Jump to content

SBSK arrangerer gruppe + poengskyting 500 m UNL 8-9/9-12.


TRG-22

Recommended Posts

SBSK vil arrangere 500 meter UNL '' Beste gruppe '' og poengskyting 8-9/9-2012 på Abusland i Evje og Hornes kommune.

Oppmøte kl. 0900.

 

Startkontingent på kr. 300,- for 500 m UNL gruppe. Ønsker du å delta på gruppe + poeng stevne er startkontigenten Kr. 450,- må være registrert innbetalt til SBSK konto: 9480.11.14657 før 31/8-2012.

Innbetaling må merkes med: NAVN, ”Nickname” og ”ABUSLAND 500 m UNL 8-9/9-12’’. Husk også å påføre hva slags program du velger å melde deg på ( gruppe, poeng eller gruppe+poeng ).

 

Forhåndspåmelding sendes til:

styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no eller påmelding i denne tråden.

 

Påmeldingsfrist er 31/8-2012.

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

- Navn + Nick

- Kaliber

- Om du bruker rekylbrems på våpenet

- Bruk av tofot/skytestand eller om du har med skytebenk.

- Hvilket program du ønsker å skyte ( gruppe, poeng eller gruppe + poeng )

 

Stedsbeskrivelse:

Tast inn følgende verdier i søkefelt til høyre på skjermen så kommer du på standplass.

Nord: 6486900

Øst: 420466

 

Myra ligger på veien mot Sveindal fra Hornnes, ca 10 km fra Rv9, et stykke før Bjørnekroa.

http://www.norgeibilder.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Lat: 58º 30' 55.950''

Lon: 7º 38' 14.959"

 

Når dere kommer kjørende Rv.9 sørfra så vil dere se et skilt til Tonstad, ta av inn til første vei venstre side etter skiltet. Etter ca. 1km så deler veien seg i 2 retninger. Følg skiltene videre til Tonstad.

Kjør så videre ca. 1 mil, når dere begynner nedstigningen, så er det en langsgående parkplass på venstre side på ei rett strekke, kjør så inn her.

Så kommer det en bom i en grusbakke, kjør forbi denne og følg veien inn. Veien her deler seg også i 2, kjør da veien til venstre. Så følger dere veien til dere ser oss nede på ei myr.

Vi kommer til å sette opp noen skilt på veien inn for å hjelpe dere.

 

Hvis dere ikke finner frem, så ring 47318080. Noe dårlig forbindelse, men det kan være til hjelp hvis dere er helt lost...

 

Overnatting må den enkelte ordne med selv. Nærmeste overnatting er:

 

http://www.kilefjorden.no/index.php?m=s ... n=vis&id=8" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Og Bjørnekroa. Adresse og tlf. ligger i linken under, sammens med mange andre.

 

http://rlb.no/overnatting/info/2212" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Eller så er det et motell på Evje.

 

Det kan være at det vil bli mulighet for å overnatte feltmessig i området, slik som sist. Det er noe usikkert om det er noen som skal overnatte, men hvis det er noen som ønsker dette, så meld ifra i påmeldingen

 

Program.

Tellende konkurranse blir skutt i en klasse. Avstand 500 meter.

Det skytes tre serier á 10 skudd (3x10 skudd)

12 minutter skytetid pr. serie.

 

Regelverk 500 M UNL:

FRI-KLASSE (Unlimited)

 

Våpen.

 

Alle rifler med følgende begrensninger er tillat brukt.

 

f. Det er fri vekt på rifle komplett.

g. Fri forstørrelse på kikkert.

h. Fri Avtrekksvekt. OBS: avtrekk som er gjenstand for tilfeldig/ufrivillig avfyring er ikke tillat. Det er arrangørs ansvar å ta stikkprøver på dette.

i. Det er tillat med munningsbrems. (men må spesifiseres ved påmelding om det skal skytes med rifle påmontert denne type utstyr.

j. Det er tillatt med lyddemper

k. Minimum pipelengde skal til enhver tid være innenfor gjeldene norsk Våpenforskrift. (WBSF er min. Løpslengde 457 mm (18") Pipelengden defineres som avstanden fra løpets munning til støtbunnen med sluttstykket i låst (fremre) posisjon.

l. Avtrekkerbøyle/beskyttelse er påbudt.

m. Riflene skal kunne avfyres fra benk med vanlige skytestøtter, eller i liggende posisjon.

n. OBS: På rifler med magasin, er det forbudt å benytte dette. Våpenet skal lades for hånd med ett skudd om gangen.

o. Anvendelse av magasin, laderamme eller annen anordning som mater skudd manuelt eller automatisk er forbudt.

p. VIKTIG: Øvre kaliberbegrensning er opp til kaliber.400.

 

VIKTIG INFO:

 

Skytestilling.

Skytestilling er normalt sittende fra benk. Men det gis anledning til å skyte liggende med to-fot - eller med annet anlegg for rifla i liggende stilling. MEN for denne konkurransen så blir det liggende skytestilling, da klubben ikke har benker. Men hvis dere har skytebenk selv, så gies det muligheter for å bringe denne med.

 

 

Påmeldte:

1. Tommy Pettersen/ Brems/ 6.5x47 Lapua/ Gruppe + poeng

2. Dag Olav Nilsen/ Ikke brems/ 6.5x55/ Gruppe + poeng

3. Krister Engvoll/ Brems/ 6.5x55/ Gruppe + poeng

4. Audun Hellenes/ Brems/ 300 Win.Mag/ Gruppe + poeng

5. Marius Perrsen/ Brems/ 338.LM/ Gruppe + Poeng

6. Alexander Peersen/ Brems/ 338.LM/ Gruppe

7. Espen Bakken/ Ikke brems/ 22-250/ Gruppe

8. Jon Fredrik Bærheim/ Ikke brems/ 338.LM/ Poeng

9. Arvid Nesland/ Ikke brems/ 308.Win/ Poeng101.

10. Fredrik Berentsen/ Brems/ 6.5x55/ Poeng

11. Robert Ivedal/ Brems/ 300 Ultra Mag/ Gruppe + poeng

12. Ole Netland/ Brems/ 6.5x55/ Poeng

13. Kim Karlsen/ Brems/ .260 Rem/ Gruppe + poeng

14. Geir Kahrs Andersen/ Brems/ 338.LM eller 6,5x55/ Gruppe + poeng

15. Geir-Ove.T. Riis/ Ikke Brems/ 6,5x55/ Gruppe + poeng

16. Jan Skår/ Ikke Brems/ 6,5x55/ Gruppe + poeng

17. Espen Birketvedt/ Brems/ 338.LM/ Gruppe

18. Pål Erik Jensen/ Brems/ 6,5x55/ Gruppe + poeng

19. Stein Johanssen/ Brems/ 280 AI/ Gruppe + poeng

20. Anders Føreland/ Brems/ 338.LM + 308.Win/ Gruppe + poeng

21. Henrik Sørensen/ Ikke Brems/ 6,5x55/ Poeng

22. Thoralf Skår/ Ikke Brems/ 308. Win/ Gruppe + poeng

23. John Atle Omdal/ Brems/ 300 Win. Mag/ Poeng

 

 

Hvis det er noen spørsmål, så ta kontakt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til dette

Alltid gøy i Abusdal, :D Men hvor blir påmeldingene av?

 

Nå hadde jeg ikke ventet noe storinnrykk fra hele landet, men på treningene ser vi jo en god del folk her i SBSK. Særlig på Grotjønn (100m) er det mange skyttere, som kaller seg langholdsskyttere :wink:

Men og på langholdstreningene pleier det jo å være godt med folk, og ikke minst - rifler. Fine rifler - rifler til å skyte på langt hold med. Små samlinger...

Det vi bli rikelig anledning til innskyting på stålplater, og det er flere hold, man kan begynne på 200m om man overhodet ikke er innskutt.

 

Det er vei til standplass, og det er flott natur. Og vi skal skyte, så mye vi gidder.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Det vil bli 500 m UNL gruppe stevne på lørdag, og 500 m UNL poeng på søndag. Så da vil det bli muligheter for å skyte 1 eller 2 stevner alt etter hva dere har tid til.

 

Vi satser også på at vi lager en liten camp opp på området. Så her er det bare å legge inn et innlegg i tråden, så finner vi ut av hvor mange vi blir.

 

Så her er det bare å melde seg på......... :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg vil skyte på søndag. jon fredrik Bærheim "feik" 338LM lyddemper som alle skulle hatt, med tofot og bak støtte - skyte poeng

og en til : Arvid nesland "arvid.n" 308win lyddemper og tofot . skyte poeng

 

Men jeg kommer på lørdag og vil holde gill og kamping med overnatting til søndag håper flere vil dette.

Link to comment
Share on other sites

Kjører en "teaser",

 

Slik,

IMG_6389.jpg

 

ikke slik :?

IMG_6393.jpg

Bildet er kun illustrasjon, serien er bare 5 skudd, inkl. kaldskudd, fra 800m, TRG 42

 

Jeg ser at noen har blitt eldre siden vi begynte

IMG_5490.jpg

 

Været har variert

IMG_6702.jpg

 

IMG_6384.jpg

 

Mange har fornyet utstyr

IMG_5451.jpg

 

Mye flott å se på

IMG_6703.jpg

 

Må få litt varme i kroppen

IMG_6708.jpg

 

Gonger skal vi ha utpå

IMG_5465.jpg

 

IMG_6387.jpg

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg gleder meg!!

 

Driver å kjører sør og østlandet rundt for å få tak i krutt og hylser nok i disse dager.. fra Asker i nord til Arendal i sør.. Tror aldri jeg har vært ute i god tid til noe som helst i hele mitt liv :oops:

Tror faktisk jeg også kom inn på en godladning igår, så det gjør at jeg gleder meg enda mer! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er med jeg også begge dager.

Skyter enten med 338lm (med brems) hvis jeg får skutt den inn og finner en god ladning eller 6,5+55 (uten brems) hvis det går til....... :lol: bruker støtte eller tofot

Jeg har funnet frem teltet så jeg overnatter,håper det blir noen stykker som blir over.

 

Ps satser på en sterk sisteplass :lol:

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg godkjenning ifra Overkommandoen til å overnatte - så da blir det å finne fram varm sovepose, reinskinn, telt og primus. Eller fyrer tøffe karer bare med 570? :? Det må nå være gull å forvarme primus med forresten :roll: .

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også overnatte, og tar med en 6-8 manns lavo. Blir det fint vær, har jeg lova Hollako plass. Er det noen som kommer i knipa, så skal vi vel klare å stable inn 2 mann til. (Det er _trangt_ med 6 uten oppakning.) Bare å gi beskjed :)

 

Jeg vil forresten endre påmeldinga mi til å bruke brems. Jeg har ikke bestemt meg helt enda, men vil gjerne ha muligheten åpen.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om jeg får til overnatting selv, men hvis det er av interesse kan jeg ta med min 10-manns bomullslavo med vedovn - den kan stå til stevnet er ferdig på søndagen!!! Den kan jo være ett greit oppholdsrom hvis det er behov for det under stevnet...

 

Si fra hvis det er av interesse

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte å forhøre meg her om det er noen som har tenkt å overnatte fra fredag til lørdag? Jeg har noen timers reise, og for å slippe å kjøre grytidlig på lørdag, vurderer jeg sterkt å overnatte fra fredag.

 

Er det noen andre som tenker i samme baner?

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!!

 

Når det gjelder å overnatte på området fra fredag til lørdag for de som kommer langveisfra. Så har vi snakket med grunneier, og han har en bom inn til området. Han ønsker ikke å ha denne åpen. Dessuten er det endel hytter i området som har nøkkel. Det er ingen garanti for at de hadde låst porten heller.

 

Men grunneier sier at det er mulig å overnatte på parkeringsplassen fra fredag til lørdag.

 

Jeg beklager dette, men vi må respektere grunneiers ønske.

Link to comment
Share on other sites

Ja nå begynner stemningen å stige gitt :mrgreen:

 

Har vært ute idag og testet rifler og ladninger - det blir duket for ett fransk vs amerikansk 338lm kappløp he he he og jeg er sannelig nervøs etter å ha banket avsted noen skudd med konkurrentens Barrett 98 Bravo - den er jo rett og slett sykt presis he he he

 

Vel vi gleder oss, jeg fant ei lovende ladning med 250gr scenar i 905m/s, og den samme hastigheten gikk meget lovende i min argeste konkurrents rifle :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger etter som vanlig, og har funnet en ladning som går helt greit, men har ikke fått innskutt riflen. Håper å få gjort dette i dag.......

 

Ligger etter? Jeg har ikke ladet ennå, og ikke avfyrt rifla siden jeg skjøt opp for 4 uker siden, og kommer ikke til å gjøre det før stevnet - så om du skal skyte idag, så ligger du neppe etter... Men, ladninga som virka før virker sikkert enda. Det eneste som bekymrer meg er igrunn mangel på trening - særlig med alle den treninga/testinga alle andre driver med. Jeg synes det virker i overkant seriøst 8)

 

Istedet for å trene har jeg jo brukt tida på å veie hylser, dreie hylser, sortere hylser, polere hylser, sortere kuler etter det ene og det andre - det er nok mye mer effetivt enn å trene på å skyte? :wink: Jeg bare MÅ vinne, med DE hylsene.

Neida, seriøst, jeg veide faktisk 100 hylser :roll: her en kveld, de veide fra 334 til 338gr, siden det er kaliber 338 så er jeg overbevist om at de som veier 338gr MÅ være mye bedre, men det var litt få av dem, og det er uansett 336 ± 2gr, så jeg endte med å hive dem i en haug igjen... Men hylsehalsene har jeg dreid, det er sant - mest for den psykologiske virkningen, det er såpass kjapt å gjøre. Tennhetter er satt, så det gjenstår å hive oppi 88gr N570, og toppe det hele med 300gr Berger OTM. Rifla har alltid gått bra, men han bak skyter ikke alltid bra - så det irriterer meg at jeg ikke har fått trent.

 

K

Link to comment
Share on other sites

He he skal man satse på hastighet eller presisjon når man velger "ladningen" - fikk ganske ok presisjon med 250gr Scenar og en hastighet på 922 m/s og så fikk jeg hysterisk god presisjon med noe lavere 905 m/s, alt skutt på 110m.... spørsmålet er hvor bra det blir på 500m med varierende vind..

 

Må sitte kveldene nå og telle kruttkorn, skulle gjerne dreid hylsehalsene, veid hylser og sortert kuler, men det ble ikke tid til dette denne gangen.... tror ikke jeg rekker å pusse rifla engang he he

 

Vel, for min del er det aller gøyeste dette med det sosiale rundt en slik konkurranse og gleder meg som bare det :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Blir som regel satt av endel tid for at folk skal komme seg inn på skivene, så hvis du tar med kronografen så vil jeg tippe flere blir glade.. Hadde vært greit med en kronograf som stod oppe hele tida. Sjekke hastighet med kald nypussa pipe, for så å sjekke etter 50 skudd med ei god og varm pipe.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo kun en del av dagen, av hensyn til verden omkring™, men og av hensyn til egne ører er det greit å slippe å gå med hørselvern hele tia. Det skal være litt sosialt også.

Men vi må jo skyte med noe...

 

Forslaget som kom på bordet var å ta med pil og bue. De som har noen interesse av det tar med pil og bue rett og slett. Vi setter opp en blink i en eller annen passelig halvsikker retning foran teltene til de som ikke tror på pil og bue som jaktvåpen, og så kan de som vil trene, og de som vil prøve, prøve. Vi kan jo ha langholdssskyting med bue?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...