Jump to content

XXL Forus - utvalg


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Var innom XXL på Forus her om dagen for å kjøpe med meg en RCBS Hand Priming Tool. Personlig synes jeg det generelle utvalget innen lading har vært noe skralt og mangelfult over en tid nå, noe jeg antok til nå, skyldtes ombygging. Alikevell antok jeg nå at basis utstyr listet i "tilbudskatalogen" var relativt bankers. Men neida, lå den ikke i hylla hadde dem ikke varen og slik jeg kunne tolke det - kom ikke til å få den inn.

 

Er dette unikt for butikken på forus eller er dette den generelle praksis hos XXL?

 

Har forståelse for at Stavanger området ikke akkurat er verdens navle, og at utvalget i butikkhyllene må rettes mot det den generelle jeger spør etter. (jakt og treningsammo, ikke spesialisert ladeutstyr). Men synest alikevell det er rart at katalogen ikke stemmer med hyllevarene. Legger også til at dette inlegget ikke er laget for å sverte xxl, har kun positive erfaringer med dem.

Link to comment
Share on other sites

Det har jo blitt konkludert med i en annen tråd, at XXL er den desidert billigste butikken for de med våre interesser. Dette stemmer med mine erfaringer også, for de to siste gangene jeg har vært der (Drammen og Sandvika), har jeg kommet ut uten å ha svidd av ei eneste krone :roll:

Link to comment
Share on other sites

Den ombygginga på Forus må for pokker meg snart være over. De prioriterer hvertfall ikke

jegere sånn som de holder på. De har masse sykler, golfutstyr etc., men i jaktkroken er det

en j..... rotehaug. Som regel vet man ikke prisen på noe før man kommer i kassen. De har

også byttet betjening hypigere enn jeg skifter undertøy. For å si det mildt, så er kompetansen

lik 0. Savner dansken som sto der... han hadde hvertfall hjerte for det han drev med...

 

 

PS! Søker herved om medlemskap i GGG :D

Link to comment
Share on other sites

Alt som har med ladeutstyr å gjøre er etter hva jeg har hørt fra personalet i Oslo, lagt til XXL i Trondhjem.

XXL er ikke noe å basere seg på, men det virker som de har tenkt å opprettholde en beholdning med krutt, tennheter, og litt kuler. Dog ikke i Drammen av en eller annen grunn. Ellers har de i alle fall noen fine tilbud av og til..

 

Det er vel bra at det går an å gå inn i ei sjappe og komme ut uten dritt man egentlig ikke trenger.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke hvorfor på død og liv dere skal til disse kjedene på Forus. Ta turen til Hommersåk våpen eller en bil tur til Alm på Moi eller andre spesial butikker. Disse spesial butikkene har mye utstyr,verksted, kundskap og ikke minst innendørs skytebane (tunnel) der alle teorier kan omsettes til harde fakta. Dyrere er de heller ikke om du nevner hva det koster andre plasser.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en ruger 10/22 der på fredag, de i våpenavdelinga har hvertfall ikke peiling. Og, som nevnt tidligere i tråden, et jævla rot! Ang Alms og priser, er innom der endel ganger i året, og de ligger ganske mye høyere i pris en xxl, og utvalget er ganske så labert. Men nå er jo nordskog også der, de skal jo ha et bra utvalg :)

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Forstår ikke hvorfor på død og liv dere skal til disse kjedene på Forus. Ta turen til Hommersåk våpen eller en bil tur til Alm på Moi eller andre spesial butikker. Disse spesial butikkene har mye utstyr,verksted, kundskap og ikke minst innendørs skytebane (tunnel) der alle teorier kan omsettes til harde fakta. Dyrere er de heller ikke om du nevner hva det koster andre plasser.

 

På generell basis er XXL en god del billigere en disse to forretningene. Hommersåk våpen har etter det jeg kan se ikke det helt store utvalget innen ladeutstyr lenger.

 

Men ser helt klart at min og andres hunger etter billige varer (internet, store butikker/kjeder) fører til et generellt mindre lokalt utvalg. Men det blir vel å "sponse" posten videre fremover, selv om det for småkjøp fort kan bli like dyrt/dyrere en å kjøpe lokalt(om varen eksisterte).

Link to comment
Share on other sites

Alle butikkers svøpe det der, de har lite varer fordi de selger så lite av de fordi de aldri har varen når kunden vil handle....

Alle butikkers svøpe er netthandelen. Det er kjekt å gå i en butikk og plukke ut av hyller, men jeg har vel ikke kjøpt ei kule i en butikk på lenge. Fordi utvalget aldri blir som man finner i nettbutikkene. Og da har jeg gjerne meg selv å takke når XXL, som er 5 minutter unna, ikke har det jeg vil i hylla

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke store utvalget de har på XXL, men her forleden var jeg innom og da fant jeg 22-250hylser til 1.99 pr styke(win)andre steder koster disse nærmere 5kr, jeg plukka da selfølgelig med meg det de hadde.

XXL syns jeg er helt greit å handle på forutsatt at en skal ha noe de har, og at en ikke trenger hjelp av beteninga. Mye får en jo til ca samme pris hos våpenhandlere- og da kjøper jeg jo der isteden.

Link to comment
Share on other sites

Alt som har med ladeutstyr å gjøre er etter hva jeg har hørt fra personalet i Oslo, lagt til XXL i Trondhjem.

Vel. Da kan det virkelig ikke være rare greiene de har å by på andre steder. Det var etter etpar besøk på nevnte filial at det ble nevnt her inne at man sparer mye på å handle på XXL:

 

Sako 30-06[/url]"]
De fleste vet jo hvordan prisnivået på den andre våpensjappa på den siden av byen er :wink:

Ja, det er stor forskjell på prisene:

 

1 kg VVH N130

XXL: Har ikke

"Den andre våpensjappa": Kr 595,-

 

100 stk. CCI 450

XXL: Har ikke

"Den andre våpensjappa": Kr 35,-

 

0.5 kg N-11

XXL: Har ikke

"Den andre våpensjappa": Kr 205,-

 

Eley Fourlong vismut UK#6

XXL: Har ikke

"Den andre våpensjappa": Ca. Kr 10,-/stk

 

100 Winchesterhylser, .223 Rem

XXL: Får inn i begynnelsen av mai 2008 (sitat fra april til juni) :roll:

 

Man sparer mye penger på å handle på XXL 8)

Link to comment
Share on other sites

min erfaring er att skal du kjøpe noe der så ringer man å hører om de har det inne først... hehe

og har de det ett eller annet sted i norge sender de det til din nermeste butikk

det tar jo en dag el2 men du fårt det jko til en billig penge...somregel :P

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Alle butikkers svøpe det der, de har lite varer fordi de selger så lite av de fordi de aldri har varen når kunden vil handle....

 

Mye sant i det der, og i tillegg er det er mange butikker generellt sett som har en elendig logistikk: det blir ikke bestillt inn nytt før det er tomt. Det går nesten sport i å ikke ha det du spør etter. Kanskje et tegn på at detaljhandelen har det for godt, det går som det suser uansett.

 

Men har også sett det motsatte skje - butikken tar inn et godt utvalg og reduserer utvalget på varer som ikke selger godt nok. Salgssjefene i XXL tipper jeg har relativt strenge krav til hurtig "materialstrøm" på varene som selges. Antar f.eks at våpenavdelingen fikk redusert areal (+ og = mindre utvalg) i butikken på forus p.g.a. varer som lå for lenge i hyllene.

Link to comment
Share on other sites

Hvis alt ladeutstyret til XXL befinner seg i Trondheim er det ikke rare greiene, kanskje det skal komme i den butikken som ikke er åpnet enda.

 

Jeg begynner å bli lei av å stikke innom der for å handle. Utvalget av både ammo og alt annet i våpen/tur avdelingen er særdeles tynt.

 

For en tid tilbake var det en vare jeg skulle kjøpe i gave til min bror og jeg var innom flere ganger uten at varen hadde kommet inn. Når jeg spurte om de kunne sjekke om de kom til å få inn i løpet av kort tid svarte de at de ikke hadde fullmakt til å bestille de varene de ville, dette var hovedkontorets jobb sentralt å følge med på sortementet i butikkene...

 

Jeg har kjørt så mange bomturer nå at det uansett er billigere å handle en plass hvor varene er på lager.

Link to comment
Share on other sites

Mye sant i det der, og i tillegg er det er mange butikker generellt sett som har en elendig logistikk: det blir ikke bestillt inn nytt før det er tomt. Det går nesten sport i å ikke ha det du spør etter. Kanskje et tegn på at detaljhandelen har det for godt, det går som det suser uansett.

 

Om de lokale sportsbutikkene ihvertfall kunne ha en eller to faste satoer i måneden de bestiler opp spesielle ting hadde det hjulpet. Om folk vet at gir jeg beskjed før feks den 10 så kan jeg bestille krutt, hetter, kuler, ammo, verktøy hjelper det mye!

At de ikke kan sitte inne med absolutt alt av krutt og kuler har jeg ikke noe problem med å skjønne, det samme for ladeverktøy. Men de kan tjene noen kroner på å være villig til å skaffe det!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

min erfaring er att skal du kjøpe noe der så ringer man å hører om de har det inne først...

Min erfaring er at det tar betydelig kortere tid å stikke innom den sjappa der enn å prøve å ringe dem. "Trykk 1 for Oslo, trykk 2 for..." "Trykk 1 for sport og fritid, trykk 2 for..." *ring ring*... *ring ring*... "Trykk 1 for Oslo, trykk 2 for..."

 

Og sånn går no dagan :x

Link to comment
Share on other sites

Åh så glad jeg er for at vi i midtnorge fortsatt har ei proff våpensjappe i Trondheim :D:D:D

Ikke billigst, men de er fagbutikk og har utvalg deretter (i tillegg gode børsemakere på bakrommet som med smil og tålmodighet tar seg tid å snakke med kunden).

Så lenge de har det jeg skal ha, kjøper jeg der.

 

XXL er bra når det gjelder joggesko, ski, sykkel, dykkerutstyr, golf, fjellsko og bekledning +++++++, men etter det jeg har erfart, ikke våpen og våpenrelatert utsyr.

Link to comment
Share on other sites

[quote name="Sako 30-06 Min erfaring er at det tar betydelig kortere tid å stikke innom den sjappa der enn å prøve å ringe dem. "Trykk 1 for Oslo' date=' trykk 2 for..." "Trykk 1 for sport og fritid, trykk 2 for..." *ring ring*... *ring ring*... "Trykk 1 for Oslo, trykk 2 for..."

 

Og sånn går no dagan :x[/quote]

 

 

sant nok

men mmdet tar enda kortere tid og er fortsatt billigere for meg å ringe å høre enn bare å stikke innom...:P

Link to comment
Share on other sites

Har frekventert XXL Sarpsborg jevnlig med spørsmål om kruttmål det siste 1,5 året uten særlig hell.

Stadig blitt lovet, da samtidig ved spørsmål om andre saker, ellers hadde jeg ikke giddet.

Kontinuitret?

Mangler samtidig jevnlig em ting som tennheter. Nytter jo ikke sånne saker i partivarer!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har nok en gang vært innom XXL Alanbru, skulle ha noen pakker med Norma Oryx i 6.5 og .308W, men ei heller denne gangen hadde de dette i butikken på Alnabru. Er jo innom regelmessig, går gjerne innom våpenavd, ser at de er konstant tomt for denne ammunisjonen, på tide å gjøre noe med logistikken sin kanskje!

Spurte personalet også denne gangen når de fikk inn disse produktene, samme svadasvar, til uken en gang! Hvorfor ikke ha nok av dette på lager, og bestille opp før det går tomt, om det er så populært!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Det har jo blitt konkludert med i en annen tråd, at XXL er den desidert billigste butikken for de med våre interesser. Dette stemmer med mine erfaringer også, for de to siste gangene jeg har vært der (Drammen og Sandvika), har jeg kommet ut uten å ha svidd av ei eneste krone :roll:

Bra sagt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...