Jump to content

Ballistic på telefones


sram68

Recommended Posts

Noe av det viktigste er vel å legge inn korrekt hastighet har jeg kommet fram til, dernest riktig BC. Alt det andre er litt mer detaljer som betyr mer på veldig langt hold. Bruk gjerne Litz dataen hvis det er tilgjengelig for den kula du bruker. Er veldig fornøyd med Shooter og den stemmer veldig bra med min børse.

Link to comment
Share on other sites

@ Ace

Kan du utdype litt? Jeg har shooter og lurer på om det er noe jeg burde gjøre.

Ta deg tid til å se over alle innstillinger. Få alt på metrisk, rett hastighet på kula, rett bc, rett justering på kikkert. ( mill- moa) Måtte prøve litt siden jeg har 5mm pr klikk. Ikke glem lengde på kula og twist på løpet.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Har nettopp lasta ned Lapua Ballistics app på min android-telefon. Dessverre er jeg lite flink på slike data-greier, og får ikke dette til å funke. Må jeg laste ned software separat i tillegg eller har jeg alt jeg trenger i appen? Får nå opp to faner; "Calculator" og "Sight In". Har valgt kule (S341) og lagt inn data, men ingenting skjer.....Får ikke frem bilder som sett i f.eks Langholdsfilmen, kun nevnte to faner.

 

Hva betyr Sight-In elevation PO1 Up (cliks) og Sight-In Windage PO1 Right (cliks)?? Og hvor viktig er det å fylle ut alle felt, som f.eks Air Pressure (mbar)? Hva er normal verdi der ved 250 moh? :mrgreen:

 

Edit: Jeg får altså ikke opp "main menu". Leser bruksanvisning men det er nok for sent på kvelden...

Link to comment
Share on other sites

Bruker Strelok, gratisverson. Helt kurant, men som sagt lenger opp i tråden, bruk metriske data og sørg for å legge inn korrekt hastighet og BC. Er du vant til fot/sek og grain er det ikke noe problem å bruke det heller. En ting angående hastighet og fabrikkammo. Fabrikkammo er antagelig testskutt i testløp som ofte er lengre enn løpet på børsa di. Det betyr at hastighetene oppgitt på ammopakka ofte ikke stemmer helt med virkeligheten. Forskjellen er gjerne ikke større enn at du merker det først på litt lengre hold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...