Jump to content

Silver Mountain Open ( Norsk Mesterskap Rifle )


Recommended Posts

Hei,

 

 

I kveld klokken 22:00 åpner påmeldingen til Silver Mountain Open, Norsk Mesterskap i Rifle, som annonsert på SSI. Inntil videre er det åpnet for 99 plasser i main match.

 

 

Vi håper på godt vær og glade skyttere! :-)

 

 

Spørsmål rettes til ipsc-match "at" kongsbergpistolklubb.no eller ved bruk av skjema på SSI.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp derfor må det arrangeres eget nm for manual action, slik som GPK etter sigende har etterspurt, men det var noen som nektet å skille det ut. Det viste seg jo å være jævlig konstruktivt! Takk for det til dem som må føle seg truffet.

 

Krysser fingra for eget nm manual action neste år.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp derfor må det arrangeres eget nm for manual action, slik som GPK etter sigende har etterspurt, men det var noen som nektet å skille det ut.

 

 

Det har jeg INGEN tro på!

Styret i forbundet har tidligere sagt at det ikke var noe problem men derimot var det ingen klubber som gadd å arrangere det....

Link to comment
Share on other sites

Nettopp derfor må det arrangeres eget nm for manual action, slik som GPK etter sigende har etterspurt, men det var noen som nektet å skille det ut.

 

 

Det har jeg INGEN tro på!

Styret i forbundet har tidligere sagt at det ikke var noe problem men derimot var det ingen klubber som gadd å arrangere det....

 

Det er tilfelle, men de fikk som sagt til svar at det var uaktuelt å skille det ut (ifølge en bolt-entusiast hos gpk).

Det var Level 2-stevne på Gjøvik i desember, der var vi rundt 20 deltakere i 20 minusgrader. Folk skyter manual action hvis det ikke er mulighet for å skyte SA, så jeg tror absolutt det er marked for nm manual hvis det kjøres separat. Det er dessuten dritartig å skyte manuell :D

 

Alle sammenligninger om Volvo 240 i Formel 1, enkeltløpet hagle i skeet, osv, er helt uvesentlige siden reglene i hver klasse er like for alle i klassen, men det er desverre mange som synser sånn om saken...

Link to comment
Share on other sites

NM Bolt er allerde forespurt for 2014 ved årets ting.

 

Diskusjonen om hvorvidt det er noen grunn til å holde liv i divisjonen så mener jeg at det er det! Dette skaper takhøyde og er for mange en perfekt måte inn i vår sport siden dem fleste har en bolt som går i SAS. Om ikke så koster en mauser 1000,- kr.

Noe som gjør dette til en av dem mest økonomiske skytergrener i landet!

 

Om du har to stevner i året som er L3, og du har en AR og en M98, så er vel valget enkelt?? Da tar du raceren.

Men om det blir eget bolt NM så MÅ du la AR'n stå hjemme... Perfekt for alle dette!

Link to comment
Share on other sites

Nettopp derfor må det arrangeres eget nm for manual action, slik som GPK etter sigende har etterspurt, men det var noen som nektet å skille det ut.

 

 

Det har jeg INGEN tro på!

Styret i forbundet har tidligere sagt at det ikke var noe problem men derimot var det ingen klubber som gadd å arrangere det....

 

Vel, da tar du feil...

JEG er han som har presset på for å få det skilt ut av årets NM. Mye med bakgrunn i den responsen vi fikk etter et L2 midtvinters i varmedresser og blå fingre.

Alle hadde hatt en fantastisk dag, og alle ville ha mer...

 

Hvorfor vi ikke fikk skilt det ut har jeg ingen interesse av å diskutere. Eneste av interesse er å diskutere hva vi kan gjøre for å få til et knakandes godt stevne neste år ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel muligens en økonomisk utfordring med å arrangere ett NM bolt....? Me det antall tager som kreves for ett NM, og med det folket man trengere for å "runne" dette, så er det vel dømt til å bli ett ganske bra underskudd....? Dette da jeg tror at antall deltakere vil bli ganske begrenset, NM eller ikke...

Link to comment
Share on other sites

NM må være L3, ja.

minimum anbefalt antall stager er 12.

Normalt 1 skudd hvis ikke annet er spesifisert.

 

Så om man feks søker om å skille ut MA til ett NM men bare vil ha det som L2 eller på andre måter ikke klarer å tilfredstille kravene, skjønner jeg at forbundet har sagt nei.

Link to comment
Share on other sites

NM må være L3, ja.

minimum anbefalt antall stager er 12.

Normalt 1 skudd hvis ikke annet er spesifisert.

 

Så om man feks søker om å skille ut MA til ett NM men bare vil ha det som L2 eller på andre måter ikke klarer å tilfredstille kravene, skjønner jeg at forbundet har sagt nei.

 

Bare å kjøre 6 hotranger ;P

Link to comment
Share on other sites

Normalt 1 skudd hvis ikke annet er spesifisert.

 

Er faktisk motsatt, som Jegerbombombobmobombombombobombom gjorde meg oppmerksom på nylig.

 

Nå står det ikke noe i regelverket om at MAS/MAO kun skal skyte 1 skudd, noe som betyr at med mindre det står i Written Stage Brief at de skal skyte 1 skudd, så skal de skyte 2 skudd.

 

(Jeg har sendt epost til de som arrangerer Nordisk/River Meeting om dette, men ikke fått noe svar..).

 

Hvorfor det ble tatt ut av regelverket får noen spørre IPSC om, men de vurderer å sette det tilbake i neste utgave.

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Det er som sagt anbefalt 12 men ikke ett krav. Klarer deg nok med noe mindre (8-10 kanskje?)

 

 

Jeg forsøkte å sanksjonere Silver Mountain med 9 stager og fikk finger'n. Fikk TIL NØD sanksjonert den med 11. - Så tror nok man skal ha 12 gitt. :|

Link to comment
Share on other sites

Blir det manual action på Kongsberg eller blir det ikke?

 

Sålenge jeg får skyte bolt er det for meg uvesentlig om klassen blir tellende eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Blir det manual action på Kongsberg eller blir det ikke?

 

Sålenge jeg får skyte bolt er det for meg uvesentlig om klassen blir tellende eller ikke.

 

 

For vår del kan du skyte bolt uansett hvor mange det blir. - Nå ser det vel ut til å bli 2-3 stk, men dere må gjerne skyte den divisjonen for vår del så lenge startkontigent blir betalt! :)

Link to comment
Share on other sites

Blir det manual action på Kongsberg eller blir det ikke?

 

Sålenge jeg får skyte bolt er det for meg uvesentlig om klassen blir tellende eller ikke.

 

Jeg og. Fikk tilbud om å låne en semi, men har bestemt meg for å skyte med bolten :)

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Stagebriefene så er det vel 2 skudd pr skive på alle divisjoner :mrgreen:

 

 

I briefene mine for Silver Mountain står det 1 shot pr target in Manual Action... :mrgreen:

 

Kunne blitt artigere om du hadde endret dette til min 10 shot pr target for Manual Action

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har mottatt mail i går fra Lasse S.... vedrørende betaling av påmeldingskontingent.

 

Er denne mailen reell? Tenker da på at den inneholder både annet kontonr og betalingsfrist enn hva som er på shootnscoreit.

Link to comment
Share on other sites

Ja der ser du :D

 

Var påmeldt men måtte melde avbud for en god måned eller så siden...... Eneste jeg står oppført på er silver m, så da gikk det fort i svingene. Har så klart ikke betalt på den som km på mailen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...