Jump to content

Kan Jetcarrier hjelpe meg med dette?


Litago

Recommended Posts

Skal kjøpe et nytt sikte og fikk denne beskjeden

 

"Customers Outside of the United States

 

Trijicon Products are subject to export controls administered by the U.S. Department of Commerce or the U.S. Department of State and require an export license to be shipped outside of the United States. Export or re-export without prior authorization from the U.S. Government is prohibited. For this reason, we only sell products for export directly to established distributors, who have provided the necessary information and documentation required for proper authorization to export. We apologize for any inconvenience, but we cannot accept internet orders from customers located outside of the United States. A list of our international distributors can be found here. "

 

Er Jetcarrier behjelpelige med dette?

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke uttale meg skråsikkert, men jetcarrier hjelper deg nok med å få kjøpet godkjent fra leverandør, men blir pakken stoppet i tollen på vei ut fra USA, så tror jeg alikevel ikke siktet kommer seg over dammen!

Link to comment
Share on other sites

Neppe. Da de ikke har de rette papirene de heller. Jetcarrier er kun et fraktselskp på linje med posten, bring, dhl osv. har selv prøv meg på det og sende varer med exsportrestriksjoner ut av usa med de. Svaret jeg fikk fra utsalgsstedet var at de ikke sendte til po-boxses. Noe din addresse hos jetcarrier i prinsip er. Det du kan gjøre er og prøve og kjøpe via opticsplanet.net. Jeg trur de er forhandler med exsporttilatelse for trijicon. Alt er og gå den lange veien og få sluttbrukererklæring hos den amrikanske ambasaden i oslo. Men trur dette er kronglete og dyrt og lønner seg kun hvis du skal handle MYE fra statene.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en Trijicon TR22-2G fra eurooptic for et par år siden. Betalte til Alex's (innehaveren) private paypal konto, siden paypal ikke tillater "våpenhandel". Gikk helt uproblematisk! Kom på ca. kr. 6500.- inkl. frakt og mva. Den lokale forhandleren borti gata skulle ha 11995.- !!! Var det samme surret med restriksjoner den gang, men han sendte som vanlig postpakke likevel!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Neppe. Da de ikke har de rette papirene de heller. Jetcarrier er kun et fraktselskp på linje med posten, bring, dhl osv. har selv prøv meg på det og sende varer med exsportrestriksjoner ut av usa med de. Svaret jeg fikk fra utsalgsstedet var at de ikke sendte til po-boxses. Noe din addresse hos jetcarrier i prinsip er. Det du kan gjøre er og prøve og kjøpe via opticsplanet.net. Jeg trur de er forhandler med exsporttilatelse for trijicon. Alt er og gå den lange veien og få sluttbrukererklæring hos den amrikanske ambasaden i oslo. Men trur dette er kronglete og dyrt og lønner seg kun hvis du skal handle MYE fra statene.

 

Like problematisk fra OpticsPlanet ja... Jeg bestilte småpell som 2-fot til guttungens .22 og en ny kolbe til hagla... Fikk en lengre mail om at dette gikk ikke, samt at jeg måtte svare på hvorfor jeg bestilte fra en IP utenfor USA men alikevel skulle ha det sendt til en adresse i USA (Jetcarrier) - og hvorfor adressen jeg oppga ble flagget som en "freight forwarder"... Jeg har besvart mailen deres dønn ærlig og forklart dem at jeg trodde eksportrestriksjonene kun gjaldt vitale deler og militært utstyr. Alt jeg har bestilt kan kjøpes her til lands, men for 3-4 ganger så mye.

 

Så nå er det bare å vente og se hva de sier...

 

 

Edit: skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Ifølge noen her inne så skal man ikke snakke høyt om lure løsninger for å omgå ITAR-opplegget. Men det er ofte ikke verre enn å få litt hjelp av en venn som befinner seg "stateside".

 

Det er uhyre sjeldent (om det skjer i det hele tatt) at pakker blir kontrollert på vei UT av USA. "25$, gift, toy" er ofte det hele som skal til.

 

Det ble litt off-topic ettersom jeg selv ikke har noen erfaring med Jetcarrier.

Link to comment
Share on other sites

Her er spørsmålene Opticsplanet kommer med når de får en internasjonal bestilling, og via jetcarrier:

 

1) Who is the end user of the product(s) you have ordered?

 

2) What is the end use of the product(s) you have ordered?

 

3) Where is the final destination of the product(s) you have ordered? (Please respond with a city and country)

 

4) Why was your order placed internationally?

 

5) Why is your order shipping to a freight forwarder?

 

Nå svarer jeg dønn ærlig på eposten og ber dem samtidig kansellere ordren ettersom jeg skjønner hvor dette bærer hen.

Link to comment
Share on other sites

Har nå fått svar fra Opticsplanet:

 

Greetings!

 

 

 

Thank you for your email. Unfortunately, we cannot ship export regulated items to a freight forwarder. However, we can offer to ship directly to Norway. It would be $50.75 to ship your current order to Norway. If you would like to proceed with this option, you may reply with your residential shipping address.

 

Tok en litt overraskende vending dette :D Men har foreløpig spurt om dette med export License og behandlingstiden på 4-6 uker fra US Department of Commerce. Dersom det er så lang behandlingstid kan jeg like gjerne ro over dammen og hente kikkertsiktene selv.

Link to comment
Share on other sites

Ja, se der! Noen får det til... Skal prøve annen forhandler, og kommer for all ettertid til å ligge unna Opticsplanet :evil:

 

Hadde vært spennende å høre hvordan det gikk med sourcreamking i hans "sak".

 

 

Jau. I min sak plukket de ut alv av bestillingen min som gikk under ITAR og sendte småpell som ringer til scope og en 45 graders offset til rails.

Hurra. Siste gang jeg handler der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gidder nesten ikke spørre andre enn Euro Optic lenger. De har mye fint på lager, eller gode alternativer til det du har sett deg ut. Prisene er også helt ok, og han maser ikke om eksportrestriksjoner. Send en mail til Alex Roy, som virker som en hyggelig kar, og han anbefaler deres alternativer til det du har sett deg ut andre steder.

 

http://www.eurooptic.com/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...