Jump to content

Tørrtrener du?


Mightymoo

Recommended Posts

Jeg har jo blitt fortalt og har lest at tørrtrening er viktig for å bli en god pistolskytter.

Jeg trener innimellom hjemme på avtrekk, siktebilde, og annen teknikk etc.

 

Problemet er at jeg synes det er ganske kjedelig og jeg er ikke motivert til å gjøre det veldig ofte.

 

Hva mener du om tørrtrening og hvor ofte gjør du det? (vi snakker om pistolskyting nå :winke1:)

Link to comment
Share on other sites

Tørrtrente nesten hver kveld når jeg startet opp med pistolskyting og fikk egne våpen, spesielt med Glocken og Revolveren. Først mot en fast punkt i rommet for å få muskelminne, så tok jeg i bruk samme metode jeg brukte på 90-talet med AG`n, for få opp hurtigheten i avtrekket og raskt finn siktene tok jeg TV`n til hjelp. Teksten (oversettelsen av utenlandske program) vises ca i 3 sekunder, det var da om å gjøre å få avgårde et skudd mot bokstaven "o" eller "ø" før den forsvant.

 

Dessverre har tørrtreningen utgått nå om dagen da kona har byttet jobb og ikke lenger legger seg kl.2130 uten er oppe like lenge som meg og det er ikke så populært med all "den der bråkinga" i soffan :(

Link to comment
Share on other sites

Den der med teksten var en artig teknikk, skal jeg prøve på en kveld.

 

Tørrtrening har jeg prøvd én gang. Hang opp en blink på 10 meter nede i kjelleren og hevet, senket, og tok noen avtrekk i en halvtime eller så. Jeg synes det var gørr kjedelig, og følte ikke at det ga meg noe, så det ble med den ene gangen. Skyter mer istedet, det funker fint enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Likte godt den Ilatad, takk skal du ha. Fikk lyst til å gi tørrtrening en ny sjanse jeg nå, og det er jaggu ikke dårlig.

 

Ideen til Thor er festlig den og, men for min del tror jeg det da fort hadde bare blitt lek og moro, og veldig lite matnyttig trening. Men det er meg da, funker sikkert bedre for mer disiplinerte sjeler. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Med Glocken setter jeg en 9 mm patron fremme på sleiden med bakenden i været. Når denne ikke tippet lengre ved avtrekk gikk jeg over til en geværpatron som var lengre og smalere i kuleåpningen.

 

Ellers trener jeg trekk fra lårhylster mot et punkt, bare for å få våpenet med siktemidler rett i målet med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Med Glocken setter jeg en 9 mm patron fremme på sleiden med bakenden i været. Når denne ikke tippet lengre ved avtrekk gikk jeg over til en geværpatron som var lengre og smalere i kuleåpningen.

 

Mener du en tomhylse? Du er jævlig god om du balanserer en patron på kulehodet :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tørrtrening er like viktig som j**king. Du kan berre gløyme å prestere på "bana" om du ikkje har førebudd deg eindel i førevegen. Dog klarar du deg sjølvsagt ikkje med tørrtrening aleine. Arenaer der du MÅ prestere, samt tørrtrening går som... Hand i hanske.

 

Det er UTRULEG mykje godt lesestoff om dette emnet, særskilt på Brian Enos sine forum. Samtlige dedikerte og oppegåande, gode skyttarar vil nok sei at tørrtrening har vore viktig for deira framgong seiarar i sine respektive greiner, pistol, rifle, etc. Tørrtrenar ofte sjølv med mine våpen, og nei, eg er ikkje på noko pall, og er longt derfrå endå, men eg er definetivt ikkje på botnen. Mykje takka vere tørrtrening.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Thomasd: Se på side 20, punkt 5 øverst i manualen din:

5. With the muzzle pointed in a safe direction, push the safety to the “off” (F)

position and pull the trigger to decock the pistol. The pistol can be dry fired as

long as the firing pin stop is in place (see NOTE in step 5 on page 25).

 

(hvis du ikke har den,, er den å finne her.)

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...