Jump to content

Jakt- og fiskedagene på Elverum - Knivtorget


Metallurgen

Recommended Posts

Satte meg i bilen med mine foreldre i ettermiddag å skulle kjøre til Elverum fra søndre Nordland i dag. Etter bare 2-3 mil sa vår Opel Astra stopp. Dermed ble det retur til bygda å bilen ble sendt til by'n på rep. Må blir turen i første omgang utsatt til i morgen, hvis vi får tak i leiebil. Hvis ikke, så blir det ikke Elverum på meg i år heller :(

Link to comment
Share on other sites

Satte meg i bilen med mine foreldre i ettermiddag å skulle kjøre til Elverum fra søndre Nordland i dag. Etter bare 2-3 mil sa vår Opel Astra stopp. Dermed ble det retur til bygda å bilen ble sendt til by'n på rep. Må blir turen i første omgang utsatt til i morgen, hvis vi får tak i leiebil. Hvis ikke, så blir det ikke Elverum på meg i år heller :(

 

Slapp av, du går ikke glipp av noen ting som du ikke har sett før.

Hele greia er en gjentakelse fra åra før.. Dårlig vær er det spådd også...

Link to comment
Share on other sites

Ser dessverre ut til at det hele regner bort..Trist særlig for hundeutstillinga som jo foregår ute..Men jeg må dit i morra,ofte gode tilbud på diverse rester og begrensa antall da :)

Link to comment
Share on other sites

Ser dessverre ut til at det hele regner bort..Trist særlig for hundeutstillinga som jo foregår ute..Men jeg må dit i morra,ofte gode tilbud på diverse rester og begrensa antall da :)

Samme restene får du sikkert enda billigere om du kontakter forretningen direkte. Enig at det er trist med været mht. hundeutstillingen, Mne det er jo jakthunder så de må vel tåle vann... førerne også

Link to comment
Share on other sites

Sjøl om andre tydelig er negativ til dagene, så gleder jeg meg, jeg!

Ypperlig for den som faktisk vil gjøre noe varp eller er ute etter noe spesielt.

Jeg synes det er like stas å tusle rundt og skravle med kjentfolk, som å stå på stand å vise folk å skyte.

 

Detta er vel kanskje den mest oppegående "messa" som er igjen, så jeg møter 3 av 4 dager!

Link to comment
Share on other sites

Skal oppover og stille to bikkjer i dachseringen. Er vel katalognr 7 og så noen of 40.. så det blir litt venting.

Så det blir vel å tråle messa og se om havesyken kommer...spent på å se om det er noe gode introtilbud på Garmin Astro. (Isåfall selges en Garmin CS60 rimelig, send PM)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Etter at Elverum JFF slutta med løpende elg under dagene så ble det litt mindre atraktivt. For meg ihvertfall.

Også koliderer det jo til en viss grad med bukke jakta :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Nationen skal arrangere rovdyrdebatt på jakt- og fiskedagene på Elverum på torsdag. Det er satt sammen et panel med folk fra Naturvernforbundet, Frp, Bondelaget, Sp og Folkeaksjonen ny rovdyrpolitikk. TEMMELIG polarisert, altså. Det kunne gjort seg med representanter fra DN og Regjeringen også,men de er vel for smarte til å stikke frem nakken i løvens hule. Det er vel en ganske stor mulighet for at rovdyrmotstanderne er i flertall i Elverum, særlig under den messen.

Publikum inviteres til å komme med innspill fra salen.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli bra mye pisspreik på den rovdyrdebatten ja... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Sauebønder med østerdalslua dratt godt ned over øra og med ei snusklyse diglende halvveis ut av kjeften Prototypen på en sauebonde i det distriktet :mrgreen: Aukrustfigurer i all sin prakt :lol:

 

Nei der gidder jeg ikke stikke huet inn en gang. Dødfødt prosjekt på lik linje med andre tilsvarende debatter. Rovdyr har vi og det vil alltid være her, og da kan jeg og mange med meg glede meg over sauetomme skoger der hundene kan få kose seg og løpe løs fra 21 august. :D

 

Skal nok svi av noen kroner på den messa i år, om jeg finner noe jeg har lyst på og som jeg ikke får billigere fra statene.

 

Ellers så skal jeg tilbringe helga sammen med laikafolket. Blir artig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...