Jump to content

Noen som har erfaring med Meopta Meostar R1 4-16X44 Tactic?


stalks

Recommended Posts

Har hatt min nå i ca 1 måned nå og er kjempefornøyd. Kikka mye rundt før jeg kjøpte, men fant ikke noe i den prisklassen som etter min mening kunne konkurere etter de kriteriene jeg hade. For meg virker den dønn solid og optikken er meget bra. Eneste minus hittil er at den er litt tung, men tar du 2 pushups pr dag så har ikke vekta noe å si lenger.

 

Den jeg har er med mil-dot retikkel. Var egentlig ikke det jeg skulle pga mye bruk i skummring, men har visst seg i ettertid at det har funka greit. Skal på nyåret kjøpe kikkert til ei børse i 375ruger og har da bestemt meg for å handle meopta igjenn. Blir da en Meopta Meostar 1,5-5x20.

 

Ikke for å ta i for mye her nå, men for min del så tror jeg at jeg har funnet det kikkertmerket som passermeg å mine kriterier, og hva jeg er villig til å betale for det. Så jeg anbefaler i hvertfall den kikkerten.

 

L.A.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har skaffet meg en slik og er fornøyd med optik og sånn, men har en barnesykdom jeg håper noen andre med samme kikkert kan hjelpe meg med.

 

Når jeg fikk skutt den inn på tikkaen min hadde jeg til slutt igjen bare 49 klikk på 0,7cm hver. dette fant jeg latterlig lite og bestemte meg for å shimse opp litt i bakringen, og nå er jeg oppi omtrent det dobbelte selv om jeg ikke anser det for heilt ideelt å ha deler av en colaboks i optilock-montasjen min. Uansett: forsatt er det haugevis av klikk igjen i feil rettning.

 

På den gamle kikkerten min, som også var av østblokktypen, var det mulig å løsne litt, men ikke skru ut, to skruer på tårånet og vri det tilbake uten å klikke, før en skrudde skruene til igjen så en fikk utbytte av alle klikkene ved seinere bruk, har lagt merke til at det finnes noen mindre men ellers mistenkelig like skruer i meoptaen min. Siden dette er en langt dyrere kikkert spør jeg etter noen som vet før jeg prøver et slikt stunt. har sendt mail til meopta både i europa og usa uten å få svar. noen her som vet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 years later...

Har 2 stk meopta. Artemis 1,5-6x42 og meostar r1 rd 3-12x56. Artemisen leverte jeg i fjor vår pga punktering, og meostaren skal jeg levere inn nå :evil: . Makan til dritt! Vurdere og skrape litt lenger i bukselomma og investere i en zeiss victory ht istede. Gidder ikke sitte på elgpost forså og oppdage at kikkerten er grå inni :? .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en slik et par år. Stor, tung og ikke akkurat vakker, men ellers synes jeg det er et kanonsikte. Noe mindre synsfelt enn min zeiss v når de står på samme forstørrelse, men ellers er det jammen ikke lett å se forskjell. Repeterbar og min er jammen markert i klikka også.

Link to comment
Share on other sites

Har 2 stk meopta. Artemis 1,5-6x42 og meostar r1 rd 3-12x56. Artemisen leverte jeg i fjor vår pga punktering, og meostaren skal jeg levere inn nå :evil: . Makan til dritt! Vurdere og skrape litt lenger i bukselomma og investere i en zeiss victory ht istede. Gidder ikke sitte på elgpost forså og oppdage at kikkerten er grå inni :? .

 

Har Meopta selv og har jaktet med 2-3 andre i mange år. Har aldri hørt om problemer med disse før. Hvordan oppsto det? Var det mens de var relativt nye? Helt plutselig eller gradvis?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøpte meg Zd 6-24x56 for en uke siden. Må si den ser veldig lovende ut så langt, uten at jeg fått prøveskutt den enda. Virker veldig skarp og god på uansett soom. Er også lyssterk på skumring. Viste i forkant at den har moa klikk på mil retikkel, men med strelok appen ser jeg ikke noe problem. Eneste ulempen må være at den er i overkant tung, og litt dyr.

Skal montere den når jeg får 6, 5 pipa til sauern, så skal jeg komme tilbake med mere info. Legg kjøpe ditt på vent du :)

Link to comment
Share on other sites

Meostaren min ble sendt til våpenhuset nygaard på mandag, og på onsdag kom det en splitter ny meostar til abc fritid sov var forhandleren jeg kjøpte den ifra :mrgreen: . Utmerket service har de på meopta, og inportøren ihværtfall :winke1: . Får håpe denne holder litt lenger en de forrige. Muli jeg har hatt max uflax med mine. Helt topp at det tok bare 3 dager å få ny ihværtfall :mrgreen: !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har og har hatt et slikt sikte i drøyt et år nå og er veldig fornøyd. Faktisk ganske bra til måneskinnsjakt også til å mangle opplyst retikkel.

En ting jeg lurer på..

Noen som har nullstilt siktet? Er det bare å løsne og sette den på null?

Ikke så mye info å finne på Meopta sine sider, fant noe på nettet om at det hadde 42 MOA elevasjon/vind justering og at det er en meter mellom de mildot-prikkene i siktet på 1000 m ved 16x forstørrelse. Mener det tilsvarer 10 cm på 100 meter men skal ikke være påståelig for jeg har ingen fabrikkdata her nå. Alle fremdeles fornøyde med siktene sine?

 

Mvh

VRT72

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...