Jump to content

Prosjekt Open Glock19, morro og enda mer galskap!


Tika

Recommended Posts

Etter litt for mye surfing på diverse nettfora og tilhørende lange samtaler med ett par kompiser tok prosjektet form.

Jeg har alltid skutt production pistol, en G17 de første 3-4 årene og nå i det siste med en CZ Shadow.

Skyter SAO rifle. Siden det begynner å bli ett par 2gun stevner hvert år føles det litt kjipt å skyte med en production pistol, siden man havner i open grunnet riflen.

Tanken var da å bygge seg en openpistol som kan brukes til slike stevner bare på morro.

 

Prosjektet blir basert på Glock 19 grunnet diverse uheldige omstendigheter.

Glock i Open er omdiskutert, og selv da velger de fleste G34 eller G35.

Men tanken min er altså å skyte med en G19, og forhåpentlig vis klare major! :mrgreen:

 

Deler som er anskaffet:

G19 ramme

Div originale deler.

Glockworx Fulcrum Ultimate Trigger Kit

Glockworx Speed Feed Magazine Well

Glockworx Recoil Spring, ett par ulike styrker.

Glockworx Captured Guide Rod stainless steel

5stk originale G17 magasiner.

Taylor Freelance +8 magbunn (170mm) 2stk

Arredondo +5 magbunn (140mm) 3stk

Custom Stainless steel sleide, ferdig frest for Trijicon RMR sikte.

Ameriglo Suppressor sights

Diverse orignale deler til sleiden.

Glockworx Fulcrum action kit (lett tennål osv.)

A-tec PMM6 bare for morro.

RMR RM07 Adjustable LED 6,5MOA

IGB Glock 19 løp med 1/2"-28 gjenger.

SJC 5hulls kompensator.

 

Her er ett oversiktsbilde over det ferdige bygget.

normal_IMG_1437.JPG

 

Pistolen fungerer ypperlig uten demper og all slags ammunisjon, med demper og sub ammo.

Har ikke fått ladet opp major ammo enda så den veksler ikke med komp enda.

Kompen er kun testet med nato ammo, lite munningsvipp, mye lyd, bra utkast, men ingen mating desverre :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ville bare nevne at den største doten på RMR-siktet for de fleste foretrekkes. Den blir liten nok når du strekker ut amene.

 

Jeg ville kanskje til og med vurdert 12.9 MOA GREEN TRANGLE, og skyte inn "tuppen" av triangelet. Grønnt sees også lettere i dagslys. Ulempen er at denne er dual illuminated og kan kanskje oppfattes som litt lyssvak.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er det jeg tror også. De fleste anbefaler 6,5 MOA på pistol.

Blir nok å bestille en RM02.

 

Hvor mange magasiner bør jeg ha tro, og må alle være 170mm?

Har alltid skutt production så er ikke så kjent med taktikk og strategi ang magasiner i Open.

Holder kanskje med 2-3 lange og 2-3 korte, evt med +5 bunner. De er en del rimeligere enn +8 bunnene.

Link to comment
Share on other sites

minimum i Open er vel 1 langt og 2 140mm

Men har du flere blir livet enklere på stevne.

hvis du har råd: 2stk 170mm, 2-3 stk 140 og 1-2 originale G17 hvis det går med magbrønnen, evt med +2/3 bunn hvis man må ha litt ekstra lengde.

De korteste magasinene er fine og enklere å lade til i en stage (selv om du også må trene lit på å bytte til ett langmag)

 

Ville kjøpt ca 6,5 moa dot RMR for sleidemontering. Ville nok også ha gått for adjustable LED

men personlig hadde jeg nok satsa på en Cmore RTS2 eller Leupold DeltaPoint 2 på en montasje, ikke sleiden.

 

SJC sin komp får generelt skryt til Glock. Kjøp deres 5 port hvis du skal skyte både minor og major i den, eller deres 11 port for kun major.

Link to comment
Share on other sites

Deler som er anskaffet:

Custom Stainless steel sleide, ferdig frest for Trijicon RMR sikte.

 

Hvor har du fått fatt i sleide ferdig klargjort for RMR? Har sett en del amerikanske nettbutikker, men de er ikke interessert i å sende over dammen med mindre jeg går veien om en FFL, noe som fort blir veldig dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Har en haug med originale magasiner.

Så kjøper 2x170mm bunner og 2x140mm bunner i første runde.

Må nok ha +bunn på alle magasinene som skal brukes grunnet magbrønnen.

 

Det blir sleidemontert rødpunkt da jeg synes det ser stilig ut og jeg har lyst :mrgreen:

Skulle jeg ha satset på open hadde nok en rammemontert rødpunkt vært raskere, lettere å finne igjen i rekylen.

Har lest flere steder at den justerbare RMR utgaven ikke tåler pistol montering.

Blir ristet i stykker. Derfor anbefales den med fast LED belysning.

 

SJC sin 11port komp fås ikke til LoneWolf løp, med 1/2-28 gjenger.

Finner den bare til KKM løp.

Tror jeg satser på SJC 5port. Den får mye skryt.

Link to comment
Share on other sites

Da er magasinbunner bestilt, sammen med ett par andre smådeler.

Satser på SJC 5hulls comp.

Er bare å vente på at alle delene skal dukke opp før det blir bygging.

 

Ramma vil bli angrepet med dremel og svipenn :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Det er like mye en pistol som skal brukes til rekreasjonsskyting med lyddemper som open pistol.

Bruksområdet er beskrevet i første post.

RMR er solid, ser bra ut og passer på sleiden min.

Så det blir RMR uansett 8)

Link to comment
Share on other sites

Har noen tilsvarende planer selv etterhvert...(tid/penger/søknader etc. holder igjen litt)

Kan bli interessant å se hvordan dette blir til slutt og hvordan det er å skyte med.

Abonnerer på emnet jeg :mrgreen: Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

Gjør dette fordi at det er morro, ikke for å vinne ett stevne i Open.

Pistol er noe jeg skyter når det ikke er riflestevner tilgjengelig. :mrgreen:

 

Har kjøpt 2stk Taylor 8+bunner (170mm) og 3 stk arredondo 5+ (140mm)

Antall patroner i beskrivelsen er basert på 40S&W så får vel i enda ett par ekstra 9mm.

 

Bilder kommer når delene dukker opp i posten og ferien nærmer seg.

Link to comment
Share on other sites

Da er RMR RM07 Adjustable LED 6,5MOA bestilt og på vei i posten.

Oppdatert første post med hva som er innkjøpt, og hva som gjenstår.

 

Jobber med å få tak i en komp med det er ikke så enkelt når ingen av produsentene er registrert for eksport.

Spørs om man må lage noe selv, eller være kreativ på andre måter.

 

Byggingen starter forhåpentligvis om ett par uker.

Venter til de fleste delene har ankommet.

Link to comment
Share on other sites

Jobber med å få tak i en komp med det er ikke så enkelt når ingen av produsentene er registrert for eksport.

Spørs om man må lage noe selv, eller være kreativ på andre måter.

 

Brownells har kompensatoren til LWD på lager og de sender (så langt jeg kan forstå) til Norge uten noe styr så fremt ordren er under 100USD... Ikke at jeg går god for den kompen på noen måte, men den er vel brukenes?

Link to comment
Share on other sites

Heisann

Kompen til Lone Wolf har jeg prøvd og syns den er lite effektiv i forhold til konvensjonelle design.STYGG er den også.

Komp til Glock må være lettest mulig pga låsingen til løpet og bør derfor være i aluminium eller titan.Alu er billig så det går fint å lage noen design på en kosteffektiv måte.

Hvis du vil ha en komp fra usa må du kjenne noen der borte som kjøper og sender til deg.

Jeg kjenner flere som vil ha komp til glock og syns det hadde vært fint å få lagd dem i Norge og dermed løse forsyningsproblemet for godt.Desverre har jeg ikke maskiner til å gjøre dette selv men samarbeider gjerne for å få dette til?

 

Angående design på kompen så ville jeg hermet etter Sjc sin 5porter som er en slags kopi av Brazzos Thundercomp 2 etc.

Bare å lage dem med en norsk tvist så blir det ingen problemer

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Tja en kamerat snakket med ham i begynnelsen av året og fikk beskjed om at glock var vanskelig å få til å gå skikkelig som openpang,var visstnok mye å justere for å fungere ordentlig så det ville han ikke gjøre mer.

Fint hvis andre vet noe mer.

Uansett hvis det blir tryllet fram et design som virker kan jeg påta meg ansvaret for å få produsert noen eksemplarer av den eller om det er noen her inne som kjenner noen med verksted?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Prosjektet gikk på en kvist i dag.

Oppdaget plutselig at sleden jeg har fått tilsendt er til G19!

Siden den er eksportert fra USA med medfølgende mye papirarbeid er det svært vanskelig å bytte den. Får tenke litt på hvordan jeg løser den floken.

Jeg har en G19 liggende som kun brukes i sivilpistol 2.

Så alle avtrekksdeler kan monteres på den uten problem.

 

Midway Norge skal forsøke å skaffe meg ett gjenget løp til G19, får endelig svar fra dem på fredag. De skulle også undersøke muligheten for å skaffe komp.

 

Så hvis jeg bestemmer meg for å satse på G19 har jeg en oliven G17 ramme og ett LoneWolf løp til overs.

Link to comment
Share on other sites

Nok en kvist i løypa.

Midway kan ikke skaffe hverken komp eller løp med gjenger.

Var plutselig ikke mulig å sende ut løp med gjenger fra USA.

(Merkelig, da det ikke er så lenge siden jeg kjøpte noen AR15 løp med gjenger)

 

PVAS.no skaffer meg ett IGB løp til G19 med 1/2-28" gjenger så da går prosjektet videre fremover.

Venter bare på de siste pakkene fra USA med deler så blir det byggestart i neste uke.

 

Har vært i kontakt med en kompis som er verktøymaker, og har alt av CNC utstyr på verkstedet.

Han var villig til å lage komper med både M13x1 og 1/2-28" gjenger.

Så da blir det nok en norskprodusert komp, med inspirasjon fra SJC sin 5hulls utgave :mrgreen:

Ta kontakt på PM hvis du trenger en slik 8)

Link to comment
Share on other sites

Da har prosjektet kommet noen steg videre.

Har gått løs på rammen med Dremel og loddebolt.

Montert en haug med ZEV Glockworx deler.

 

Sleiden er lakkert med Cerakote Burnt Bronze, lekker farge. 8)

 

Mangler ett par smådeler og litt justering så er den klar for testskyting i neste uke tenker jeg.

Bilder av byggingen kommer når jeg får tid til å laste de opp på nett.

 

Har lagt ut Glock 17 ramme, gjenget løp og noen deler til salgs på kammeret.

Sjekk under salgskammeret, pistol.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er en myriade av glock myter på nettet, noen sannere enn andre..

 

Artig prosjekt, men den kan fort bli trøblete å få til å gå stabilt.

 

Har puslet med samme prosjektet selv, både på 17 og 19 ramme, og det har i allefall skyld i minst 20% av de grå hårene på hodet.. :mrgreen:

 

5 komper, 3 sleider, ymse piper og noen rammer senere, så har jeg i allefall en G17 som går 100% stabilt i major.. :lol:

 

Div ladedata kan evt deles pr PM, da disse sannsynligvis ligger et par hakk over "Nato proof loads".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har oppdatert første post med ett bilde av pistolen satt opp for Open division.

Fikk tak i en SJC komp via en bekjent i USA :winke1:

Produksjon av komp i Norge ville havnet på ca 1500kr stk. Det er mer enn de fleste vil betale, og minste serie var 10stk.

 

Testing av komp og lading av major ammo blir ikke før jakta er ferdig, altså på nyåret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...