Jump to content

God treningsammunisjon i 308. Win


Generaldfeld

Recommended Posts

Nå skyter jeg mest 6.5, og der får jeg ikke nosler kula til å gå like godt som scenar i samme vekt, så det er valget enkelt.

Har du testet kulene opp mot hverandre?

Velg den kula som går best..

jeg har testa kulene opp mot hverandre.

140 grains nosler mot 139 grains scenar i 6,5.

155 grains nosler mot 155 grains scenar i 30.

De samler like godt.

 

Om 6,5en din samler bedre med scenar kan det være fordi pipa er rom eller slitt.

Link to comment
Share on other sites

Det var 123gr nosler jeg testet. Testet i to løp, ett gått ca 500skudd og det andre var gått ca 100

 

Kula samlet ikke dårlig, men merkbart dårligere enn scenar. Testet fra benk. Jeg hadde sikkert ikke fått færre poeng i konkuranse, det sitter nok mest mellom ørene.

 

Jeg testet også 52gr nosler .224, den gikk meget godt.

Kunne jeg fått en dårlig lot 123gr kuler? Ikke vet jeg..

 

Jeg vurderer 155gr nosler til 308w

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville definitivt valgt den billigste kula, da kan du skyte mer for samme prisen.

 

Har trua på mer og riktig trening i forhold til å " jukke" med ladninger.

 

Stiller meg ellers noe undrende til en del "resultater" som virker å være konkludert på grunnlag av en eller få 3 eller 5 skuddserier. (Dette er en generell observasjon etter å ha frekventert forumet i noe tid og refererer ikke til noen i denne tråden.)

 

Sjøl er jeg ikke bedre til å skyte, enn at det holder for meg å måle ut en middels ladning med Norma krutt. Sette den kula jeg skal bruke til en col som gir meg godt nok kulehold, fungerer i magasinet og har minst 1mm friflukt.

 

Til min bruk er dette godt nok til både trening og jakt på stort og smått vilt opp til 200m. Noen langholdsskytter eller jeger er jeg dog ikke, så det har jeg ikke greie på.

Link to comment
Share on other sites

Det er mye mer spennende å eksperimentere med ladninger enn å tørrtrene avtrekk. Derfor eksperimenterer folk med ladninger, selv om den samme tiden brukt på tørrtrening ville forbedret skytingen deres dramatisk mye mer.

De fleste trener med skarpt så mye som de har tid til, så der er det lite å hente - men alle ser etter forbedringer som ikke krever arbeid, uten å innse at eksperimentering er arbeid -jeg er ikke noe bedre selv. I perioder hater jeg å lade, og eksperimenterer 0, i andre perioder vil jeg finne ut noe, og alt jeg gjør er å eksperimentere :roll:

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67, det er kanskje ikke så mange som ser den biten, viktigheten og kanskje også nødvendigheten av og trene på tørravtrekk? Jeg er nok en blant flere der. Nå har jeg riktignok noen klikkpatroner, og det har forekommet at jeg har løftet riflen, ladet med to klikkpatroner, funnet et mål, og trykket av. For å være helt ærlig, til nå så er jeg ikke helt overbevist, har liksom ikke fått sett "lyset" følelsen! Allikevel, er der nok mye som ligger der, en ting føler jeg, at det er mer en mental greie, hvor lite skjer, og det er ikke så spennende, slik som når man sitter og lader, og tenker omkring den prosessen. Merkelig tenkt og skrevet, selv om jeg ikke er helt super overivrig på trene tørrklikk, tror jeg mye godt oppnås, om man orker og bruke tid på det, for det har jeg tenkt og begynne med! Faktisk!

 

Tennhetter, er det likegyldig hva man bruker? Er noen bedre enn andre?

 

Hvor lenge holder krutt seg? Feks, om en boks er åpnet, hvor lenge vil den være holdbar ca?

 

Mange spm fra en som ikke vet alt om dette!

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på tennhetter. Federal, winchester, remington, rws og cci har iallefall stortsett gode hetter.

Om kruttboksen lagres greit (tørt og kjølig) og med korka godt lukket er den holdbar i årevis.

 

Forresten har jeg i årevis hevdet at de fleste har mer igjen for å trene skyting enn de har igjen for å tune ladninger hvis de vil skyte godt...

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Eg bruker federal i min Blaser R93. Var innom CCI men hadde vel ca 10-13 klikk pr 100 skudd noe eg aldri har hatt med federal.

Fant vel ut at etter mye lesning at andre har hatt samme problem med cci.

Har vel hatt 2-3 klikk på jakt pga disse helsikens cci tennhetene så de kjeme eg aldri til og bruke igjen. Gått muligt eg fikk et dårligt parti, men så lenge federal fungere har eg ikkje tenkt og skifte igjen.

Link to comment
Share on other sites

Tennhetter, er det likegyldig hva man bruker? Er noen bedre enn andre?

Små variabler - Konsistent produksjon med lave avvik:

http://riflemansjournal.blogspot.no/200 ... study.html

Jeg har lest en del artikler om emnet.

Spør langholdsskyttere - De vet mere.

 

Hvor lenge holder krutt seg? Feks, om en boks er åpnet, hvor lenge vil den være holdbar ca?

Tørt og kjølig - Leeenge.

La meg gjette på minst 40 år. Sannsynligvis betydelig lengre.

Det som lager en strek i regningen er fuktighet som forandrer konsistens og i uviss grad endrer egenskaper i ukjent grad.

For den som rullerer lagrene burde dette ikke være noe problem.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Nesten 20% klikk? Høres ut som slapp slagfjær eller stort patronspill...

 

Tror ikkje eg har for stor patronspill.

Ved lading så heilpresse eg hylsene. Die'n blei innstilt ved delvis ompressing av hylsa til den gikk fint i kammeret.

 

Slapp slagfjær. Hvordan kan eg sjekke det?

 

Før eg var på jakt igjen skaut eg opp ca 200 skudd med federal før eg var på jakt igjen uten klikk. (308w)

Link to comment
Share on other sites

En god del nyere jaktrifler har tydelig slapt anslag på tennhetta. Det viser seg med klikk på enkelte typer patroner/tennhetter som er problemfrie i andre våpen.

 

Forresten hadde cci et parti (eller fler partier) hetter som hadde mye etterbrennere for 4-6 år siden. (jeg hadde også hetter av det partiet, jeg hadde ca 1% etterbrennere) Men jeg husker ikke at noen snakka om klikk.

Jeg har ladet og skutt titusenvis av patroner de siste 20 årene. Jeg har hatt 2 klikk på skudd hvor hetta var synderen. En med federal, og en med odin hetter.

Link to comment
Share on other sites

Testet 155gr Nosler cc i dag faktisk!

Fikk noen kuler, men i mangel på 308w hylser ble disse kulene ladet opp med hylser og krutt fra natopatroner (tok selvsagt vekk litt krutt)

Disse kulene holdt innertier på 100m og gikk merkbart bedre enn nato

Min lot med nato og mitt løp holder ikke innertier på 100m i alle fall (testet begge deler i dag)

Skutt med reim og diopter, så fikk ikke testet presisjon sånn 100%

Link to comment
Share on other sites

Gitt elles like ladekomponenter og kruttvekter, går min .308 frå 12-15 mm samlingar med 167 grains Lapua Scenar og Sierra Match King, til 10-12 CM (!) elendigheit med Nosler CC i samme vekt. Økonomisk sett skulle eg gjerne sett det var motsett... :-(

 

Nokon som har erfart så ekstreme utslag på tilsynelatande like matchkuler?

Link to comment
Share on other sites

Ladedata holder jeg for meg selv siden jeg brukte krutt fra natopatroner.

Dette er ikke helt å anbefale eller fornuftig å gjøre. Jeg gjorde det for å teste kulene.

Men jeg tenker jeg blir å legge meg på ca 45-46gr N150 på disse kulene

 

Nosler oppgir 46.5gr N140 som max

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er det noen av dere som kan hjelpe meg med kulefall på 200 meter, med Norma Jaktmatch 308 Win 150grs, med løp 51,5cm? Jaktmatch'en er oppgitt til Vo 810ms.

Og kulefall Norma Golden Target 308 Win 150grs, Vo er oppgitt til 830ms, samme lengde på løp, 51,5cm. Jeg skal skyte jaktfelt imorgen, og et av målene er rundt 200 meter...

Ammunisjon fra begge typer, er vel skutt og beregnet ut i fra løpslengde 74cm, så det blir også en god den mindre hastighet i det her er snakk om!

Link to comment
Share on other sites

nå blir dette litt på husken, men mener at når jeg har innskutt rifla på 100m, har jeg i min tikka t3 med 51cm løp har jeg ett kulefall på 13cm på 200m.

 

du kan jo leke deg litt med dette ballistikprogrammet fra norma.http://www.norma.cc/sv/Ammunitionsskolan/Ballistik/iframe/. nå blir jo dette kanskje ikke helt rett på centimetern, men om du legger deg ca. 15cm over på 200m, så treffer du ganske så bra.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, tid for ettertanke...og å slikke sårene....

På 197 meter, klikket jeg opp 19 klikk, på kikkertsiktet er ett klikk 0,7cm på 100 meter. Det gikk ikke bra...enda mer dumt, fordi samlingen meget god, isteden gikk alt, alt for mye høyt! En ting som er helt sikkert, er at jeg skal på skytebanen neste uke!

Link to comment
Share on other sites

Det kan du si, men det var ikke noe hyggelig når de to siste rundene gikk som de gikk! Jeg så og skjønte faktisk ikke hva jeg hadde bedrevet før etter at jet hadde postet innlegget mitt her, fullstendig bortreist på dagen! Men jeg var giret og ivrig, selv om jeg trodde at jeg hadde både fokus og var fult konsentrert, manglet det altså endel! Uansett om "årsaken" nå er kjent, vil jeg gå alene og skyte og skrive ned diverse ting for meg selv. En ting er langhold og de faktorene der, en annen ting er stående skyting! Der må jeg trene og trene, hva ville ditt beste tips for stående trening være M67?

Link to comment
Share on other sites

I stevner må en bare lære seg at en gjør tabber, mindre etterhvert kan man håpe - men noen lærer langsomt :oops: . Ting en må tenke på for å få rett, de blir galt når en tenker for mye på andre ting - og det gjør man...

Man skal være bra god før det betyr en verdens ting hvilken ladning, kule eller krutt en skyter - det er rutine som teller.

 

"You do not rise to the occasion - you fall to the level of your training"

 

Stående er det verste jeg vet, stående slik man skyter i jaktfelt er enda verre. Men Sauer 150 har skrevet minst ett innlegg der det står veldig mye lurt:

 

Begynn med å bygge stilling. Bruk MASSE tid på det. Jeg kan ikke ha stilling som er helt avslappet og bygger helt på skjelett. Jeg må ha littbspenning i muskelaturen i ryggen.

 

Finn ut om du kan ha en kvadratdisk, åpen eller lukket stilling. Endel av de beste gutta som skyter luft internasjonalt skyter lukket. Jeg sliter med det da det gir for mye vridning.

 

Fotstilling avhenger av om du skyter med reim og eller splittet finger.

 

Grunnstilling for meg er hæler i omtrent hoftebredde. Ca 45^ mellom tåspissene. Fysiologisk har du den beste kontrollen på balanse i ankler og legger med denne vinkelen. Senter av kroppen skal være så midt i støtteflaten som mulig. Ha mest vekt på hælene før du monterer våpenet i skulderen. Det jevner seg ut når du får mer vekt foran.

 

Sett våpenet i skulderen med motsatt hånd. Dette sikrer samme anleggspunkt i skulderen hver gang.

 

Balanse er kjempeviktig. Stillingen må bygges slik at du ikke kanter hodet, men legger det rett framover. Balansenerven sitter i mellomøret og kanting av hodet fører til at signaler ned til ankler legger om at du holder på å gå på trynet og du blir urolig i beina.

 

Avtrekket må være mer offensivt ergo må du ha mer fortrykk fra tommelen tidligere i bevegelsen. Avtrekket bør være tatt innen maks 8 sekunder. Helst 6. Kapilærårene til øyet er tynne slik at synet blir gradvis dårligere fra du slutter å puste og blir dramatisk forverret fra ca 8 sekunder og utover. Med en simulator kan du selv sjekke når du er roligst i tidsrommet. Da er det jo relativt smart å få avgårde skuddet i det roligste tidsrommet.

 

Avtrekk uansett stilling skal i min verden alltid gjøre med tommelen. Er mye enklere å gjøre ett jevnt avtrekk om tommelen får styre bevegelsen.

 

Når du har bygget en god stilling og en er fornøyd er det smart å tegne et avtrykk av føttene dine på en papplate slik at du lett finner igjen fotstillingen din fra forrige trening.

 

Beste treningstipset jeg kan gi er som følger. Når du har trent en stund må du føre statistikk. Hva er ditt gjennomsnitt score i den aktuelle stillingen? Snittet ditt er det som avgjør hva du skal gjøre. Så lenge du i en gitt økt skyter bedre enn ditt snitt fortsett å skyte. Når du i 2 serier skyter under snittet- slutt å skyte. Dvs at på gode dager- tren masse. På dårlige dager gå hjem. Da sørger du for trene mest mulig effektivt.

 

Ellers er det MASSE god litteratur på området. Meste er på utenlandsk som ofte ellers, så det hjelper ofte å ha litt språkkunnskaper.

 

I tillegg er det viktig å trene mye. Kjøp en salong eller helst ei bra luftrifle. Trene stå med luft gir deg mer løpstid og det krever at du følger skuddet helt i skiva. Skyter du luft kan du greit klemme av en perfekt X, men bevegelser etter skuddet gjør at treffet er en 6'r.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Flott, her var det mange gode tips, "på veien for å bli en bedre skytter"!

 

Stående skyting er noe for seg selv, ofte kan det være en stor glede og gjennomføre liggende skyting med godt anlegg, og skyte godt midt i blinken. Men det hjelper så lite når en skal prøve det samme på stående skyting. Skyting og generell skyteteknikk innbefatter mye og mangt, stående skyting er en uff faktor, men at det finnes et stort forbedringspotensiale her, det er det ingen tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Stående skyting er noe for seg selv, ofte kan det være en stor glede og gjennomføre liggende skyting med godt anlegg, og skyte godt midt i blinken. Men det hjelper så lite når en skal prøve det samme på stående skyting.

 

liggende med anlegg og stående blir ganske forskjellig ja. En ting man kan gjøre for å få en mer gradvis overgang , og mestre "ustødigheten" bedre er å skyte mere sittende og knestående. Nyttig i jaktmessige situasjoner er det også :)

Link to comment
Share on other sites

Slik du beskriver det Ivara, er det en helt naturlig overgang, fra liggende til stående skyting. Det er fult mulig å finne en god og fast stilling både i liggende og i sittende stilling, i stående er det mer utfordrende. Jeg tror nok at endel skudd og antall timer med stående skyting i fokus, så vil det forhåpentligvis forbedre seg! :-)

Link to comment
Share on other sites

Her i huset heter treningsammunisjonen NM60, og det kommer den nok til å hete en god stund fremover. Kjøpte en grei røys med ammo fra et dødsbo, og betalte med det jeg hadde av kontanter i lommeboka, ga en stk pris på 30øre skuddet. Går helt greit i begge 308ne mine. Går relativt likt med 150grn Accubond og TTSX i de børsene den brukes i.

Link to comment
Share on other sites

Tendensen til flua vil jeg tro er skytteren.

Ladninger mellom 45 og 46gr N150 gav de beste samlingene, ca like samlinger. Så er tror jeg det er et fint arbeidsområde til kruttet.

Fikk ikke kronografert hastighet, men jeg har lang pipe (70cm)

Bruker Lapua hylser og col på 71

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Holder meg til 308win jeg, men det er mest fordi jeg har to rifler i det kaliberet og at det ble valgt slik en gang! :-) Mauser med åpne sikter hadde vært moro og prøvet på jaktfelt en gang, hadde blitt mye bom skyting, vi får se om det blir noe av!

 

Imorgen blir den store lade dagen, da skal 150 Nosler Custom Competition lades til kommende jaktfelt stevner, og litt trening. Har ikke tid å lade mer, jeg bruker lang og omstendelig tid på ladingen, sjekker og måler og kikker, og så enda engang det samme om igjen! Skulle gjerne hatt meg en god digital vekt, noen som kan anbefale noe som fungerer bra? Jeg føler ikke de gode gammeldagse vektene helt er super nøyaktige hver gang, men det er kanskje ikke helt den digitale heller? Kan og være meg, som lager til små ubetydelige avvik i mitt eget hode :-)

Link to comment
Share on other sites

Om du bruker en slik "vippevekt" så et de minst like nøyaktige som en digital om ikke mere nøyaktig.

Ang så nøyaktige ladninger for jaktfelt er ikke noe vits, holdene er jo ikke over 200m

Jeg så nesten ikke forskjell på ladningne mellom 45 og 46gr, altså et avvik på +-0,5gr uten forskjell i presisjon. Så det er ikke noe å tenke på :)

Bare å bruke kruttmålet :)

Link to comment
Share on other sites

noen som kan anbefale noe som fungerer bra? Jeg føler ikke de gode gammeldagse vektene helt er super nøyaktige hver gang, men det er kanskje ikke helt den digitale heller?

Er jo som 1983 sier. Forskjellen er stort sett at de digitale filterer vekk støyen så du ikke ser den. Strengt tatt tror jeg balansevektene er mer nøyaktige enn de for lading tiltenkte elektroniske vektene. Oppløsningen er jo bare begrenset av øyemålet, ikke av antall siffer.

Til jaktfelt er dessuten vekt kun til sjekking av hver XX patron vil jeg tro? Et kruttmål kaster N150 og slik iallefall til bedre enn ±0.3gr, og det rekker til middels langhold om man likevel ikke skyter 3cm samlinger på 500m...

På 200m spiller ikke ±1gr noen som helst rolle.

Ei vekt/kruttmål som kan anbefales er Lyman Gen 6 kruttdispenseren, den er jeg fornøyd med, selv om den ikke kan konkurrere med manuell utveiing på balansevekta i antall ladninger veid opp per tidsenhet, så er det langt mer behagelig.

Jeg bruker denne til langholdspatroner, behagelighet foran alt - til banepatroner, 200m, er det et gammelt RCBS kruttmål, da fyller jeg 20 patroner på den tiden det tar å veie ut en ladning. Og om det blir 40.5 eller 39.6gr betyr ingen verdens ting - på 200m. Lenger vekk blir det fort synlig.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Var kanskje slike svar jeg forventet, men skrevet på en god måte. Var bare tankene mine i hodet, om hastighet på måling/lading og nøyaktighet, er nok bare meg som sikkert ville følt meg mer komfortabel med digital vekt. Realiteten er ikke alltid slik vi tror, så jeg fortsetter med god gammeldags vekt. Hvor ofte sjekker dere kruttmål og hvor mye krutt som går oppi hver hylse? Jeg er vel litt tilbøyelig på å bruke veeeeldig lang tid på dette...får ikke helt roen om jeg feks bare kontroll veier hver 10 ladning...så det blir ofte tettere. Er nesten som om jeg tror og tenker at det helt sikkert er noe galt med fjærene, og at vekten helt nesten sikkert ikke er lik hver gang! Nå overdriver jeg litt, men det er noen slike liknende tanker som surrer rundt av og til. Og når hylsene står i hylsebrettet, ser jeg minst 89 ganger over hver enkelt hylse for å se om det er krutt der, og at høyden er lik! :-)

 

Lading, slik jeg så smått begynner å kjenne det, er rutiner, rutiner og enda mer rutiner, noe er jeg litt usikker på, og det medfører trippel stress og dobbel kontroll. Det har nok også med å gjøre at der kuler og krutt vi har med å gjøre!

 

Kjenner at hver gang jeg presser inn en tennhette, så kan den gå av...dere ler sikkert av meg nå, men det får bare stå sin prøve. Det samme når jeg presser kulen på plass, og enda dere er det om det knaser i kruttet...slikt sett, så skulle det vært et skuddsikkert glass mellom person og ladestasjon...og med påfølgende vernebrille og hørselvern bruk!

 

Når mine første patroner var ladd, var det med skrekk og gru at første skudd ble avfyrt...tenk om det ikke var krutt i en patron allikevel, da kan jo den stå fast lenger ute i løpet, og vente på neste kule...

 

Neida, ikke så galt, men jeg setter ting på spissen nå. Men det som er helt klart, er at jeg har veldig stor respekt for disse tingene! Det er mye og mange sterke krefter ute å går, om noe ikke skulle gå etter planen.

Link to comment
Share on other sites

Krutt og ammo skal behandles med respekt, det har du helt rett i.

Men for å ta vekk litt av angsten din, søk på youtube der de lader med dillon 550/650 presser.

 

Det er nok ikke vanlig for de som lader med karusellpresser at de sjekker kruttvekten fra kruttmålet så veldig ofte.

Jeg ladet med karusellpresse før, da sjekket jeg at kruttmålet var rett innstilt før jeg begynte å lade, og de patronene var veldig presise på det området de ble brukt (opp til 200m)

Det er ikke før man skal begynne å skyte langt at man må/bør veie vær enkelt ladning.

 

Bare pass på å ikke fylle kruttmålet til max og lad helt til det er tomt. La kruttmengden i kruttmålet være ca jevn. Lad 50 patroner og fyll etter litt krutt i kruttmålet. En baffel hjelper også på for å få jevnere ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Takk for forståelse, gjennom litt fakta, litt humor og litt lett angst 1983! :-)

 

Når det er skrevet det som er skrevet, skal det faktisk også sies at det å sitte der i sin egen verden, blant krutt, hylser, tennhetter, og andre lade ting, så er det en fantastisk flott sak å holde på med! Jeg føler meg virkelig glad og faktisk stolt, under prosessen og selvsagt etter! Det henger nok sammen med at jeg har bare holdt på med dette 1 års tid, og lang tid mellom hver gang, de få gangene, derfor får jeg godfølelsen og den store gleden ved dette! Det er som om det er en egen verden for seg selv! :-) Så er jeg veldig glad at jeg tok jegerprøven, begynnte å jakte, kom meg enda mye mer i naturen, interessen for skyting ble vekket til live igjen, og så kom det til å begynne å lade. Det det med jakt og også fiske, bringer veldig mye med seg, i forskjellige retninger, gode sunne interesser. Gleder meg storveis til jaktfelten i helgen, god solfylt dag til alle! :-)

Link to comment
Share on other sites

Litt på sida, siden TS har funnet ladningen sin, men jeg fant nærmest ved en tilfeldighet noe som ser ut som god ladning i Saueren her om dagen, 200STR, 70cm løp. En eller annen hadde sendt meg en neve av disse, og jeg kunne like godt prøve. 19 kuler.

Jeg har en grei base av ladedata i hodet, og jeg sjekka med "boka", dvs. journalen jeg fører, og konsulterte Lapuas nett-data - falt ned 47.5gr, og konkluderte med at jeg ikke gadd noe stige-greier. 19 kuler enten virker eller ikke.

 

20 skudd går enklest i en sånt "ammo-card", som noen selger

4D21CA06-73A0-488E-B536-9B024F04319B_zps86xmeafw.jpg

 

Krongrafen var i godlune, og viste faktisk hastigheter..., 10 skudd gav 4m/s i ES, fra 775 til 779. Det er neppe noe som vil holde seg, trolig har jeg hatt flaks her. Men artig. Dette var i ca. 0°C.

7E541B8D-3A0E-4589-9857-217503CBC092_zpss7sset0w.jpg

 

1. skuddet ble litt feil, men det var ikke ammunisjonens feil :oops: , slik blir det av og til, men de andre gikk da sånn halvtålig vil jeg påstå.

5761165E-00E0-4464-88A9-58EB3A9F8832_zpsmzv1hd4z.jpg

 

Jeg skjøt de 9 siste på en 30x30 gong på 500m og alle traff da, uten at det betyr noe, for det var dårlig skyting, samlinga var nok 29cm bred..., men igjen, et par fluer over/under, og 6-7 på ei perfekt stripe.

Selv om jeg har 4-500 175gr Scenar L liggende, så var det så bra at jeg ble ordentlig glad når denne eska kom i posten

642B3D08-3A31-479A-BE80-4C2450E1E362_zps0uftwfgj.jpg

 

Så da får en forberede helga :wink: Det er et hardt liv.

CCE310A5-5A06-4B08-A0DA-ABE202888547_zps32bu8uov.jpg

 

K

Link to comment
Share on other sites

Kjempe M67, bare mat på med alt du ønsker, alt er like hyggelig og interessant. Om tema vandrar fra a-å i denne tråden, synes jeg det selv bare er bra, tenk ikke noe på det! Du skyter veldig godt på så lange hold, den skal du ha! Imorgen er det en testing på gang av noen patroner, så får det vise seg hvordan det vil gå!

 

Hardt liv ja :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...