Jump to content

Gåsetrekket 2013


hammertime

Recommended Posts

Da går det mot jaktstart igjen

Ønsker derfor å fyre opp denne tråden igjen,håper flere enn meg hadde nytte av gåstrekket 2012.

Målet er å kunne danne et bilde av mengder gås på tur nedover landet å hvor de er så vi jegere kan planlegge jakta bedre.

Så det jeg ønsker er som i fjor at når dere ser gås legger dere inn det her på følgende måte.

(Kopiert av myrnissen som han/hun brukte ifjor, måtte det komme like mye respons i år.)

 

Dato

Sted

Fylke

Art

Antall

Div opplysninger

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

For et par dager siden lå det en flokk på ca 100 gjess utenfor rennesøy (frednings området). Hørte at det er mye fugl på div øyer utenfor stavanger området. Men var ute på jæren for å spane litt før jakta. horpestad, orre, ræge å tjelta området så ikke en eneste fugl her. Noen andre som har sett noe her?

Link to comment
Share on other sites

07.08.2013

Nøtterøy -> Knarberg

Vestfold

Grågås

4 trekk av ca 15 fugl landet på jordet vi satt.

 

Satt oss til rette kl 5, første trekk kom 05:40, også kom det nye trekk med 10 min mellomrom.

Bonden er svert plaget og har fått lov å skyte grågås så lenge det er grønt på jordet, i tillegg er de

lov å skyte grågås på nøtterøy fra 26. juli, fra ifjor til 2017. ref: Lovdata.no søk: grågås Vestfold

 

Så med andre ord, så ble det gås, og det var gøy!!

Kjørte forbi jordet idag kl.06:00 og da var det bare 4 stk som tittet opp i det høye gresset.

 

Men jeg ser gås nesten over alt, så dette kan bli en bra sessong!! Lykke til folkens!!

Link to comment
Share on other sites

Ja det var en fin tråd det , så jeg syntes det var på sin plass at den ble vekket til live igjen i år.

ikke meningen og"Stjele" en så derfor ble det poengtert at den var kopiert fra deg:)

håper folk følger opp videre og legger inn det de måtte se.

 

Jeg & Rullings her på kammeret , så tre stk flokker i Lørenskog ikveld!

kl slett rundt 21:15 - 21:30

trekk rute var østover.

antall 2 små flokker 4-5 gås, art ukjent.

1 litt større 15-20 gjess , art Canada

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...