Jump to content

9mm til dame


eg1l

Recommended Posts

Samboeren har en Glock 19 som hun ikke er helt fornøyd med, tungt avtrekk er vel det store minuset.

Uansett, hun er på utkikk etter nytt våpen. Størrelsesmessig er grepet på glocken perfekt, så noe lignende hadde vært topp.

Noen tips til noe som ligner?

Link to comment
Share on other sites

Alternativt utbedre avtrekket til Glocken, koster en minimal brøkdel av hva en Pardini koster.

 

Sendte mail til pvas.no og de sa det ikke var noe å gjøre med avtrekket, var så lett som det kunne bli fra fabrikken fikk jeg høre.

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg foreslå å benytte deler som ikke kommer fra fabrikk (så sant det her ikke dreier seg om våpen til Prduction IPSC).

 

Selv bruker jeg en Ghost Ultimate 4,5 lbs connector, valgte såpass hard pga. jeg vil være sikret på harde hetter, men de fåes lettere.

Deretter litt polering som beskrevet her: http://www.alpharubicon.com/mrpoyz/glock/

 

 

En annen mulig løsning: slipper hun avtrekkeren HELT ut etter hvert skudd? I så fall, be henne slutte med det... stopp med å slippe ut avtrekkeren når det merkes det lille klikket.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, å bytte connector er absolutt en mulighet :)

Hun liker godt avtrekket på Shadowen min, hva bør jeg velge for å komme i nærheten av det? (Sikkert ikke mulig).

Og, hvor kjøpes slike connectorer?

 

Edit: Er det å bytte connector reversibelt (for evt. salg senere)?

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er å beholde Glocken, men skaffe seg et bedre avtrekk.

 

Jeg har dette kittet:

Alchemy Glock Competition Trigger Package

 

Har brukt den både i G17 og G35.

Glock avtrekk blir aldri topp, men til Glock å være så er ikke dette avtrekket dumt.

Litt polerpasta og en fille sammen med 20 minutter intens gnukking på avtrekkets metalldeler gjelper også (ikke bruk dremel eller andre maskiner ! Det kan da fort tas for mye).

Link to comment
Share on other sites

1911 i 9mm, bedre avtrekk får du ikke, min funka ut av esken.

 

Kjøper du på pvas.no får du Olav til å ta avtrekksjobb med en gang.

 

CZ Shadow har behageligere pris enn 1911, avtrekket er fortsatt veldig bra etter at Olav har gått over det.

 

Av plastpistol så er det nok Glock det er enkelst å gjøre noe med avtrekket.

Link to comment
Share on other sites

Om hun absolutt ønsker en Tupperware© pistol med et godt avtrekk, kan jeg anbefale en H&K USP med match avtrekk. Når du tar feltvekta på den, så må du bare ta forsiktig på pistolen, så går hammeren ned :-) Om man treffer noe med den er en annen sak, men så er hverken USP eller Glock laget for å være presise men tåle en lettere taktisk atombombe :mrgreen:

 

Men som det nevnes ellers, du kan få gjort noe med Glock-avtrekket, men ikke så mye å gjøre med original-deler.

Link to comment
Share on other sites

Vi prøver i første omgang forslaget til ammoT om å kjøpe ny connector, da dette var ganske billig.

Bestilte en connector og en 4lbs firing pin sping, som visstnok skulle få avtrekket ned på 3.5lbs. Om ikke dette blir noen suksess får vi se oss rundt etter noe annet. Shadow med modifiserte skjefter er jo absolutt en mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Om hun liker shadowen så er vel egentlig svaret gitt...

alterantivt kan man jo vurdere CZ P07 som en litt lettere pistol. Men kjøp jenta noe som gjør at hun kan kose seg med å skyte og treffe, ikke noe second hand greier. Det er en grunn til at mnik kone har sti, mens jeg raller rundt med noe colt greier...

Link to comment
Share on other sites

Synes selv det ble stor forskjell på min G19 Gen4 når jeg skiftet til en Ghost 3.5 Connector med avtrekkstopp (koster ca 300.- uten avtrekkstop ca 150.-) så ett Wolff fjærsett til 180.- litt tid på polering, skyt noen tusen skudd så er avtrekket faktisk ganske greit. Selvsagt ikke som på Walther GSPn eller en tunet 1911, men overraskende bra.

Link to comment
Share on other sites

Vi prøver i første omgang forslaget til ammoT om å kjøpe ny connector, da dette var ganske billig.

Bestilte en connector og en 4lbs firing pin sping, som visstnok skulle få avtrekket ned på 3.5lbs. Om ikke dette blir noen suksess får vi se oss rundt etter noe annet. Shadow med modifiserte skjefter er jo absolutt en mulighet.

 

Vil anbefale å forsøke uten redusert styrke på tennålsfjæra først. De tilfellene jeg har sett der denne er byttet, har resultert i enkelte klikk på noen ammunisjonstyper.

Min erfaring: connectorbytte er OK, redusert tennålsfjær er "pardinitendenser" (som Sir omtaler) hva angår klikk :P

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg lei av all denne pardini hetsingen i denne tråden :evil:

Pardini skal hetses fordi den er stygg, ikke fordi den ikke virker :twisted::wink:

 

Er enig med siste taler om at å bytte slagfjør er litt "dodgy", men igjen så er mitt råd å sørge for at dam har en god pistol å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Pardini er muligens stygg for de som kaster bort livet sitt med å kjøpe Ruger :P , men for de som har litt sans for fine skytejern er den nesten vakker... :D

1zum9z.jpg

Den spiser det aller meste av ammo og er funksjonssikker som få! :wink::!:

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale å forsøke uten redusert styrke på tennålsfjæra først. De tilfellene jeg har sett der denne er byttet, har resultert i enkelte klikk på noen ammunisjonstyper.

Min erfaring: connectorbytte er OK, redusert tennålsfjær er "pardinitendenser" (som Sir omtaler) hva angår klikk :P

 

Lettere tennålsfjær + orginal tennål = for lette slag

Lettere tennålsfjær + lettere tennål (f.eks titan) = gode slag :P

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg vel aldri, aldri påstått at ruger lager spesielt pene våpen... men de virker, og virker, og virker....

Skal man ha pent og virker er det vel JMB som er den riktige helgen ja. og noe i 1911...

men det er egentlig beside the point,

 

jeg ville byttet connector, og latt tennnål og slgfjær være i fred om dama allers liker G19 (som er en fortreffelig pistol)

Link to comment
Share on other sites

Bruker 5lb slagfjär sammen med original slagstift i min G19. Har forsåvitt skutt kun nermere 4000 skudd sålangt, men uten att dette har vart noe problem.

Har brukt S&B, Magtech, Gecco ammo.

 

Fölgende kommer fra dae.se sin hjememside. Jeg valgte 5LB for eventuell bruk av M/39B ammo (svensk ammo fra forsvaret tatt fram for bruk i maskinpistol M/45 Carl Gustaf, og ammo som deles ut er som regel gammel mobbammo og funker bra i Glock)

 

Slagstiftfjäder, mjukare, Wolff 4,0 Lb (1,81 kg) 75:-

NYHET: Slagstiftfjäder, mjukare, Wolff 4,5 Lb (2,04 kg) 75:-

NYHET: Slagstiftfjäder, mjukare, Wolff 5,0 Lb (2,27 kg) 75:-

Slagstiftfjäder (silver), standard original 24,5N , 5,5 Lb (2,5 kg)

75:-

Slagstiftfjäder (röd), kraftigare original 28N , 6,3 Lb (2,85 kg) (Standard i Pistol m/88 inom Svenska Försvarsmakten) 75:-

Slagstiftfjäder (blå), ännu kraftigare original 31N , 7,0 Lb (3,16 kg) 75:-

 

Med mjukare slagstiftfjäder blir trycket lättare och mjukare.

OBS: Med mjukare slagstiftfjäder kan problem uppstå med k-pist ammo typ 39B.

Nu när det finns tre svagare fjädrar än original 2,5 kg så finns möjlighet att modda trycket så att det blir lättare och ändå funkar med 39B.

 

Med Röd eller Blå slagstiftfjäder undviker du problem med klent anslag på tändhatten vid skytte med ammo typ 39B, 39, Surplusammo (Dansk, Finsk krigsammo osv..) = "FULAMMO".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...