Jump to content

Sizefeil?


Shadob

Recommended Posts

Jeg har fått tak i meg en 308 igjen (Rem 700), men får ikke hylsene som jeg har liggende (fra en mod. 7`ens tid) - til å kamre "uten motstand" :shock: .

Fabrikkammo - kamrer som den skal (men har ikke fått skutt med denne ammoen ennå - og har derfor ikke peiling på om det blir samme problemet med disse hylsene).

 

Jeg har prøvd to forskjellige dier.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem med noen 1x skutte hylser jeg kjøpte en gang(9,3x62) de hadde nok blitt skutt i ett ganske romt kammer(Mitt er veldig trangt) og var litt større høyt oppe på hylsa, dette fikk jeg aldri ned igjen med FL dia. Mulig det er stor forskjell mellom kammerene dine og att det er det som er problemet. Vis du prøver med noe farge på hylsa før du kammrer de i rifla ser du hvor hylsa gårpå..

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Når patrona står i hylseholderen min er det litt slakk opp og ned. Kannskje det går ann å smette inn et følerblad under hylsa etter at du har satt den i holderen. Mulig dette løfter hylsa nok til at du får kamra hylsene.

Link to comment
Share on other sites

Slipe av dien eller hylseholderen er ingen god ide. Det er potensielt farlig. Årsaken er at når du presser hylsene i den blir hylseskulderen satt tilbake i forhold til kammerllengden. Etter noen omladinger kan det føre til hylseseparasjon. Varm smeltet messing i ansikt og øyne er ikke noe å trakte etter.

Kjøp en small base die med en gang, den er lagd for å ordne slike problemer.

Link to comment
Share on other sites

"Synd at nye 308-hylser er så sjeldne..."

 

 

Har nok av nye hylser :) .

 

Poenget mitt var liksom ikke det :wink:

 

Forøvrig så var jeg på banen isted - for å skyte noen nye hylser - for å se om ladeprosessen blir mer vellykket med disse.

 

Presisjonen var det ihvertfall ikke noe å si på.

 

3 skuddsgrupper med 150 gr Nosler BT/N140-42 gr., og Lapua 150 gr Lock Base fabrikkammo - var bare ett hull :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...