Jump to content

SuB 3-27x56 High Power


cbrr

Recommended Posts

Hvorfor vil du kjøpe en spesialkikkert hvor du antagelig må betale 20 000,- ekstra for å kunne gå ned til 3 ganger forstørrelse?

3x er ikke helt forenelig med langhold :wink:

Den kikkerten er utviklet med tanke på spesialstyrker som har behov for spennet i forstørrelsen siden de sikkert skal jobbe både trangt og langt, eller noe sånn.

Link to comment
Share on other sites

Nåja :wink: Jeg mistenker at prisen kan bli noe stiv for de fleste.

En annen sak som jeg funderer på er, hvem drar på langholdsjakt og skrur ned til 3x?

Da har man gått feil :lol:

For de som jakter storvilt på lang avstand, er det neppe et alternativ å begynne og skyte på 30-50m. Jeg ser for meg et rimelig kjipt slakt etter å ha blitt skutt med lettekspanderene kule i 900++m/s :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nåja :wink: Jeg mistenker at prisen kan bli noe stiv for de fleste.

En annen sak som jeg funderer på er, hvem drar på langholdsjakt og skrur ned til 3x?

 

.....Hva med å ha en kikkert som kan brukes til BÅDE langhold og (normal) jakt...?...se det tenkte du ikke på? :mrgreen:

En 15000kr kikkert til jakt og en 25000kr kikkert til langhold...eller en 40000kr kikkert du kan bruke til alt!!

 

Jeg har lyst på sistnevnte :D

Link to comment
Share on other sites

en flott kikkert, men....dette er over på et bruksomr som er lite anvendelig på jakt, jeg er dessverre vokst opp med mil spec.....men dette ville ikke jeg valgt til jakt kombo langhold. er så vanvittig mye bedre egnede kikkerter (til praktisk jakt), og det meste er smag og behag samt øyet som ser. jeg har hatt pm11, ior og diverse men falt for en økonomi zeiss og en halv mil meopta til meg selv som jaktoptikk slash banebruk, .....og disse kunne jeg aldri vurdert ut fra #må og ønsker# tidligere, men er kjempefornøyd :-)

Link to comment
Share on other sites

Prisen i Tyskland for en 5-25x56 uten 19% tysk mva. blir 2343.- euro. ganger man dette med dagens kurs som er 8,31 blir kostpris i Tyskland for oss 19473.- så kan man plusse på ca. 600.- for transport og tollbehandling, og til slutt norsk mva.

Da vil et 5-25x56 s&B levert av nevnte leverandør (som ikke er den rimeligste)komme på ca 25100.- ferdig levert på nærmeste postutsalg.

Om man da presenterer en veiledende pris for dette på 32k. så har man en ambisiøs prispolitikk :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Veil pris pm2 5-25x56 ble gitt skriftlig fra den norske importøren Jakt & Friluft.

Så den ambisiøse prispolitikken får man ta opp med dem.

Prisene har steget mellom 20-30% de siste to årene, bla grunnet store militære ordre som gjør at de nedprioriterer det sivile markedet.

Link to comment
Share on other sites

Prisene har steget mellom 20-30% de siste to årene, bla grunnet store militære ordre som gjør at de nedprioriterer det sivile markedet.

 

Kan ikke se at prisutviklingen har vært i nærheten av dette ellers i Europa eller i USA for den del.

Men bortsett fra priskalkylene til den enkelte importør så er jeg veldig glad i alle mine PM-2 sikter, og er veldig fornøyd med deres prestanda.

Men jeg vil ikke engang tenke tanken på og bruke 40 000 på et 3-27x56 sikte, uavhengig av produsent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...