer. Med andre ord, ikke 0,355, men 0,356. Enkelte ganger går det greit, med å kalibrere til det samme som løpsdim, andre ganger må en minst 1 tusendel over. Så hvis dine støpte kuler er store nok, ville jeg forsøkt først en kalibratordie på 357. Om nødvendig en i 358, hvis ditt kammer tillater det. Du kan sikkert få lånt en for testens skyld, hvis du ikke har selv.

 

Jeg har nå sett bilder av kula, den ser da bra ut, samt at den har god bæreflate. Jeg tror ikke friksjonen er synderen her. Jeg tror det er for liten dim på kula di. Men jeg ville likevel anbefalt deg, å bruke vanlig fett i smørerillene.

 

Angående settedybde, så er trolig din kule tykkere i kjeglen inn mot "full dim" på kula, enn de jeg har fra Klette. Og hvis det er slik, kan dette være en grunn til din settedybde. Så det kan hende du bør vurdere en annen kule, hvor det er større insnevring, etter overgang til nesen på kulen. Å modifisere noe friflukt kan nok være en løsning, men i så tilfelle som siste utveg.

 

Nei, du trenger ikke å bruke lupe. :) Jeg har hatt tommesamlinger på 25 m, selv med mindre kratere, på støpte kuler. Men jeg kjenner ikke deg, så jeg vet ikke dine toleranser. Men krater sideveis, kan forårsake ustabliserte kuler.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg ville likevel anbefalt deg, å bruke vanlig fett i smørerillene

 

Hvordan funker egentlig det med TL-kulene? Må innrømme at jeg aldri har prøvd, men det er vel ingen grunn til at det ikke skal fungere. Men at det skulle hjelpe? Min erfaring med TL-fettet er at det fungerer helt suverent, selv på vanlige kuler.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge kula settes dypt er det viktig å kontrollere at kula fortsatt har sizediameter etter at den er satt i hylsa. Spesielt når kulene settes dypt har 9mm-hylsene en lei tendens til å size ned bakdelen på kula da den er nokså kon innvendig. Nå har jeg ikke detaljlest tråden, men om du ikke har forsøkt å banke ut ei kule og målt den etterpå så ville jeg prøvd det da dette kan dette være årsaken. Opplevde dette da jeg prøvde å lade mine egne 105 gr swc kuler i 9mm, med akkurat samme resultat som deg.

 

Jeg har også fått nøkkelhull i skiva med samme kula. Tanga mi ga for små kuler og sizet til 356 funker de ikke i min 9mm. Fores den med 357 er problemet løst for min del.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge kula settes dypt er det viktig å kontrollere at kula fortsatt har sizediameter etter at den er satt i hylsa. Spesielt når kulene settes dypt har 9mm-hylsene en lei tendens til å size ned bakdelen på kula da den er nokså kon innvendig. Nå har jeg ikke detaljlest tråden, men om du ikke har forsøkt å banke ut ei kule og målt den etterpå så ville jeg prøvd det da dette kan dette være årsaken. Opplevde dette da jeg prøvde å lade mine egne 105 gr swc kuler i 9mm, med akkurat samme resultat som deg.

Har nå banket ut kuler som var satt dypt nok til at patronen kamrer helt uten problemer. COL måtte faktisk helt ned i 27,2 med kuler sizet til .357! Og det er nok der hunden ligger begravet. Bakenden på kulen var blitt tydelig deformert, og diameteren var faktisk under .354.

 

Det er derfor godt mulig at min Shadow rett og slett ikke spiser denne kulen. Skal ennå teste med mindre krutt, men antar jeg må finne en annen støpeform gir kuler med nese som lar seg sette mye lengre ut i hylsa.

 

Har en gammel CZ 75 med romt løp og kammer. Skal teste litt med maks COL som går i denne. Men antakelig er ikke diameteren på kula ideell for den heller.

Link to comment
Share on other sites

Godt du fant årsaken! Alt det andre var jo riktig. Med en annen kule virker det nok bra. I min Glock 19 skyter jeg med 125 RF kula satt til 25.5mm. Den sitter allikevel ikke så dypt. Det virker i den men Pardinien vil ikke matte så korte patroner. Med disse tingene må man nesten bare prøve og feile.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvordan hylser og sizer die bruker du? kanskje en hylse med tynnere vegger, og eller en hylse med tynnere gods er egnet?

Redding f.eks. liker å ta "litt mye" synes jeg, lee er litt rommere. Får jo forskjellig typer expandere også, kanskje det hadde hjulpet i tilegg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører vel økonomiløype, dvs Lee hele veien. :) Stort sett fornøyd med det, men ser at Shadowen er mer kresen enn alle de andre pistolene jeg lader for.

Hylser er standardisert etter hva jeg lett får tak i, dvs hovedsakelig Magtech (C.B.C), men har også prøvd med Fiocchi (G.F.L). Men det er egentlig ikke en opsjon å sortere på hylsefabrikat. Hylser forsvinner fort, spesielt på feltskyting. Da blir det heller å bytte ut til en støpeform med en kuleprofil som funker godt i våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bruker dere ikke kuler uten smøreriller ? God erfaring med polymercoating. Null griseri, bra presisjon og null røk.

Er faktisk veldig interessert i å prøve dette. Har du en link til en god oppskrift til hvordan man gjør dette?

Link to comment
Share on other sites

Takker for mang gode innspill. Mange gode ideer her, og jeg tror de fleste har mer eller mindre rett i dette tilfellet. Men har nå grublet og målt litt mere, og kommet fram til at det nok ikke er en enkelt årsak til problemet.

Settedyben er lik den som jeg bruker på Klette kulen. Slo ut en kule fra en Klette-ladning, og så at også denne kula var deformert. Eller egentlig sizet ned til .3555; altså bare en halv tusendels tomme over pipediameteren, som er ganske nøyaktig .355.

Lee-kulen ble også sizet ned på samme måte. Da hjelper det altså lite å kalibrere til .357. Selv .356 blir egentlig for mye. Men Klettes kule tåler altså denne ekstra sizingen bedre. Når jeg så studerer profilen på begge kulene nærmere; setter kula i profil i skyvelæret og ser mot lyset, ser jeg at Lee kula faktisk har et mye mindre areal som ligger an mot rillene.

Bakre bånd er like brede. Men Klettes har bare ett bånd framme, som også bredt. Lee har derimot mange, men svært tynne bånd. Jeg vil anta at disse ikke er like robuste, og ser for meg at rillen i pipa kan «rive» disse opp, i stedet for at kula griper tak og får en god spinn. Det vil forklare at kula ikke liker harde ladninger. Det kan altså være en idé å redusere ladningen, og kanskje også gå over til N340, som kanskje gir en mer «skånsom» start på kula, om det er nok rom i hylsa til det kruttet.

Så da får jeg test litt mer. Med lavere hastighet og annet krutt. Kan bli en utfordringen å holde faktorkravet på 120 som kreves for NSF felt (1M).

Har ellers tatt bort tiper-dien, og i stedet finjuster krimpen på kuleisetter-dien, slik at patronen akkurat kamrer. Men det så ikke ut til å hjelpe mot deformasjon

Joda, denne Shadowen har faktisk trangere kammer andre CZ’er. Mulig jeg må finne fram Lee’s FC igjen, for å sikre meg ammo som ikke skaper ladeproblem. At kula blir presset sammen i hylsa, er selvsagt ikke ideelt, men ikke nødvendigvis en katastrofe.

Men løsningen blir kanskje til slutt å bytte til en støpeform med bare en vanlig rille, eventuelt helt uten riller for kuler som skal belegges med epoxy-maling.

Link to comment
Share on other sites

FC dia ville jeg ikke brukt var jeg deg. Den sizer ofte ned kulene og skaper elendighet for den som skyter bly. Prøv ei kule med solide drivbånd og se om det hjelper på skiddinga i riflinga. Om du vil kan jeg sende deg en neve 121 gr NOE om du vil prøve dem i pistolen din. Går de så ville jeg ha vurdert den blokken :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Du trenger en M-type ekspander.

Lymann eller Redding og kanskje flere har disse.

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/635828

 

Selve pluggen ser slik ut.

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/683754

 

Da får du riktig innvendig diameter på hylsa i hele prosjektilets lengde til 9mm og kan bruke forholdsvis myke kuler uten at disse blir sizet ned når de settes.

 

Vil du ekspandere til kuler med Ø ,356 kan du bruke ekspanderen til 38 super om kammeret ditt tillater det.

 

Jeg bruker 38 super ekspander til min shadow.

 

En annen fordel er at bulken på patronen der kulebasen er blir så godt som borte når man bruker dette verktøyet.

Som nevnt over er Castboolits et bra sted å lese seg opp.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Du trenger en M-type ekspander.

Lymann eller Redding og kanskje flere har disse.

 

Da får du riktig innvendig diameter på hylsa i hele prosjektilets lengde til 9mm og kan bruke forholdsvis myke kuler uten at disse blir sizet ned når de settes.

 

Vil du ekspandere til kuler med Ø ,356 kan du bruke ekspanderen til 38 super om kammeret ditt tillater det.

Dette er også en mulig løsning. Jeg benytter Lee’s Powder Thru ekspander-die. Når jeg har ekspandert hylsa med denne, og dytter kula inn for hand så langt den går, er COL 29mm.

Men jeg må helt ned i COL 27mm for at patronen skal kamre fint. Med kula satt så dypt, behøver jeg ikke lengre krimpe så hardt, bare nok til at hylsemunningen er klemt inn. Da går patronen helt inn i kammeret, og faller ut av seg selv når jeg snur pipa. Kula har da beholdt sin opprinnelige diameter, bortsett fra de 2 siste mm, som er klemt sammen av hylsa.

Skal forsøke denne konfigurasjon med svakere ladning for å se om den da i alle fall går stabilt. Ellers er vel løsningen å få hylsa ekspandert 2mm dypere. Vil vel uansett kunne gi bedre presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Har sett litt over notatene mine, og jeg tror nok jeg ligger nærere 12 BHN på mine kuler. Det kan faktisk være en fordel siden kula lettere stuker seg av trykket. At mikrorillene kan være mer følsomme for slikt er ikke umulig, jeg hadde som sagt like tragiske resultater med underdimensjonerte kuler.

Link to comment
Share on other sites

Har nå testet med redusert ladning. 3,4 grs N330, COL 27,05 mm. Da ble det fine, runde hull i skiva. Matingen fungerte perfekt, og presisjon var også på plass. Riktignok skjøt jeg bare 10 skudd, og holdet var bare ca. 15 m denne gangen. Men tendensen er positiv.

Skal teste flere skudd på 25 m, og også utføre en kronografering for å se om de holder faktorkravet på 120. Rekylen var i alle fall veldig mild, så jeg har mine mistanker.

Kan nok hende jeg kan få til enda bedre resultat ved å ekspander hylsen 2 mm dypere, slik at bakenden, egentlig hele det nederste bandet, ikke blir klemt sammen av hylsa. Da kan man kanskje få til å øke ladningen noe, om den ikke holder faktor.

Link to comment
Share on other sites

Har dilla masse med støpte kuler i håndvåpen og prøvd disse tumblelube kulene.Det ser ut til at disse kulene ikke tåler like harde ladninger som konvensjonelle støpte før presisjonen blir elendig.

Jeg tror riflingen ikke griper tak i kula men at den skytes gjenom løpet uten å få nødvendig rotasjon av riflingen,muligens fordi den er litt underdimensjonert.Resultatet er voldsom blying.

Best resultat har jeg fått i en Tanfoglio Limited Match,men denne har polygon løp og ikke rifling.Det samme med HK 770 i 308 win.Her kan jeg lade med full hastighet med blykuler med meget bra presisjon.Denne rifla har også polygon rifling.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tid for litt oppsummering og konklusjoner på denne tråden. Årsaken til problemet, og løsningen ble nok litt mer komplisert enn hva jeg hadde forestilt meg.

 

Lee støpeblokken med mikroriller måtte jeg til slutt bare legge til sides. Uansett hva jeg forsøkte, så klarer jeg ikke å stabilisere kulene, og samtidig oppnå faktorkravet på 120 for militærfelt. Med svak nok ladning går de fint, men da med faktor på bare 115. Mikrorillene ser ikke ut til å gi godt nok grep i riflingen på Shadowen min når utgangshastighet blir høy. Resulterer nok også i mye blying.

I tillegg måtte kulen settes så dypt at kulebasen ble stuket til en diameter på under .355. Noe som virker ytterligere negativt inn på presisjon. Det hjalp altså lite å kalibrere kulene til .357 eller .358. Grunnen til at kulen må settes så dypt, tror jeg må være at riflingen startet nærmere kammeret enn hva det gjør i andre våpen, i alle fall sammenlignet mot min gamle CZ 75.

 

Jeg forsøkte deretter med to andre støpeformer. En fra Accurate Molds med standard smørerille, og en fra Hardline helt uten smøreriller. For sistnevnte måtte altså tradisjonelt kulefett erstattes med noe annet, og en ladning Hi-Tek polymercoating ble skaffet for å belegge disse. Takk til Sir som tipset om dette, og som sendte meg noen kuler belagt med Hi-Tek for testing av stoffet. 

Begge disse kulene gikk stabilt uten å tumle, men fortsatt var det problem med at basen ble stuket. Disse kulene måtte også settes dypere enn hva hylsen blir utvidet med standard 9 mm ekspanderer. Om ikke kulen sitter dypt nok, så kamrer ikke patronen i Shadownen. I verste fall setter kulen seg fast i riflingen, og må fjerne med verktøy.

 

Har nå fått prøvd hylser som er ekspandert med en M-type ekspanderer for .38 Super. Hylser velvillig tilsendt meg av Graakall for testing. 

Denne utvider hylsen litt mer, og ikke minst dypere. Dermed beholder kulene formen også etter setting og crimp. Testet resultat på skytebanen forleden, og det var en markant forskjell i presisjon på de som ble skutt fra .38 Super ekspanderte hylser, og de som kom fra 9 mm ekspanderte. Skutt med støtte på 25m holdt første samling innenfor 10’er ringen på press.skiven, hvor 3 av 5 satt i samme hull. Kulene som var blitt stuket satt mere spredt, og holdt seg knapt innenfor 9’ern.

 

Det blir nok derfor ryddet plass for en «Redding Expander 38 Super» i pressa mi med det første.

En helt annen effekt av prosjektet er at jeg nå er kvitt kulefettrøyken på skytebanen. I stedet lukter det litt svidd fra de Hi-Tek belagte blykulene jeg nå har begynt å produsere.

Stor takk til alle som har kommet med gode råd og ideer.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke kjøpe ny expander die :-)

 

Du skriver at du bruker Lee’s Powder Thru ekspander-die. Du trenger bare å kjøpe selve expanderen til lee sin 38 S&W ekspander-die. og bytte med den du har i 9mm Powder Thru ekspander-die'a di

Den har eksakt samme lengde og passer perfekt.

 

http://www.titanreloading.com/lee-se1699-pm-exp-plug-38-sw?filter_name=SE1699

 

Da slipper du å ha en egen die for dette og du kan fremdeles ha kruttmålet montert på die'a di. :D

 

Lee's 9mm Powder Thru ekspander-die ekspanderer max .353 mens 38 S&W ekspanderer max .357/358

 

Hylsene lugger også mindre i die'a på vei ned etter ekpandering :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Å sette blykuler dypt i trange hylser kan være en utfordring, spesielt om hardheten ikke er veldig høy. En ting å prøve er å bruke så lette hylser som mulig, de har også tynnere gods. Trikset med større ekspander er heller ikke dumt, en die som er litt rommere kan også være verdt å se etter.

Jeg tror ikke mikrorillene gir vesentlig dårligere hold, har ladet slike kuler ganske hardt uten problemer så lenge alt annet stemmer. Men noen ganger møter en på vrange kombinasjoner, å bytte kule kan være en enklere og billigere fiks selv om det ikke er noe teknisk feil med hverken design eller form.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

Hyggelig at du etterhvert fikk fin presisjon Gunnar.

 

Som andre skriver er det flere veier å gå for å få det til.

 

Når innvendig diameter på hylsa er ,001" mindre enn kulediameter og kulene er jevne på Ø betyr det likt kulehold på alle patronene.

Et glimrende utgangspunkt for presisjon.

 

På castboolits er det folk som leverer "skreddersydde" expandere til "flisespikkere" :mrgreen:

 

Lykke til videre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...