Alfa 91 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hei . Jeg har bestemt meg for å sette en lyddemper på lakelanderen min som er i 308w. Men jeg har liten/ingen erfaring med lyddemper og når jeg leser på nettet så blir jeg ikke mye klokere. Jeg vil ha mest mulig demping av lyd. Den bæres fra bil til standplass så vekt er ikke et stort tema. Er det noen som ønsker å dele råd/erfaring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Demper er forbruksvare så jeg ville brukt minst mulig penger på det. Har selv en Sonic 45 til min 308 og er fornøyd med den. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Kid Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Du får nok veldig mye for pengene hvis du velger en sonec 45 gjerene med noen ekstra moduler. Jeg bruker nå kun dette.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Couger79 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=31269 Her har de for tiden A-Tech kampanje. De spanderer monteringen ved kjøp av A-Tech demper. Fikk selv gjenget riflen min for demper hos Jakt & Friluft Arendal for en stund siden, og er godt fornøyd med både demper (A-Tech Maxim) og gjenging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hjortefot.com Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hausken Standard er god investering Like greit å kjøpe det beste med en gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hausken Standard er god investering Gir den god avkastning for evt. senere salg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hjortefot.com Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Leste lengre oppe at demper var forbruksvare, derfor vil en skikkelig lyddemper være en god investering. Avkastning får man ikke på jaktutstyr ved senere salg, det trodde jeg du også forstod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Synd sarkasmetonen ikke kommer frem på et forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuli Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hehe, fine den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Biler er forsåvidt også forbruk... Hvilket behov man har i forhold til bruk og hvilke egenskaper man setter høyest er med på å bestemme både det ene og andre. Selv har jeg endt opp med en Ase Utra SL5. Koster ca dobbelt så mye som en Sonic, men tror den tåler dobbelt så mye også.. Minst. Mitt krav var stål og tåle å bli skutt mye med. Ikke vekt og et skudd nå og da.. Nå veier den bare snaue 410gram, så den er ikke så tung heller, og 2500kr er nå ikke så ille synes jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xesray Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Eg kan skrive under på at hausken stander er en kjempe god demper. Er ikkje fornøyd med sonic 35/45 synst det er mye smell i de, disse er skutt med 223 og 30-06. Driver å funderer om eg skal handle meg en hausken til 223 min eller om eg skal gå for en rimligere, 3500 kr er mye penger for en demper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jibrag Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Leste lengre oppe at demper var forbruksvare, derfor vil en skikkelig lyddemper være en god investering. Avkastning får man ikke på jaktutstyr ved senere salg, det trodde jeg du også forstod En god demper gir avkastning i form av spart hørsel. Selv om sarkasmetonen ikke kommer frem på forumet er det nok en del lesere som hører andre toner, som en demper hadde spart dem for (meg inkludert)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts