Jump to content

1911, sleide låser seg ikke.


andyki87

Recommended Posts

Når siste skudd forlater vil ikke sleiden låse seg i bakre stilling. dette skjer av og til og med flere magasiner. det er en ny Remington r1. kan det være noe annet enn magasinproblemer som skyldes dette?

 

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Er dette kun når du skyter ? Hvis du "drar opp" med tomt magasin for hånd låser den ?

 

Har vært borti å måtte bøye litt på tappen i magasinet som skal skyve opp låsen. Og en lås måtte jeg legge et punkt på og file til for å få den til å gå skikkelig i inngrep.

 

Men er vel de skjeldneste variantene jeg nevner her , er mer vanlig med det de andre er innpå : slappe ladninger, holder for løst , stram fjær type ting

 

Treffer du noe med den nye pangen din da??

Link to comment
Share on other sites

Når siste skudd forlater vil ikke sleiden låse seg i bakre stilling. dette skjer av og til og med flere magasiner. det er en ny Remington r1. kan det være noe annet enn magasinproblemer som skyldes dette?

 

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

 

Dette er egentlig ikke en feil sett fra min side. Kan være magasinet som ikke har tapp for å slå opp sleidestopp?

 

Jeg har filt av sleidestoppen slik at den ikke låser i bakrestilling på alle mine 3 2011

Link to comment
Share on other sites

sledelåsen (eller varsleren som det heter) har som funksjopn å varsle skytteren om at våpnet er tomt (I strid) den har ingen annen funkjson eller hensikt en det. Spørsmålet kan like godt være "hva er poenget med den til sivilt bruk)

Link to comment
Share on other sites

Dette er en mod for praktiske disipliner, så det poenget blir irrelevant.

 

To gode grunner til å deaktivere slide release er at man kan trykke inn magasinet så brutalt i farten at en patron løsner og låser pistolen med åpen sleide samt at enkelte pistoler kan låse når det fremdeles er en patron igjen i magasinet og fucke opp tellinga. Pistolen skal uansett ikke skytes tom.

Link to comment
Share on other sites

sledelåsen (eller varsleren som det heter) har som funksjopn å varsle skytteren om at våpnet er tomt (I strid) den har ingen annen funkjson eller hensikt en det. Spørsmålet kan like godt være "hva er poenget med den til sivilt bruk)

Tja. Om man først tuller det til og skyter tom, så er det raskere å slippe fram en sleide låst i bakre stilling, enn å måtte racke. Eller sågar komme ut av tellinga, og sikte og klikke på tomt kammer, for så å starte magasinbytte. Om man har en stillestående string man akkurat klarer på et magasin, så er det jo også helt greit å skyte tom med vilje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke nødvendigvis enig med deg, at det er raskere å slippe frem sleide en å ta en fullstendig matebevegelse.

 

Det er jo nettopp for å komme ut av tellinga (Når det er andre som skyter på deg) at varsleren varsler deg om at våpent er tomt. Samme prinsipp som ligger bak at M98k låser bolten i bakre stilling når skuddene er brukt opp.

 

I de disipliner hvoir det å klikke på tom kammer er en uting, skal man rett og slett ikke skyte seg tom.

(når det er sagt er jeg EM mester i en displin som går på tid og krever omladning av 1911 med sleiden i bakre stilling... så jeg ville aldri koblet ut varsleren med vilje)

Link to comment
Share on other sites

Siden sleiden ofte ikke låser seg i bakre stilling etter siste skudd med flere forskjellige magasiner vil jeg anta at feilen er å finne i sleidstopperen. Jeg ser ikke bort i fra at du må kjøpe en ny sleidstopper. Men har du muligheten til det så la en i pistolklubben din som har litt mer innsikt i 1911 pistoler enn degselv se litt nærmere på den først. (Selvsagt må du også først forsikre deg om at du ikke selv er årsaken til problemet ved å holde feil grep på pistolen under skyting. Det er også altid greit å funksjonsteste pistoler med fabrikkamunisjon slik at man kan utelukke problemer der.)

For noen er selvsagt sleidstopperfunksjonen viktigere enn for andre, men jeg vil vel si at den er rimelig grei å ha for de fleste, og noe som bør være i orden på envær pistol, såfremt det ikke i noen spesielle tilfeller foreligger forhold som taler for å sette den ut av funkjsjon. :)

Link to comment
Share on other sites

Deaktivering av slide release er en problemstilling som stort sett begrenser seg til høykapasitets 1911 type pistoler til dynamisk konkurransebruk. For annet bruk bør sleidestoppen virke som den skal.

 

Les: http://www.brazoscustom.com/magart/0505.htm

 

Med åpen sleide kan man til og med skade skjefte og/eller ejektor eller sette magasinet fast når man dundrer det inn under stress - i tillegg til de mer vanlige feilmodi jeg nevnte tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Nye pistoler må kjøres inn, evt. kan man polere sleidestoppen litt. Vanligste årsaker er slapp magasinfjær, rust/dritt i magasinet eller herpet tilbringer. Slappe ladninger og limpwristing er nevnt.

 

Er magasinene brukte kan det fremdeles være et magasinproblem.

 

Test med flettnytt magasin og 230 grains ball fabrikkammo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er blitt bedre nå så er nok innkjøring som var problemet. Skjer en sjelden gang. Problemet nå er at våpnet går for langt ned og til venstre. Brukerfeil? Skyter meget godt med .357 magnum. Avtrekket på denne 1911'n er ikke behagelig.

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig ikke noe særlig forskjell. Det virker heller som om du er vant med tunede avtrekk og SA avtrekk på revolver og sliter litt med et typisk servicepistol avtrekk. Rekylen i .45 ACP er ikke så veldig vanskelig å beherske, den er å regne om et langt, seigt dytt. Det blir i alle fall tamt sammenliknet med riktig ladet .357 Magnum.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekket på min revolver er tunet så her er nok avtrekket jeg må jobbe med ja. Noen tips for trening?

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Få en kompis til å legge inn 1-2-3 klikkpatroner innimellom skuddene dine i magasinet. Dvs, få en til å lade magasinene dine, og legge inn klikkpatroner vilkårlig. Da ser du fort om du gjør noe feil i avtrekkene dine, og du kan da konsentrere deg om å gjøre "rene avtrekk" hele tiden, siden du ser når klikken kommer om du gjør det riktig eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...