Jump to content

Bergara Scout enkeltskuddsrifle


Catfish

Recommended Posts

Hei!

Noen som har noe erfaring med Bergara scoutn?

Fant denne hos pvas.no å syns den så ut som en smekker sak med tanke på vekt og lengde.

Ferdig gjenget for demper er også et pluss. Vurderer denne som ei "rallarbørse" som skal være med overalt. (revejakt, rådyr, gaupe, jerv)

Kalibrene som er aktuell for meg er .270win, 7mm-08 eller kjedelige .308 :)

Kom gjerne med for/mot&forslag :)

Link to comment
Share on other sites

Har ei sånn Apex i 308 utrolig hendig og lett rifle med veldig bra presisjon og bra avtrekk.Bestilte extra løp hos PVAS har ventet på dette i to år nå.

Tror eg hadde tatt 7mm08 skulle eg kjøpt i dag

Blir nok lei ganske fort av å skyte med tofot på ei knekk børse :lol:

 

S

Link to comment
Share on other sites

Tofot på denne blir nok uaktuelt:)

Heller mot 7mm08 jeg også, gøy med noe ikke alle andre har:)

Så litt på apexn også, men vil ha den lettest mulig, + at prisen blir litt lavere.

Er jo ikke mulig med løpsbytte på scoutn, men vis du har ventet 2 år på nytt løp.. :)

Link to comment
Share on other sites

Har ventet en stund, snart 3 mnd på en Scout i 308, (vil helst ha noe alle har ;) ). De kommer med en ny Scout modell i løpet av våren, men den har litt lengre løp og veier ca 200 g mer. Tror ikke den er med løpsbytte heller. Jeg legger ut 1 inntrykk når jeg har det...

Link to comment
Share on other sites

Var jævla gira på en enkeltskudd rifle og Scout frister fælt. G2 fristet også men mener å huske å ha lest at på G2en er det ikke så enkelt å demontere løpet for oppbevaring i sekken. Bruker gjennomgående bolt som løpsfeste som er litt knotete å pelle løs.

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Gi rapport hvordan den er. Har veldig lyst på en sånn selv men aner ikke hva jeg skal bruke den til. En sånn i 243win hadde vært fin som lett gåsebørse. Er i grunnen alt jeg kommer på i farten. ;-) Hvorfor tar de den ikke inn i .223 tro?

 

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit

Link to comment
Share on other sites

Hva med thompson center? Nok av løp å velge i.

Synes denne lille hær er lekker. Men tror man får opp til 223, og er usikker om den er lovlig lengde i Norge.

http://tcarms.com/firearms/interchangea ... -contender" target="_blank

 

Eller storebroren som har løp i alt fra 22lr til cal 50.

http://tcarms.com/firearms/interchangea ... r-katahdin" target="_blank

Løpene er lange nok. De korteste riflene har 862mm totallengde. Som er 22mm lenger enn minstekravet. Akkurat holder i massevis, men du skal ikke gjøre mye feil med gjengejobben før du må kjøpe nytt løp :wink:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei. Vi har med oss Scout på Villmarksmessa.

Kom innom for en kikk og demo.

 

Fabrikken lager ikke .223 pga. sivile restriksjoner, men vi tilbyr å kamre om fra 222 til 223 hos oss.

Gjengestigning er 5/8x24.

Sikker på at gjengene er 5/8"-24(UNEF) og ikke 5/8"-18(UNF)?

 

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...