Jump to content

Hjelp til å finne lyddemper


Alfa 91

Recommended Posts

Hei .

Jeg har bestemt meg for å sette en lyddemper på lakelanderen min som er i 308w.

Men jeg har liten/ingen erfaring med lyddemper og når jeg leser på nettet så blir jeg ikke mye klokere.

Jeg vil ha mest mulig demping av lyd.

Den bæres fra bil til standplass så vekt er ikke et stort tema.

Er det noen som ønsker å dele råd/erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Biler er forsåvidt også forbruk... Hvilket behov man har i forhold til bruk og hvilke egenskaper man setter høyest er med på å bestemme både det ene og andre. Selv har jeg endt opp med en Ase Utra SL5. Koster ca dobbelt så mye som en Sonic, men tror den tåler dobbelt så mye også.. Minst. Mitt krav var stål og tåle å bli skutt mye med. Ikke vekt og et skudd nå og da.. Nå veier den bare snaue 410gram, så den er ikke så tung heller, og 2500kr er nå ikke så ille synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Eg kan skrive under på at hausken stander er en kjempe god demper. Er ikkje fornøyd med sonic 35/45 synst det er mye smell i de, disse er skutt med 223 og 30-06.

Driver å funderer om eg skal handle meg en hausken til 223 min eller om eg skal gå for en rimligere, 3500 kr er mye penger for en demper.

Link to comment
Share on other sites

Leste lengre oppe at demper var forbruksvare, derfor vil en skikkelig lyddemper være en god investering. Avkastning får man ikke på jaktutstyr ved senere salg, det trodde jeg du også forstod :?

 

En god demper gir avkastning i form av spart hørsel. Selv om sarkasmetonen ikke kommer frem på forumet er det nok en del lesere som hører andre toner, som en demper hadde spart dem for (meg inkludert)...

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...