Jump to content

Meopta kikkertsikter


Predator

Recommended Posts

Jeg vurderer å anskaffe nytt kikkertsikte. Skal brukes på rifle i kaliber 6,5 eller 30.06. Noen som har erfaring med Meopta kikkertsikter ? Jeg har hørt en del bra om dem og at man får mye kikkertsikte for pengene, blant annet at de benytter Zeiss-linser i enkelte modeller. Stemmer dette ? Meopta er vel et rimeligere alternativ enn andre anerkjente merker, men er de et godt alternativ ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2stk. 1 artemis2000 1,5-6•46, og en meostar r1 rd 3-12•56. Er veldig klar og fin i skumring og grålysning :winke1: . Vet ikke sikkert, mn jeg har hørt at de bruker noe av swarovski, evt er laget på samme fabrikk. Dette er jeg ikke sikker på, bare noe jeg har hørt :winke1: . Er bra fornøyd med dem, mn artemisen punkterte. Fikk selfølgelig ny, den var jo bare 6 år gammel :forvirra: . Når du kikker på sikrer bør du først og fremst se på garanti tid, også etterpå lommeboka :winke1: . Meopta er bra kikkert for pengene, og kan måle seg med det beste i bruk, mn har vel kortere garanti.

Link to comment
Share on other sites

Har en Meopta Meostar 3-12 x 56. Et veldig bra sikte for prisen, og er veldig fornøyd med mitt. Har det på ei reserve rifle, så når jeg inni mellom bruker denne riflen med dette siktet på, så slår det meg at dette er en meget god kikkert i de fleste lysforhold.

Link to comment
Share on other sites

Standard 10 år garanti, men du får 30 år ved å registrere kjøpsbeviset hos fabrikken. Jeg har to modeller og er rimelig fornøyd, men har et rusk inne i en av de, regner med at det ordner seg på garantien..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Meopta er bra kikkert for pengene, og kan måle seg med det beste i bruk, mn har vel kortere garanti.

 

Tja, kortere en hvilke da? Kan ikke komme på noen som har lengre garanti. Meopta har 30år, mens de fleste andre har 10.

 

Har de fleste modellene av Meopta montert på egne våpen, så om du vil må du bare komme å prøve de.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat kjøpt meg en Meopta R1 m/lys i 3-12x56 og kan ikke vente med å få montert det på rifla! (kikkerten kommer i morgen) :-D Kikkerten er etter min mening en meget konkurransedyktig kikkert når det gjelder lysgjennomgang og har dessuten en meget hyggelig pris kontra zeiss victory som gjerne koster 15000,- Jeg inrømmer at Victoryserien til zeiss er litt klarere og du har kanskje 10min lengre skytelys på de mørkeste kveldene, men den er ikke DOBBELT så bra som prisen skulle tilsi;-)

Jeg har handlet av en som selv kun har Meoptasikter og det er gjennom han at jeg har blitt overbevist, både gjennom hans erfaringer og at jeg har sett med egne øyne.

 

Kanskje dette er med på å vippe deg over til Meoptaen også? :-)

Link to comment
Share on other sites

På alms sa de at med problemer på en meopta får du en ny med en gang, men på andre dyrere merker må de sendes til reparasjon. Noe min bror fikk oppleve the hard way når zeissen hans gikk rett før jakta. 3mnd tok reperasjonen.... Kan noen bekrefte at artemis modellen er av stål mens meostar er aluminium?

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Meopta bruker ikke zeiss eller swaro linser,zeiss conquest bruker meopta linser :shock: ...Var ihvertfall det jeg fant ut etter litt googling.. :) (om det er tilfelle eller ikke,tja si det)

Har selv en meopta artemis 1,5-6x42 som jeg er godt fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Har sjøl bestilt meg ein meostar 3-12x56 etter at eg eigentleg hadde bestemt meg for ein tilsvarande zeiss, har ikkje fått han endå men gjenstår å sjå om eg vert skuffa. Bror min har ein victory 3-12x 56 så desse to skal iallefall samanlignast for å sjå om det er verdt dobbel pris.

Link to comment
Share on other sites

Om du velger Meopta så gjør du ingen feil. Mye kikkert for pengene som ikke står så langt bak zeiss victory som det påstås lenger opp, iaf når det gjelder meostar. Kort øyeavstand er det eneste jeg har å utsette på artemis og meostar som kan bli problem ved hissig rekyl.

Link to comment
Share on other sites

Har sjøl bestilt meg ein meostar 3-12x56 etter at eg eigentleg hadde bestemt meg for ein tilsvarande zeiss, har ikkje fått han endå men gjenstår å sjå om eg vert skuffa. Bror min har ein victory 3-12x 56 så desse to skal iallefall samanlignast for å sjå om det er verdt dobbel pris.

 

Dette angrer du nok ikke på! Jeg fikk skutt inn min nye meopta R1 m/lys i går og venter nå bare på 1.sept;-)

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Du vil ikkje angre, har hatt r1 på rifla i 1år no, og er kjempe fornøyd. Har 3-12x56 m/lys.

Har skutt med den i regn/ snøvær og litt skodde. Og det stoppet meg ikkje.

Highpower her har også prøvd den i regn vær som innebar dugg på linsen men han så godt fordet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer å anskaffe nytt kikkertsikte. Skal brukes på rifle i kaliber 6,5 eller 30.06. Noen som har erfaring med Meopta kikkertsikter ? Jeg har hørt en del bra om dem og at man får mye kikkertsikte for pengene, blant annet at de benytter Zeiss-linser i enkelte modeller. Stemmer dette ? Meopta er vel et rimeligere alternativ enn andre anerkjente merker, men er de et godt alternativ ?

Det stemmer at Meopta er OK kikkerter, men så lenge du får en Zeiss Classic til samme pris er det ingenting å spekulerer på. Jeg har hatt en rekke Meoptaer- og Zeisser- og Swarovskier- og har samenlignet siktene i de fleste lysforhold. Kjøp Zeiss Classic - mest for pengene. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...