Jump to content

Hadde du klaget?


Centerklase

Recommended Posts

Du burde begynne med at prøve pistolen i benk med støtte før at få ute lukka brukerfeil.

 

Det kan godt være at du er vant til et sikte bilde og at dette blir feil på denne pistolen.

 

Jeg hadde en M&P i .40 som jeg aldri ble kamerat med, den hadde tre dot siktebilde, passet meg dårlig.

 

Fikk samme utfordring når jeg kjøpte en Para i .45. Ble ikke venner, bytta ut sikte til fiber i front og justerbart bak og vennskap var et faktum.

Link to comment
Share on other sites

jada det ordner seg sikkert:) men synes det er kjipt at jeg må betale for jobben som må gjøres for å fikse denne fabrikk feilen :S

 

spurte forhandleren for et par uker siden om det var mulig å kompansere denne jobben siden den var slik da jeg kjøpte den, men det var dem veldig lite interessert i.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du får testet våpnet i benk slik at egenfeil blir eliminert og treffpunktet fremdeles har avvik på 30 cm så skal du selvfølgelig klage.

Lever våpnet tilbake til forhandler og be de kontakte deg når feilen er utbedret.

Om de avviser kravet ditt så forlang og få hevet kjøpet, og finn deg en seriøs aktør i våpenbrangsjen til å handle med.

Link to comment
Share on other sites

:? Ingen av dere som har kjøpt pistol med fast sikte her?

Når du kjøper pistolen er denne normalt skutt inn sånn at den med EN type ammo vil treffe 'midt i' på en bestemt avstand.

Ofte på eldre pistoler var utsnitt av samlingen vedsendt våpenet.

Treffpunktet vil HELT NATURLIG endre seg med ammotype og avstand.

Link to comment
Share on other sites

hei, antar at den er skutt inn med en hvis ammotype fra fabrikk men er ikke sikker.

 

har også prøvd 124 gr kuler også fabrikkammo.

av fabrikkammo har jeg skutt s&b 114 - 124 gr geco har jeg skutt 124 tror jeg, fiocchi 124 gr er det som er prøvd, og foresten Magtech både 115 gr og 124 gr

grep har jeg også byttet til et som er bredere som sitter bra i hånda mi.

 

har prøvd den i benk og det er like ille, og spm om jeg er en god skytter er jeg vel rundt gjennomsnittlig. jeg skyter i allefall bra med andres våpen.

Link to comment
Share on other sites

Basert på over et halvt hundretalls håndvåpen med faste sikter jeg har til rådighet, er min erfaring at det aller meste av fullsize våpen er skutt inn på 25 meter/yards med six o'clock siktebilde. Man har som regel brukt en eller annen standard eller de facto standardladning for kaliberet. Mindre pistoler og revolvere (snubbies) kan være innskutt ned mot 10 yards.

 

Elevasjon er som regel det minste problemet. Jeg har justert langt flere faste sikter i sideretning.

 

Som nevnt over, hvis man ikke kan finne/lade ammo som passer siktebildet: Monter justerbare sikter eller finn et korn som funker bedre. I dette tilfellet et høyere korn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...