Jump to content

Skal jeg bare kvitte meg med ...


Shadob

Recommended Posts

For noen år siden - solgte jeg unna - så det holdt.

Trodde jeg!

 

Har jeg behov for noe mer enn .308 her hjemme?

Flat nok kulebane - også med 220 grains - til ordinære "jakthold".

Og skal man ha fart - og eksplosiv virkning - er det jo kuler for det også.

 

Skal jeg jakte flere B5 - vil det uansett bli med håndvåpen.

 

Nostalgien er til stede - så kanskje lever`ene fra cal. 22 til .458 - vil overleve?

Men jeg har jo ikke behov for de :roll:

 

Har jeg behov for Sako`er fra cal. 22 LR til 375 H&H?

 

Skulle jeg minimert utvalget av rifler - ville drillingen (6,5x55) og 308`en - vært hva jeg egentlig hadde behov for.

 

Ikke trenger jeg å selge for å ha til smør på brødskiva - og prisen på secondhanded er jo så lave - at det er uinteressant.

I tillegg til div. våpen - er det jo masse hylser/kuler som tilhører.

 

Hvorfor tenke tanken på å kvitte seg meg noe?

 

Pga. av at jeg irriterer meg over ting som ikke blir brukt.

Og det gjelder båter/biler også :forvirra:

 

Det blir vel som før:

 

Kjekt å ha :shock:

 

Og forresten:

 

Hva skal jeg med div. o/u og s/s - og automater/pumper ???

 

Når jeg har drillingen :thumbup:

 

Det var en tysker som sa til meg engang - at det eneste man trenger her i verden - er en drilling, og en strihåret vorsteh.

 

Han var kanskje ikke "på jordet" han :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du kan ihvertfall trøste deg med at i motsetning til båter/biler/*sett inn noe som tar masse plass og koster flesk*, så tar ikke våpen så mye plass og de faller heller ikke så mye i verdi (noen stiger til og med) kontra mye rart annet man kunne holdt på med :D

 

Og det er heller ikke mye som kreves av vedlikehold om det ikke blir brukt, igjen, kontra biler og båter.

Link to comment
Share on other sites

Noen rifleskyttere som mener at de klarer å treffe innerblink med en fluestang istedet?

Har mange - som jeg ikke har bruk for.

 

Har også et hus - som jeg ikke har bruk for.

100 m fra sjøen.

 

4,5 mill.

 

Kone til salgs også - men kan ta innbytte :lol:

 

Billig :D

 

Dette ble mye tøys - men litt alvor i det også :)

Link to comment
Share on other sites

er litt enig, dei børsene som ikke "blir med" på noe har kort liv i skapet mitt også. men så kommer kjekt å ha tanken,eller en sånn skulle jeg hatt for da er jeg i mål..trur eg?.. det "fine" med dette er jo at man kjøper dyrt,og selger billig. ingen problem med formueskatt på kontoene,og dyrkjøpte erfaringer ang annenhåndsvædier som ikke alltid stemmer...

Link to comment
Share on other sites

Føler det dessverre på samme måte.

 

Da denne våpengarderoben ble innført så tenkte jeg at nå kjøper jeg 6 våpen som jeg har lyst på, og sier meg ferdig.

Men var vist ikke så enkelt. Får aldri bestemt meg. Stadig skifter jeg mening om hva jeg "trenger".

For et år siden så tenkte jeg at jeg selger hele dritten og kjøper meg en kvalitets rifle og en bra hagle, og det følte jeg på den tiden at det var det jeg trengte.

 

Solgte bare to våpen, resten står der enda. 2 av disse våpnene bruker jeg aldri. Den ene riflen har jeg kun skutt 1 skudd med siden jeg kjøpte den, hehe. Og det er 3 år siden.

Plutselig så finner jeg det lurt å kjøpe noen reserverdeler til våpnene mine, selv om jeg aldri bruker dem. Har brukt i tusenvis av kroner på slikt. Magasin er jo kjekt å ha. 7000kr rett ut i tomme luften på det.

 

Noen andre som har blitt hektet på å kjøpe reservedeler? Kjekt å ha :forvirra:

 

Er overbevist om at jeg kunne vært hjernekirurg nå hvis jeg hadde brukt like mye tid på det, som jeg har brukt på å sjekke ut våpen og tilbehør.

Link to comment
Share on other sites

Har lenge solgt unna (i liten skala) våpen som samler støv eller ikke passer meg, for å gjøre plass til andre og mer egnede våpen. (Yeah! Right).

 

Men salongene (22lr og 17hmr) er fredet.

Dette er våpen som man tenderer å ha god nytte av i ny og ne. Liksom grunnen i våpenskapet.

 

Men det har kun hendt en gang jeg ikke har angret på et salg. (En T3 Super varmint som jeg hatet). Alt annet har jeg angret på. Tror det er slik det skal være. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Slik har det vært hele tiden :mrgreen:

 

Har bla hatt to stykker Ruger M 77 i 338 Winmag som var tiltenkt å bli 416 Taylor med tid og stunder.

De ble brukt som de var og solgt etter en stund da det dukket opp nye fristelser (den ene ble faktisk med til Sør Afrika og solgt til en her på kammeret etterpå).

 

Sønnen fikk min M70 Classic Safari i 375 H&H som "Graduation" presang da han var ferdig med studiene i Scotland.

Og så måtte det selvfølgelig handles inn en ny "Medium bore", denne gangen en 375 Ruger (som har fått en omfattende oppgradering... $$$$$)

 

Den jeg virkelig angrer at jeg solgte var en Thompson Center TCR 83 i .243 Win.

Nydelig enkeltskudds brekkvåpen som ikke er helt vanlig.

Der og da passet det med andre planer, men i ettertid skjønner jeg at var det en gedigen tabbe :x

 

Hawkeye African i 375 Ruger er egentlig til salgs, men gidder ikke å avertere den da jeg helt sikker vil ha for mye for den....

Sikler på ny elgrifle i 8x68, men som sagt, den første må ut før ny kommer inn.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva skal jeg med div....... ???

 

Litt deprimerende lesning dette...

Kanskje snart slutjagat?

Minner meg om annonsen "Slutjagat" i en svensk avis, der en rekke eksklusive våpen ble lagt ut til spottpris.

Det var jegerens kammerater som i anledning hans 50-års dag annonserte hele garderoben hans.

Hans kone fikk det travelt i telefonen med å forklare for halve Sverige at nei, det var en spøk og nix salg..

 

Er det kanskje fru Shadob som har hacked seg inn her?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...