Jump to content

1911 til IPSC classic div.


Dundee

Recommended Posts

Min første tråd på forumet så vær nådig om det er på feil sted:) Jeg er på jakt etter en 45 acp 1911 til classic div. Prøver å holde meg under 10.000,-. Hva anbefales her som et godt våpen til denne div. Ser på en Remington R1 enhanced (jakt og friluft), Sti Spartan, SW1911( Winge v) og Para 45 GI? Noen tips og råd?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke allerede eier en pistol til standard division så kan du søke om en .45 til dette. Har du en som er registrert til dette formålet, så kan du flytte den over til production gitt at den faller inn under godkjentlisten for denne klassen (hvis du ikke har dette også) for å åpne opp for en ny standard pistol.

 

Har hørt mange lovord om Ruger sin 1911. Den jeg har forsøkt hadde tungt avtrekk, men det er ikke mer enn hva en børsemaker fikser enkelt for deg. Våpenet fungerte helt fin fint.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Søk på std klassen hvis du ikke har det, nå veit ikke jeg hvor lenge du har drevet med dynamisk sports skyting men jeg ville også vuredert 9mm da 45 ACP er nesten 3 ganger så dyr som en 9mm, du får også 10 sk i mag versus 8 i 45acp, og mindre rekyl da men man må treffe A-sonen.

Ville også gått for en modell som er "ferdig bygget" da det blir dyrt å sette på just sikter osv.

Jeg har 2 stk S&W 1911 og en STI, to av dem er i 9mm og en i 45, skyter mest med 9mm.

Det som også går an å ta med er kal 40S&W, STI har både 9,40 og 45, på 40 er det enklere med komponenter slik som kuler hylser osv, som er billigere en 45.

veit at jeg får en del 45 skyttere på nakken men skitt au.

 

Rino

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Tillatelse går bra, vet hvordan jeg ordner det. Var mest interessert i hvilke modeller som anbefales til den divisjonen. Så oppfatningen er stedet lønner seg stort sett med 9mm pga fler tillatte skudd i magasinet?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg akkurat en slik Ruger SR1911. Meget driftsikker og bra presisjon. Likte ikke titanium tennstemplet, så det er byttet til stainless steel. Noen sier også man kan få problemer med titanium delen hvis man bytter fjærer, men det vet jeg ikke noe om.

Veldig fornøyd, fikk min for 6.5k.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Takk for mange svar. Kjøpte en Les Baer Consept 1 i 45acp :)

Kjøpte en slik i fjor. Må være "mest for pengene" ever made. En fantastisk pistol som gir super presisjon uansett hva jeg har matet den med, og minst like thight som en med tommesgaranti på 50yds som jeg kjente på.

Hadde det vært lovlig hadde den ligget på en pute ved senga.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev et brev til våpenkontor om at Classic ikke var lovlig ervervsgrunn til Classic division og at det ble arrangert singel stack stevner på klubbnivå. Jeg fikk innvilget søknaden og har brukt våpenet både på singel stack stevne og classic stevne. Det viktigste er at du er aktiv og ikke bare "samler" på flest mulig våpen.

Link to comment
Share on other sites

Pluss at det vel er eksklusjonsgrunn fra DSSN å erverve våpen til Dynamisk skyting på feil grunnlag.

 

hm....

:?

 

Du må ha uttalelse fra klubb på at våpenet var egnet til DSSNs grener, det ble innført i samme skriv som karantene på rifler?

 

Der ble det i hvertfall truet med eksklusjon hvis dette ikke ble fulgt, eller var det bare hvis man ikke fulgte opp karantene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...